Alfa Romeo F1 Team KICK zbliżył się do punktów w Grand Prix Kataru Sprint, a Valtteri Bottas zajął 10. miejsce, wyprzedzając kolegę z zespołu, Zhou Guanyu, na 14. pozycji. Oba samochody miały dobre tempo i walczyły na torze, a incydenty i samochody bezpieczeństwa zapewniły rozrywkowe widowisko na torze Lusail.
Wczorajsza akcja dostarczyła wielu informacji przed dzisiejszym wyścigiem, w którym Valtteri wystartuje w pierwszej dziesiątce (P9), a Zhou spróbuje powrócić z tyłu stawki (P20).
„Punkty były dziś rozsądnym celem i mieliśmy realną szansę na przywiezienie przynajmniej jednego. Niestety, utrata pozycji na rzecz Albona tuż po ostatnim restarcie samochodu bezpieczeństwa oznaczała, że Valtteri nigdy nie był w stanie zaatakować Gasly’ego i Alonso, którzy wyprzedzili go na miękkich oponach. Jest to wynik, który pozostawia gorzki smak w ustach, ponieważ osiągi samochodu były dobre. Wybór średnich opon był słuszny, jak widzieliśmy przez cały wyścig: wiedzieliśmy, że będziemy nieco podatni na uszkodzenia podczas restartów, ale ogólnie była to najlepsza mieszanka.” – powiedział Alessandro Alunni Bravi, przedstawiciel zespołu.
„Jeśli chodzi o Zhou, próbowaliśmy założyć mu miękkie opony pod koniec wyścigu, aby mógł wyprzedzić kierowców przed nim: nasza załoga wykonała bardzo dobrą robotę podczas pit-stopu, ale ten wybór ostatecznie nie pomógł mu zbliżyć się do Valtteriego i wyprzedzić Magnussena i Strolla. Nie udało nam się dziś przełożyć naszego tempa na punkty, ale możemy być spokojni o jutro. Nasze wykonanie wyścigu będzie musiało być perfekcyjne i będziemy musieli być agresywni od samego początku, zwłaszcza że Valtteri walczy o punkty w pierwszej dziesiątce. Wiemy, że degradacja opon będzie dużym czynnikiem w wyścigu: będziemy musieli zobaczyć, co FIA i Pirelli zdecydują w zakresie zużycia opon i postojów, ponieważ będzie to miało ogromny wpływ na naszą strategię, zwłaszcza gdy próbujemy powrócić z Zhou i zmaksymalizować szanse Valtteriego”. – dodał.
Valtteri Bottas (bolid nr 77):
Alfa Romeo F1 Team KICK C43 (podwozie 02/Ferrari)
SQ1: 1:26.449 (5 okrążeń)
SQ2: 13. miejsce / 1:26.236 (3 okrążenia)
Sprint:10.
Najszybsze okrążenie: 1:29.017 (okrążenie 17)
Opony: Nowe średnie (19 okrążeń)
„Dzisiejszy dzień był interesujący: dowiedzieliśmy się, że mamy przyzwoite tempo wyścigowe, co pozwoliło nam walczyć z tymi wokół nas i chociaż nie dostaliśmy się do pierwszej ósemki, zyskaliśmy kilka pozycji na torze, dając nam pewność siebie przed jutrzejszym wyścigiem głównym. Cieszyłem się, że jechałem na średnich oponach, ponieważ miękkie zdawały się dość mocno spadać; niestety, myślę, że ostatni Safety Car trwał o kilka okrążeń za długo, przez co nie mogliśmy spróbować zbudować czegoś w końcowych etapach Sprintu. Mimo to jutro wystartujemy z bardziej korzystnej pozycji, w pierwszej dziesiątce, więc mam nadzieję, że uda nam się wykorzystać dzisiejsze tempo i uzyskać bardziej realistyczną szansę na zdobycie punktów”.
Zhou Guanyu (samochód numer 24):
Alfa Romeo F1 Team KICK C43 (podwozie 01/Ferrari)
SQ1: 1:26.669 (5 okrążeń)
SQ2: 15. miejsce / 1:54.546 (5 okrążeń)
Sprint:
14.Najszybsze okrążenie: 1:29.553 (okrążenie 17)
Opony: Nowe średnie (11 okrążeń) – Nowe miękkie (8 okrążeń)
„To był dla nas intensywny wyścig i sporo się działo. Bardzo mało przyczepności, ale nasze tempo na średnich oponach było całkiem niezłe i radziliśmy sobie całkiem dobrze, zbliżając się do Lance’a [Strolla]. Kiedy pojawił się ostatni Safety Car, próbowaliśmy rzucić kostką z miękkimi oponami i podzielić strategię w porównaniu do Valtteriego, ale to tak naprawdę nie zadziałało – degradacja na miękkich była po prostu zbyt duża. Podsumowując, wiele się nauczyliśmy na jutro: start z P20 będzie wyzwaniem, ale możemy iść tylko do przodu. Wiem, co musimy zrobić: wyprzedzanie nie będzie łatwe, zwłaszcza jeśli DRS będzie w formie, ale jeśli uda nam się uzyskać czyste powietrze, możemy wykorzystać nasze dobre tempo, aby nadrobić trochę terenu.”
źródło: Stellantis
Najnowsze komentarze