Po niedawnym ogłoszeniu cen nowego Peugeota e-308 First Edition i e-308 Allure w wersjach hatchback, Peugeot otwiera w Holandii zamówienia także na nowe e-308 GT hatchback, e-308 Allure SW i e-308 GT SW. Przy okazji obniżono ceny modeli e-308 o 2.000 euro. Ceny dla klientów zaczynają się od 43.585 euro za już bardzo bogato wyposażoną wersję Allure (wszystkie podane niżej ceny obejmują m.in. koszt lakieru metalicznego).
Od kwietnia w holenderskim cenniku znajdują się dwie wersje w pełni elektrycznego Peugeota e-308: e-308 Allure i First Edition. Cena obu wersji została teraz obniżona o 2.000 euro. Dzięki ulepszonemu pozycjonowaniu cenowemu wszystkie wersje Peugeota e-308, z wyjątkiem Peugeota e-308 GT SW, mieszczą się w ramach limitu SEPP wynoszącego 45.000 euro i kwalifikują się do dotacji w wysokości 2.950 euro dla osób prywatnych na samochody elektryczne.
Nowo wprowadzone wersje korzystają również ze zmienionych i bardziej konkurencyjnych cen. Gama nowego Peugeota e-308 rozpoczyna się od wersji Allure. Klienci mogą liczyć na bogate wyposażenie standardowe obejmujące lakier metaliczny, 18-calowe felgi aluminiowe, Pack Drive Assist 1, podgrzewane przednie fotele, podgrzewaną kierownicę oraz nawigację. Cena e-308 Allure wynosi 43.585 euro. Cena e-308 Allure SW wynosi 44.875 euro.
Peugeot e-308 GT
Sportowo wyposażony e-308 GT kosztuje 45.985 euro jako hatchback i również pozostaje poniżej limitu SEPP (bowiem cena kwalifikująca nie obejmuje podatku i wynosi wówczas 42.415 euro). Lakier metaliczny jest standardem w GT, podobnie jak w innym wcześniej wspomnianym wyposażeniu Allure. GT posiada również tapicerkę z Alcantary/sztucznej skóry, reflektory Full-LED i specyficzne detale wykończenia, które podkreślają sportowy charakter. Cena e-308 GT SW wynosi 47.285 euro.
Nowy Peugeot e-308 jest wydajny i innowacyjny
Wydajny układ napędowy Peugeota e-308 zapewnia optymalny zasięg i doskonałe osiągi, z bezpośrednią reakcją typową dla samochodu napędzanego elektrycznie. Dzięki mocy 115 kW (156 KM) i momentowi obrotowemu 270 Nm – dostępnemu natychmiast po starcie – e-308 zapewnia bezpośrednią reakcję na pedał gazu i wyjątkowo płynną jazdę. Ten silnik elektryczny uzupełnia istniejącą ofertę, w której dostępna jest też wersja benzynowa o mocy 96 kW (130 KM) i wersje hybrydowe typu plug-in o mocy od 133 kW (180 KM) do 162 kW (225 KM).
Akumulator w e-308 również jest nowej generacji. Jest to akumulator wysokiego napięcia (400 V) o pojemności 54 kWh (51 kWh użytecznej) i nowym składzie chemicznym, w którym mamy 80% niklu, 10% manganu i 10% kobaltu. Zasięg wynosi aż 412 km według cyklu WLTP.
Podczas opracowywania Peugeota e-308 najważniejsza była wydajność. Połączenie silnika elektrycznego, akumulatora, aerodynamiki (przód i spód są zoptymalizowane w porównaniu ze standardowym 308), optymalizacji masy (platforma EMP2) i minimalizacji tarcia (opony klasy A) zaowocowało szczególnie niskim zużyciem energii. Standardowo instalowana pompa ciepła również przyczynia się do tego, zapewniając komfortowy klimat we wnętrzu przy możliwie najniższym zużyciu energii i ograniczonym wpływie na zasięg.
Aby maksymalnie efektywnie wykorzystać dostępną energię, kierowca może wybierać spośród trzech trybów jazdy:
– ECO, dla maksymalnego zasięgu (80 kW/109 KM i 220 Nm)
– NORMAL, do codziennego użytku (100 kW/136 KM i 250 Nm)
– SPORT, dla maksymalnej wydajności i wrażeń (115 kW/156 KM i 270 Nm)
Ponadto tryb BRAKE zapewnia dodatkową wydajność poprzez hamowanie silnikiem elektrycznym po zwolnieniu gazu, a tym samym odzyskiwanie energii do akumulatora.
Peugeot e-308 jest standardowo wyposażony w ładowarkę pokładową o mocy 11 kW. Złącze ładowania jest odpowiednie dla wszystkich trybów ładowarek. Dzięki punktowi ładowania o mocy 100 kW możliwe jest naładowanie akumulatora od 20% do 80% w 30 minut.
Zobacz też:
Peugeot obniża cenę e-308 we Francji, ale elektryk wciąż nie jest „tani”
Otwarcie zamówień na Peugeot e-308 w Niemczech. Ile kosztuje ten samochód?
Nowy Peugeot e-308 First Edition jest już dostępny na zamówienie w Polsce
Samochody Peugeot w Polsce
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Peugeot
Najnowsze komentarze