Rdza: samochody najmniej i najbardziej odporne na korozję

17 659

Rdza na karoserii jest prawie jak wyrok dla naszego samochodu. Od pojawienia się pierwszych oznak możemy już tylko odliczać lata do zakończenia życia pojazdu. Które modele mają najlepsze zabezpieczenie antykorozyjne, a które gniją już od pierwszych lat użytkowania?

Eksperci ze szwedzkiej firmy Widström sprawdzili, które modele są najbardziej podatne na korozję. Badaniu poddano 39 modeli samochodów. Analiza pozwoliła na zestawienie pojazdów odpornych na rudą przypadłość nawet po 25 latach oraz podatnych na korozję już od pierwszych lat użytkowania. Pojazdy otrzymały punkty od 5 do 2, które pozwoliły ocenić jakość ochrony karoserii i podwozia.

Samochody najbardziej odporne na korozję:

Audi A6

Model z Ingolstadt wykazał się największą odpornością na zewnętrzne czynniki klimatyczne i zdał egzamin na piątkę. Pojazd ma dobrą ochronę przed rdzą i jest wykonany z dużej ilości aluminium.

Mercedes Klasy S

Zgodnie z badaniami ekspertów, właściciel Mercedesa Klasy S nie musi martwić się rdzą przez ok. 30 lat. Specjaliści zauważyli, że zawieszenie i układ wydechowy zostały wykonane z aluminium, które wykorzystano także w konstrukcji drzwi, maski oraz przednich błotników.

Renault Espace

Espace okazał się najlepszy ze wszystkich francuskich modeli, które wzięły udział w badaniu. Producent nie szczędził aluminium w wielu elementach pojazdu, jak na przykład w układzie wydechowym. Ponadto część nadwozia została wykonana z tworzywa sztucznego.

Samochody najmniej odporne na korozję

Ford Focus

Popularny na rynku kompakt okazał się bardzo podatny na korozją. Samochód raczej szybko straci swój świeży, atrakcyjny wygląd. Specjaliści znaleźli najsłabsze punkty w błotnikach, drzwiach, masce, klapie bagażnika, a także w podwoziu.

Citroen C4 Cactus

Awangardowy crossover, którego tak lubimy, niestety również nie zasłużył na pochwały w kwestii zabezpieczenia antykorozyjnego. Rdza dotyka maskę, tylne drzwi, klapę bagażnika oraz elementy zawieszenia. Nowy Citroen C3 Aircross również nie zdobył maksymalnej punktacji, ale poradził sobie nieco lepiej od Cactusa. Modelowi przyznano 3 punkty.

Nissan Qashqai

SUV Nissana również ma sporo słabych elementów. Ruda szybko dotknie maskę i tylne drzwi. Większej uwagi wymagają elementy tylnego zawieszenia oraz mocowanie tylnych sprężyn.

Honda Civic

Japończycy słabo zabezpieczyli przed korozją progi Civica. Eksperci zauważyli także, że przy produkcji pojazdu, Honda bardzo oszczędzała na wosku.

Subaru XV

Wśród modeli o najniższej punktacji znalazł się kolejny japoński model. Subaru XV ma sporo aluminiowych elementów konstrukcyjnych i dobrze uszczelnione połączenia na drzwiach. Z drugiej strony zauważono, że plastikowe listwy na progach drzwi mogą zbierać wilgoć i brud, co prowadzi do ognisk korozyjnych.

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
9 Wątki komentarzy
8 Odpowiedzi na wątki
1 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
16 Autorzy komentarzy
107Marek77GrzegorzArturDaras Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Tommo66
Gość
Tommo66

Skromne to zestawienie. O „francuzach” niewiele, zaledwie trzy pozycje opisane. Ja wiem, że najbardziej nasi czytelnicy są zainteresowani Audi i Mercem klasy S. Ale mnie brakuje po pierwsze co najmniej pierwszej dziesiątki aut z każdej kategorii, po drugie spozycjonowania wszystkich popularnych modeli produkowanych we Francji.
W sumie – kolejny artykulik napisany „na odwal się”.

Witold
Gość
Witold

Megan2 kombi. 2007rok . Grama rdzy ani jednego bombelka. Pokarzcie jakąś toyotę z tego roku w tak dobrym stnie. ZWIERZ

Mr Ortograf
Gość
Mr Ortograf

Poka Ż cie

Cezar
Gość
Cezar

No niewiem, mam corolle e12 tj. rok 2003 i grama rdzy tam nie ma. Mam od nowości.

Patryk
Gość
Patryk

Dwa Peugeoty 406. Oba z 2000 roku. Jeden krajowy drugi sprowadzony. Oba bez grama rdzy.

Grzegorz
Gość
Grzegorz

Potwierdzam! Peugeot 406 praktycznie nie rdzewiał! W 9-letnim aucie, które parkowało na zewnątrz, nie martwiłem się o blachy – jedynym miejscem, w którym widziałem rdzawy ślad była maska silnika, w punktowym miejscu, na przednim zgrzewie. O dziwo, prawie wszyscy użytkownicy zgłaszali to samo miejsce korozji – reszta była OK, chyba, że auto miało „historię” :)

freeq
Gość
freeq

A BĄBLI dużo?

107
Gość
107

Peugeot 107 : przy 7-8 latach bąble na dachu

Kamil
Gość
Kamil

A gdzie mazda?

Luki
Gość
Luki

Na złomie

Luki
Gość
Luki

Co za laik to pisze. Nie wiadomo o co chodzi. Espace pięknie ale która generacja? To samo A6. Jeżeli chodzi o espace IV to jest tak samo nierdzewne jak Laguna II i velsatis. Jedynie o velsatisie można powiedzieć że jest po części wykonany z aluminium. Z tego materiału są drzwi i maska. Błotniki z przodu oraz klapa tył plastikowa i to tyle. Bzdurą jest też aluminiowy układ wydechowy.

Wito
Gość
Wito

A gdzie Rdzopel?

karol
Gość
karol

z tym ałdi to chyba nie do końca ,dziś na parkingu widziałem tak skorodowane ,że aż zrobiłem zdjęcia

Daras
Gość
Daras

Nacpany jestes czy co? Sam nie wiesz co piszesz!!!

Daras
Gość
Daras

Mam focusa 1 2004 super sie trzyma! Z tym łałdi to przesadzasz 80 tka gdzie w tym zestawieniu?? Mało miarodajny artykuł.

Artur
Gość
Artur
Marek77
Gość
Marek77