Organizowane od 2007 roku przez Öko Globe Institut Uniwersytetu Duisburg-Essen, we współpracy z towarzystwem ubezpieczeniowym DEVK i automobilklubem AVC, doroczne konkursy Öko Globes co roku nagradzają technologie przyczyniające się do zredukowania wpływu samochodów na środowisko oraz innowacyjne inicjatywy mobilności.
Jury 2010, którym przewodniczył profesor ekonomii i ekspert motoryzacyjny Ferdinand Dudenhöffer, pod patronatem Federalnego Ministra Środowiska, ogłosiło swój werdykt 7. września.
W kategorii "Napęd elektryczny i hybrydowy" jury przyznało pierwsze miejsce Peugeotowi i0n, który od końca roku 2010 będzie pierwszym pojazdem w stu procentach elektrycznym nowej generacji sprzedawanym w Europie.
Jury podkreśliło liczne zalety Peugeota i0n, elektrycznego czteromiejscowego i czterodrzwiowego kompaktu o długości 3,48m, rozwijającego moc 47 kW (64 KM) pozwalającą osiągnąć prędkość maksymalną 130km/h, w którym akumulatory litowo-jonowe pozwalają uzyskać zasięg rzędu 150 km w cyklu mieszanym.
Podniosło także że i0n nie czyni tego kosztem żadnej z jakości takich jak komfort czy bezpieczeństwo dostępne w małych samochodach z napędem spalinowym.
W dziedzinie "Projektów i wizji mobilności" jury przyznało drugie miejsce koncepcji "Mu by Peugeot", którą doceniono za "nowy wymiar mobilności elastycznej". Niezwykła usługa mobilności na kartę "Mu by Peugeot" działająca na dziś w dwunastu stolicach i regionach metropolitalnych sześciu krajów zachodnioeuropejskich, uwiodła już ponad 4000 klientów i wciąż dąży do swojego rozwoju i zagęszczenia swojej sieci.
Peugeot 207 1.6HDi "99g" zdobył trzecią nagrodę w kategorii "Napędów alternatywnych" – jury podkreśliło bardzo niski poziom zanieczyszczeń (3,8 l/100km, 99g CO2/km w cyklu mieszanym).
"Peugeot wdraża w swojej koncepcji produktów strategię całkowitego nastawienia na ciągły rozwój" – podsumowali jurorzy.
Peugeot jest najbardziej nagrodzoną marką w Ekologicznych Globach w 2010 roku.
Źródło: Peugeot Presse
Tłumaczenie z francuskiego: Krzysztof Robert Mijal
Zabrakło Ci mocy? Chcesz skutecznie wyłączyć FAP/DPF?
Rozwiązaniem jest Vitesse.auto.pl
Najnowsze komentarze