W obliczu trudnego miesiąca dla sektora motoryzacyjnego, ze względu na mniejszą liczbę dni roboczych i święto karnawału, Stellantis po raz kolejny zapewnił sobie pozycję lidera na głównych rynkach Ameryki Południowej w lutym, będąc firmą, która sprzedała najwięcej pojazdów w regionie. Firma zarejestrowała 61.900 pojazdów na rynku południowoamerykańskim w drugim miesiącu roku, z 23,5-procentowym udziałem w rynku.
Na rynku brazylijskim Stellantis sprzedał w lutym 49.500 aut, co odpowiada 31,8-procentowemu udziałowi w rynku, co stanowi wzrost o 25 procent w porównaniu z tym samym miesiącem ubiegłego roku. W Argentynie firma sprzedała w lutym 7 700 jednostek, co stanowi 32,7% całkowitej sprzedaży.
BRAZYLIA
Pod koniec pierwszych dwóch miesięcy 2024 r. Stellantis miał w sprzedaży 95 100 pojazdów, co stanowiło 30,8% całkowitej sprzedaży na rynku brazylijskim. Pod względem wielkości sprzedaży oznacza to wzrost o 17,5 procent w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku.
Wśród 10 najlepiej sprzedających się modeli w kraju w lutym, biorąc pod uwagę wszystkie segmenty motoryzacyjne, cztery to marki Stellantis. Fiat miał trzy modele w rankingu: pick-up Strada, z 8 568 wydanymi tablicami rejestracyjnymi; Fiat Argo, z 6 507 sprzedanymi pojazdami; oraz Mobi, z 6 288 wydanymi egzemplarzami. Jeep zapewnił sobie miejsce w TOP 10 z modelem Compass, z 4 074 rejestracjami.
Fiat zapewnia sobie pozycję lidera na rynku brazylijskim
Fiat zapewnił sobie pozycję lidera na rynku brazylijskim w lutym, z 22-procentowym udziałem w rynku i 34 328 sprzedanymi egzemplarzami, o 11% więcej niż w poprzednim miesiącu i przewagą ponad 10 000 sztuk nad drugim miejscem. Fiat Strada również utrzymał swoje miejsce na szczycie podium jako najlepiej sprzedający się pojazd w kraju, z 8 568 wydanymi tablicami rejestracyjnymi. Marka miała również trzy modele w pierwszej piątce rankingu.
Oprócz Strady, Fiat umieścił dwa kolejne modele wśród najlepiej sprzedających się pojazdów w Brazylii, z Argo na trzeciej pozycji z 6 507 sprzedanymi pojazdami i Mobi na czwartej z 6 288 sztukami, co oznacza wzrost o sześć miejsc w porównaniu z poprzednim miesiącem. Kolejną atrakcją jest doskonały udział Fiata w niektórych segmentach: pozostał liderem w segmencie hatchy (28,2%), pick-upów (37,1%) i vanów (42%).
Jeep® na czele rynku SUV-ów w lutym
Jeep® objął w lutym pozycję lidera w segmencie SUV-ów, rejestrując 8.677 egzemplarzy i uzyskując 15,6-procentowy udział w kategorii. Pod względem wolumenu sprzedaży marka była najszybciej rozwijającą się w segmencie, ze wzrostem o 13 procent w porównaniu z poprzednim miesiącem.
Jeep® zapewnił sobie również pozycję lidera w segmencie średnich SUV-ów dzięki modelowi Compass, który zwiększył swój udział w kategorii, osiągając 36,9% udziału w segmencie, co stanowi wzrost o 4 p.p. w porównaniu ze styczniem. Z 4.074 sprzedanymi egzemplarzami Compass zajął również drugie miejsce w ogólnym rankingu wszystkich SUV-ów.
Renegade również poradził sobie dobrze i sprzedał ponad 3.500 pojazdów, co odpowiada 9,6-procentowemu udziałowi w segmencie, najwyższemu w ciągu ostatnich sześciu miesięcy. Drugi miesiąc z rzędu odnotował wzrost w segmencie B-SUV. Commander, pierwszy Jeep zaprojektowany i opracowany w Brazylii, uzyskał 1 075 wydanych tablic rejestracyjnych.
Ram kontynuuje wzrost o 285% od początku roku
W lutym Ram osiągnął 1,7% udziału w rynku brazylijskim, biorąc pod uwagę wszystkie segmenty, z 2.577 wydanymi tablicami rejestracyjnymi. Od początku roku sprzedaż marki wyniosła 4.854 sztuk i wzrosła o 285% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku.
Rampage pozostaje jednym z najważniejszych modeli lutego. Jego sprzedaż uplasowała go w pierwszej trójce najlepiej sprzedających się pick-upów na rynku w tym miesiącu, biorąc pod uwagę średnie, średnie i duże pick-upy. W drugim miesiącu roku Rampage sprzedał się w liczbie 2.101 sztuk, a w całym roku sprzedał się już w liczbie 3 786 sztuk, pokonując ważnych konkurentów w segmencie pickupów.
Najnowsze komentarze