Renault wprowadzi do swoich samochodów rewolucyjne rozwiązanie, umożliwiające błyskawiczne elektryków. Wszystko dzięki zwiększeniu napięcia systemowego. Będzie ono wynosiło aż 800V, dzięki czemu możliwe stanie się przesyłanie większych ilości prądu w krótszym czasie.
Renault przygotowuje się do wdrożenia nowej wersji systemu elektrycznego w swoich samochodach na prąd. Będzie on oparty na dwóch rozwiązaniach: pierwsze to zwiększenie napięcia systemowego do poziomu 800V. Dzięki temu większe samochody, takie jak SUVy, będą mogły ładować się znacznie szybciej niż do tej pory. Drugie to innowacyjny silnik bez magnesu stałego.
800V przeniesie dwa razy większe moce
Architektura wysokonapięciowa wykorzystywana jest przede wszystkim przez producentów samochodów premium. Renault będzie pierwszą europejską marką popularną, która wprowadza tak nowoczesne i wydajne rozwiązanie. Zaletą systemu 800V jest możliwość przekazywania dwa razy większej mocy niż w przypadku rozwiązań 400V, przy tym samym rozmiarze kabli elektrycznych. Jednocześnie w czasie hamowania odzyskiwana będzie większa moc.
Nowy zaawansowany napęd
Renault rozwija też napędy. We współpracy z Valeo, opracowuje silnik bez magnesu stałego, z nawiniętym wirnikiem. Tego typu rozwiązanie oferuje znacznie wyższą wydajność niż klasyczny napęd elektryczny a jednocześnie będzie wykorzystywał znacznie mniej metali ziem rzadkich.
Akumulatory też będą lepsze… w przyszłości
Nowe rozwiązanie trafi początkowo do większych elektryków – przede wszystkim typu SUV. Później zostanie zaadaptowane także do mniejszych aut. Równocześnie trwają prace nad optymalizacją akumulatorów. Tutaj celem Renault jest zwiększenie gęstości energii przy jednoczesnej redukcji wagi. Takie prototypy już są testowane w tajnym ośrodku marki, chociaż do ich pełnego wdrożenia jeszcze droga daleka.
Najnowsze komentarze