Francja jest jednym z sześciu krajów europejskich, poza Włochami, do których Lancia powróci w 2024 roku, wraz z pojawieniem się nowego Ypsilona. Decyzja o wejściu do Francji wynika z trzech głównych powodów: po pierwsze z potencjału segmentu B, po drugie z hybrydowego modelu dystrybucji, który ma zostać wdrożony w 2024 roku, zgodnie z nowymi oczekiwaniami klientów marki, a wreszcie z atrakcyjności włoskiego wzornictwa i produktów w tym kraju.
„Lancia, z prawie 117-letnią historią, jest synonimem włoskiej elegancji, marką, która zainspirowała wielu entuzjastów samochodów na całym świecie. Dziś Lancia wznawia swoją działalność, inwestując w wysoce innowacyjny i zorientowany na zrównoważony rozwój pojazd, zarówno pod względem źródła zasilania, jak i użytych materiałów” – powiedział ambasador D’Alessandro. „Sektor motoryzacyjny odgrywa kluczową rolę w partnerstwie włosko-francuskim. Włochy i Francja są zaangażowane we wspieranie przemysłu motoryzacyjnego i jego konkurencyjności w przejściu na zdekarbonizowaną mobilność: kluczowy temat na przyszłość, podkreślony również w Traktacie z Quirinale, który podkreśla współpracę między włoskim i francuskim przemysłem w zakresie podwójnej transformacji, cyfrowej i energetycznej „.
Zobacz: Wiadomości wyłącznie na temat Stellantis
„Lancia powraca do Francji, kraju, który wiele znaczy dla marki, ze względu na zamiłowanie do włoskiego stylu i designu, a także ze względu na znaczenie segmentu B na rynku. Naszą ambicją jest uczynienie z Lancii marki pożądanej, szanowanej i wiarygodnej, a z Francji jednego z najważniejszych rynków europejskich” – powiedział Luca Napolitano, dyrektor generalny marki Lancia.
Lancia zawsze była bardzo popularna we Francji, a wiele kultowych modeli marki uwiodło z czasem aktorów, miłośników włoskiej mody i elegancji oraz fanów sportów motorowych.
Zobacz: Testy nowych i używanych samochodów
Do dziś Lancia pozostaje marką, która zdobyła więcej tytułów Rajdowych Mistrzostw Świata niż jakakolwiek inna, z 11 zwycięstwami, z czego sześć z rzędu. Lancia Stratos, 037 i Delta dominowały w rajdach przez ponad 20 lat, a wielu francuskich kierowców, takich jak Bernard Darniche – przydomek „Monsieur Stratos” – Didier Auriol, Bruno Saby i wielu innych, przyczyniło się do niesamowitych wyników marki.
„Powrót Lancii do Francji to niezapomniany dzień dla całego zespołu marki, entuzjastów i naszych klientów” – powiedział Joël Verany, dyrektor klastra Stellantis Premium we Francji. „Stworzyliśmy dedykowany zespół Lancii, aby pracować nad i wdrażać „renesans” marki. Przede wszystkim zależy nam na tym, aby Lancia stała się marką uosabiającą włoską elegancję, która trwa i zachwyca”. Do premiery nowego Ypsilona w 2024 roku będziemy mieć 20 dealerów i 80 punktów obsługi posprzedażnej. Oznacza to, że jesteśmy gotowi na powrót Lancii do Francji, a nasz kraj będzie jednym z głównych europejskich rynków Lancii”.
źródło: Stellantis
Najnowsze komentarze