Citroën, znany z produkcji nowatorskich, oryginalnych i bardzo komfortowych samochodów, przeżywa obecnie trudne czasy. Ta najbardziej związana z Polską marka, której historia zaczęła się w Głownie pod Łodzią, ma przed sobą duże wyzwania. Kierownictwo marki objął Thierry Koskas.
Citroën, od momentu przejęcia przez Peugeot, musiał rywalizować wewnątrz grupy o względy kierownictwa i fundusze. Mimo trudności i niesprzyjającej atmosfery zdołał stworzyć wiele rynkowych legend i jest symbolem Francji. Ma też największą spośród marek popularnych rzeszę fanów na całym świecie. Także historia naszego portalu, Francuskie.pl, związana jest z Citroënem.
Obecnie Citroën jest własnością koncernu Stellantis i wraca na dawne tory: samochody mają być przystępne kosztowo, wyróżniające się, komfortowe. Takie założenie przyświecało Andre Citroënowi, gdy zakładał firmę. Kierownictwo marki objął Thierry Koskas, który na swojej drodze zawodowej zajmował się zarówno sprzedażą, techniką a nawet fizyką kwantową. 22 lata pracował w Renault, by w końcu przejść do Stellantis.
Zobacz: Wiadomości wyłącznie na temat marki Citroën
Dzisiaj pełni dwie funkcje: jest szefem sprzedaży całej grupy a jednocześnie został dyrektorem marki Citroën. Pierwsze efekty jego rządów już widać: premiera nowego Citroëna C3 Aircross wprowadziła zupełnie nowy przekaz do polityki marki. Odporny, twardy na zewnątrz, opiekuńczy w środku. Takie podejście, które z jednej strony mówi o solidności, trwałości, z drugiej o komforcie, to ukłon w stronę klientów, którzy szukają takich cech w samochodach – wyjście do młodszych klientów i zmiana wizerunku.
Thierry Koskas ma przed sobą trudne zadanie, bo Citroën musi opracować swoją nową pozycję w grupie, wśród często konkurencyjnych marek. W dobie oszczędności, dokonywanych przez Carlosa Tavaresa, może to być mission impossible. Ale Koskas się nie poddaje i ma swoje pomysły, takie jak wspomniane już ewolucyjne zmienianie wizerunku. Pole manewru nie jest duże, ale istnieje.
Zobacz: ciekawe i obszerne testy samochodów Citroën
Obecne Citroën ma dobrą gamę produktów, pasującą do swojego komfortowego wizerunku. Wzmocnienie przekazu, koncentracja z jednej strony na nowych, ważnych dla klientów cechach, a jednocześnie mocne podkreślenie solidnych korzeni marki, odwołanie się sentymentów, które żyją w klientach – ma sens. Zmienia się też polityka finansowa, Citroën agresywniej zaczął walczyć o rynek. Dzisiaj w polskich salonach marki można kupić nowe auto na bardzo korzystnych warunkach ze sporymi rabatami.
Trzymamy kciuki za powodzenie misji Koskasa. Oby się powiodła!
Najnowsze komentarze