To prawdziwa rewolucja. Nowy silnik 1.8 E-Tech, który zadebiutuje w 2025 roku pod maską Dacii Bigster oraz Renault Clio VI, będzie miał swoją mocniejszą odmianę PHEV.
Dacia i Renault pracują nad wprowadzeniem do oferty nowego silnika o pojemności 1.8 litra. Pierwsza wersja będzie miała układ hybrydowy z nowym napędem elektrycznym, lżejszym, mniejszym i mocniejszym od tego, który dzisiaj znamy z jednostek 1.6 Full Hybrid. Producent nie zamierza jednak poprzestać tylko na hybrydzie. Okazuje się, że trwają pracę nad hybrydą ładowalną a pierwszym samochodem, do którego taki układ trafi, będzie prawdopodobnie również Dacia – Bigster lub zupełnie nowy model C-Neo.
Zobacz więcej artykułów na temat Dacii Bigster
Grupa Renault wydzieliła firmę, która produkuje napędy spalinowe i nazwała ją Horse. Rozwijane są tutaj nowe układy napędowe – w tym właśnie druga generacja silnika 1.8 E-TECH, tym razem w wersji PHEV. Większy akumulator, prawdopodobnie o pojemności 10 kWh (dla Dacii) oraz nieco większej dla Renault a także mocniejszy silnik zintegrowany w bloku spalinowym oraz silnik elektryczny na tylnej osi pozwolą zaoferować w Dacii oraz w samochodach Renault nowe opcje napędu, w tym 4×4.
Zobacz: nowe samochody Dacia. Promocje na wersje z LPG
Nowe rozwiązania będą dostępne prawdopodobnie od 2026 roku. W Dacii opcja PHEV stanie się najwyższą możliwą opcją silnikową z przewidywaną mocą na poziomie 170 KM. W Renault, z uwagi na inne pozycjonowanie marki, może być to więcej.
Zobacz: Testy samochodów Dacia. Pomiary, opinie, spalanie
Na koniec warto zwrócić uwagę, że wprowadzenie napędu PHEV do Dacii oznacza, że marka na dobre porzuca swój budżetowy wizerunek.
Najnowsze komentarze