Citroën ë-C4 X pokonał 1000 kilometrów najszybciej, z całkowitym czasem – wliczając ładowanie – wynoszącym 11 godzin i 57 minut. Konkurenci potrzebowali od 14 do 67 minut więcej na pokonanie tego samego dystansu.
Jednym z największych wyzwań przy wprowadzaniu modeli elektrycznych jest możliwość pokonywania długich tras w ciszy i spokoju. Dlatego wielu producentów oferuje modele o dużym zasięgu, ale wyposażone w cięższe, droższe i bardziej energochłonne akumulatory. Z drugiej strony Citroën przyjął inne podejście i zdecydował się na kompaktowe, lekkie i niedrogie akumulatory o rozsądnych rozmiarach. Wybór ten okazuje się korzystny w codziennych dojazdach do pracy, gdzie ciężki akumulator jest wadą. W połączeniu z mocą szybkiego ładowania wynoszącą 100 kW i wydajnym silnikiem, można z łatwością pokonywać długie trasy.
Aby to zilustrować, Citroën współpracował z UTAC, uznanym na całym świecie liderem w dziedzinie testów, walidacji i certyfikacji w branży motoryzacyjnej. Pytanie zadane ekspertom było proste: ile czasu zajmuje przejechanie 1000 kilometrów samochodem elektrycznym, a konkretnie modelem C4 X? To pytanie pojawia się w głowach klientów w obliczu specyfikacji, takich jak rozmiar baterii, certyfikowany zasięg, waga, prędkość ładowania itp. bez dokładnego zrozumienia, jak te specyfikacje sprawdzą się w rzeczywistej eksploatacji. Aby uzyskać pewne wskazówki, zlecono UTAC przeprowadzenie testu z pojazdami z konkurencyjnego środowiska ë-C4 i ë-C4 X w absolutnie porównywalnych warunkach: Renault Mégane e-Tech, Volkswagen ID 3 i MG 4.
Citroën ë-C4 X pokonał 1000 kilometrów najszybciej, z całkowitym czasem – wliczając ładowanie – wynoszącym 11 godzin i 57 minut. Konkurentom pokonanie tego samego dystansu zajęło od 14 do 67 minut dłużej. Wyniki pomiarów UTAC wynikają z niższego zużycia energii i zoptymalizowanych czasów ładowania i uzasadniają decyzje techniczne dotyczące ë-C4 X, a tym samym również ë-C4.
Citroën ë-C4 X pokonał 1000 kilometrów najszybciej, z całkowitym czasem – wliczając ładowanie – wynoszącym 11 godzin i 57 minut. Konkurenci potrzebowali od 14 do 67 minut więcej na pokonanie tego samego dystansu. Wyniki pomiarów UTAC wynikają z niższego zużycia energii i zoptymalizowanych czasów ładowania oraz uzasadniają decyzje techniczne dotyczące ë-C4 X, a tym samym również ë-C4.
Czasy ładowania i przejazdu
Przejazd
|
Jazda | C4 X 8h52 | Konkurent 1 9h05 | Konkurent 2 8h53 | Konkurent 3 8h58 |
Ładowanie | 3h05 | 3h59 | 3h28 | 3h26 | |
Czas łączny 1.000 km | 11h57 | 13h04 | 12h11 | 12h24 |
Oprócz wydajnych modeli, Citroën oferuje aplikację e-ROUTES, która sprawia, że każda długa podróż samochodem elektrycznym jest jeszcze bardziej komfortowa. Ten osobisty asystent, który jest bezpośrednio powiązany z danymi pojazdu, warunkami jazdy i statusem stacji ładowania, optymalizuje trasę klienta w czasie rzeczywistym. To połączenie potężnego modelu i inteligentnej aplikacji jest szczególnie odpowiednie do szybkiej rozbudowy sieci ładowania.
„Test przeprowadzony przez UTAC potwierdza strategiczne wybory Citroëna: akumulator o rozsądnych rozmiarach, który zapewnia zasięg ponad 400 km, zmniejsza koszty i zużycie paliwa, a dzięki wydajności szybkiego ładowania pozwala na dalekie podróże bez obaw. Ponieważ jeżdżę ë-C4 codziennie, mogę potwierdzić tę wydajność w rzeczywistych warunkach podczas moich podróży” – ocenia Thierry Koskas, szef marki Citroën.
Porównanie danych technicznych konkurentów
Model samochodu |
Citroën ë-C4 X |
MG 4 |
Renault Mégane |
Volkswagen ID 3 |
Pojemność akumulatora |
54 kWh |
64 kWh |
60 kWh |
58 kWh |
Zasięg WLTP |
420 km |
435 km |
450 km |
425 km |
Waga |
1.603 kg |
1.694 kg |
1.670 kg |
1.790 kg |
Najnowsze komentarze