W IRC nie mogło oczywiście zabraknąć samochodów klasy S2000, a więc znakomitych Peugeotów 207 budowanych w tej specyfikacji. I rzeczywiście – francuskie rajdówki pokazały, że trzeba się z nimi liczyć!
Po pierwszym etapie w czołówce stawki meldowało się kilka samochodów francuskich. Na najwyższym, trzecim miejscu, plasowali się Enrique García Ojeda i Jordi Barrabes Costa w Peugeocie 207 S2000, a za nimi w klasyfikacji znajdowała się załoga Bruno Magalhães / Paulo Grave w podobnym samochodzie. Szóste miejsce zajmowali Bernd Casier i Frederic Miclotte w kolejnej 207ce. Dobre, siódme miejsce, zajmował po pierwszym etapie Simon Jean-Joseph pilotowany przez Jacka Boyere’a, którzy jechali Citroënem C2 S1600. To pierwsze w klasyfikacji auto tej klasy!
Po wszystkich dziewiętnastu odcinkach, jakie mieli do przejechania zawodnicy startujący w Rajdzie Madery, klasyfikacja generalna (pierwsza dziesiątka) wygląda następująco:
1. Giandomenico Basso / Mitia Dotta, Fiat Grande Punto Abarth S2000
2. Renato Travaglia / Lorenzo Granai, Mitsubishi Lancer EVO IX
3. Bruno Magalhães / Paulo Grave, Peugeot 207 S2000
4. Enrique García Ojeda / Jordi Barrabes Costa, Peugeot 207 S2000
5. José Pedro Fontes / Fernando Prata, Fiat Grande Punto Abarth S2000
6. Bernd Casier / Frederic Miclotte, Peugeot 207 S2000
7. Corrado Fontana / Renzo Casazza, Fiat Grande Punto Abarth S2000
8. Simon Jean-Joseph / Jack Boyere, Citroën C2 S1600
9. Alexandre Camacho / Rui Abreu, Peugeot 206 S1600
10. Nicolas Vouilloz / Nicolas Klinger, Peugeot 207 S2000
Jak widać – aż cztery Peugeoty 207 S2000 znalazły się w pierwszej dziesiątce klasyfikacji generalnej Rajdu Madery. Do owej dziesiątki przebojem wdarły się dwa auta klasy S1600 – znakomity Simon Jean-Jospeh w Citroënie C2 i niespełna minutę za nim Alexandre Camacho w Peugeocie 206 dali naprawdę pokaz znakomitej jazdy.
Wielki potencjał drzemie w 207ce S2000 i auto może ulec praktycznie tylko Fiatowi Grande Punto S2000 bądź (czasem) najnowszej obecnie ewolucji Mitsubishi Lancera. W klasie N4, to jednak samochody S2000 są dominujące i cieszymy się, że wśród nich jest tak wiele Peugeotów 207.
Specjalne gratulacje dla załogi Simon Jean-Joseph / Jack Boyere – już na początku sezonu zapowiadaliśmy, że ze współpracy Francuza z fabrycznym zespołem Citroëna wyniknąć powinny same dobre rzeczy…
Jeszcze w sobotni wieczór okazało się, że w podanej wyżej nieoficjalnej klasyfikacji Rajdu Madery nastąpiły zmiany. Mitsubishi włoskiej załogi Renato Travaglia / Lorenzo Granai nie przeszło badania kontrolnego przeprowadzonego po rajdzie – znaleziono w nim niedopuszczalne przepisami odłączenie jednego z przewodów regulatora ciśnienia turbosprężarki – w związku z czym Włochów wykluczono z wyników. Dzięki temu powyższa klasyfikacja zmieniła się na następującą:
1. Giandomenico Basso / Mitia Dotta, Fiat Grande Punto Abarth S2000
2. Bruno Magalhães / Paulo Grave, Peugeot 207 S2000
3. Enrique García Ojeda / Jordi Barrabes Costa, Peugeot 207 S2000
4. José Pedro Fontes / Fernando Prata, Fiat Grande Punto Abarth S2000
5. Bernd Casier / Frederic Miclotte, Peugeot 207 S2000
6. Corrado Fontana / Renzo Casazza, Fiat Grande Punto Abarth S2000
7. Simon Jean-Joseph / Jack Boyere, Citroën C2 S1600
8. Alexandre Camacho / Rui Abreu, Peugeot 206 S1600
9. Nicolas Vouilloz / Nicolas Klinger, Peugeot 207 S2000
10. Filipe Freitas / Daniel Figueiroa, Renault Clio S1600
To całkiem miłe, że przy okazji do pierwszej dziesiątki wskoczyła załoga we francuskim samochodzie… ;-)
KG
Najnowsze komentarze