Stellantis pozostaje liderem rynku samochodów osobowych i lekkich pojazdów dostawczych w Brazylii, Argentynie i Ameryce Południowej. Od stycznia do kwietnia firma sprzedała w tym regionie 265.191 pojazdów, co stanowi 22,9% sprzedaży na rynku południowoamerykańskim. W gronie dziesięciu najlepiej sprzedających się modeli w Brazylii znajdują się trzy modele Fiata: Strada, Argo i Mobi.
Prezentowaliśmy już wyniki sprzedaży Stellantis w Wielkiej Brytanii oraz na Bliskim Wschodzi i w Afryce, ale koncern ma powody do zadowolenia także ze sprzedaży w Ameryce Południowej. W kwietniu gigant sprzedał w tym regionie ponad 73 tys. pojazdów, o 16% więcej niż w tym samym okresie poprzedniego roku, co zapewniło udział w rynku na poziomie 22,4%.
W Argentynie firma zamknęła czwarty miesiąc na pozycji lidera z udziałem rynku wynoszącym 30,9% i sprzedażą 9,6 tys. egzemplarzy. Oznacza to wzrost o 26% w porównaniu z miesiącem wcześniejszym. W pierwszych czterech miesiącach 2024 roku na rynku argentyńskim zarejestrowano 36,9 tys. pojazdów Stellantis, co pozwoliło osiągnąć 33% udział w rynku.
Jaka sprzedaż Stellantis w Brazylii?
Na rynku brazylijskim sprzedaż koncernu wyniosła w kwietniu 58,4 tys. sztuk, co stanowi 28% udziału w rynku. Liczba rejestracji wzrosła o 19,4% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Od początku roku nowych nabywców znalazło 205 tys. egzemplarzy. Jest to 29,6% całkowitej sprzedaży w tym kraju.
Na uwagę zasługuje przede wszystkim Fiat, który utrzymał pozycję lidera na rynku brazylijskim od początku roku. W kwietniu marka zdobyła 20,2% udziału w rynku i sprzedała 42.096 samochodów, co oznacza wzrost wolumenu sprzedaży o 15,9% w porównaniu do marca 2024 roku.
Fiat Strada – ponad 11 tys. sztuk
W ubiegłym miesiącu, który był najlepszym kwietniem od 2019 roku, marka uzyskała pozycję lidera w różnych segmentach. Udział hatchbacków wyniósł 22,8% w segmencie pick-up firma zdobyła 38,4% a w klasie vanów – 35,1%. Co więcej, aż trzy modele Fiata znalazły się wśród dziesięciu najlepiej sprzedających się pojazdów w Brazylii: Strada zajął miejsce drugie z wynikiem 11.497 egzemplarzy, Argo uplasował się na pozycji czwartej ze sprzedażą 8599 sztuk a Mobi znalazł się na dziewiątym miejscu z rezultatem 5420 sztuk.
Wzrost sprzedaży Ram na brazylijskim rynku
W kwietniu marka Ram zarejestrowała na rynku brazylijskim 2199 pickupów i zdołała przekroczyć 2000 sztuk w każdym miesiącu 2024 roku. W ten sposób Ram osiągnął poziom 9639 rejestracji w pierwszych czterech miesiącach roku, co oznacza wzrost o 194% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku i udział w całym rynku brazylijskim na poziomie 1,4%.
Zainteresowaniem klientów cieszy się m.in. nowy model Rampage. W minionym miesiącu z salonów wyjechało 1756 egzemplarzy. Łączna sprzedaż w 2024 roku wyniosła 7675 samochodów. Łączna sprzedaż importowanych pick-upów Ram, czyli modeli: Classic, 1500, 2500 i 3500 wyniosła w kwietniu 443 egzemplarzy a na koniec kwietnia 2024 roku – 1964 sztuk.
Zobacz także: Jeep Avenger to najlepiej sprzedający się B-SUV we Włoszech w 2024 roku
Jeep liderem w segmencie SUV-ów średniej wielkości
W kwietniu Jeep zarejestrował 9447 samochodów, a w pierwszych czterech miesiącach roku marka przekroczyła granicę 35 tysięcy sztuk. Compass był liderem wśród średnich SUV-ów z wynikiem ponad 3930 egzemplarzy. Co więcej, model zajął także pierwsze miejsce na podium wśród SUV-ów klasy C w pierwszych czterech miesiącach roku (15.566 sztuk) i zdobył 31% udział w segmencie.
Sprzedaż Renegade wyniosła 4382 samochody w kwietniu oraz 14.784 przez pierwsze cztery miesiące roku 2024. Jeep sprzedał także 1103 sztuki Commandera w ubiegłym miesiącu oraz 4320 od początku roku.
Najnowsze komentarze