Citroën Traction Avant był w latach trzydziestych motoryzacji rewolucją. Jak wiele innych samochodów marki łączył nowoczesność z masową produkcją.
Zobacz: Citroën Traction Avant wszystkie wersje, zmiany i różnice. Opisy, opinie, awaryjność, rekonstrukcja
Wszystko co dobre musi się jednak kiedyś skończyć. Ostatni egzemplarz Citroëna Traction Avant zjechał z taśmy produkcyjnej pod koniec lipca 1957 roku. Był to rodzinny Citroën Traction Avant 11 CV. Zamówił go dealer z francuskiego miasta Saint-Malo. A tymczasem na taśmach fabryki trwała gorączkowa produkcja Citroëna DS, na którego ilość zamówień przekraczała cały czas możliwości zakładów.
Zobacz: Citroën Traction Avant przejedzie 40 tysięcy kilometrów od Alaski po Ziemię Ognistą
Citroën Traction Avant był produkowany przez 23 lata. Był tak dobrym i dopracowanym samochodem, że klienci protestowali przeciwko kończeniu produkcji! Jednak postępu nie można było zatrzymać i podjęto decyzję o definitywnym wstrzymaniu jego wytwarzania. Jak widać na powyższym zdjęciu, na pozostałych stanowiskach powstawały już modele DS.
Zobacz: Citroën Traction Avant kupiony zamiast Volkswagena Garbusa. To była miłość!
W 1957 roku powstały już zaledwie 3862 egzemplarze tego lubianego i popularnego samochodu.
Ile kosztował Traction Avant w 1957 roku?
- 11 D Berline 4/5 miejsc 647,500 F
- 11 D Normale-Berline 5-miejscowy 682,500 F
- 8-miejscowy Berline 749.500 F
(cena we frankach, rok 1957)
Dzisiaj Citroën Traction Avant to popularny uczestnik zlotów i zjazdów weteranów szos oraz oldtimerów. Samochód jest rozpoznawalny i lubiany za łatwość prowadzenia oraz wiele współczesnych udogodnień, których nie miały inne auta tamtej epoki. Więcej na temat tego, czym jest TA przeczytacie w artykule Citroën Traction Avant wszystkie wersje, zmiany i różnice.
Originally posted 2022-07-31 03:07:21.
Najnowsze komentarze