„WRC Magazyn Rajdowy” nr 02 (77) z II.2008
Stron: 68 (z okładką)
Cena: 7,95 zł
Koszt 1 strony: niemal 11,7 grosza
Warto kupić? raczej tak
O jakich markach francuskich piszą: Citroën, Peugeot, Renault (+Alpine)
Jakim modelom poświęcono miejsce: sportowe: C2, C4, DS, Saxo, ZX, 106, 205, 207, 306, 307, A106, Clio
Całkiem zasłużenie, zwłaszcza po Rajdzie Monte Carlo, na okładce miesięcznika umieszczono wizerunek Sebastiena Loeba. Nikt do tej pory nie wygrał RMC pięciokrotnie, nikt nie ma na swym koncie aż tylu zwycięstw z światowym czempionacie rajdowym, a wszystko to tłumaczy podpis: Loeb bije kolejne rekordy.
Pierwszą francuską rajdówką, na którą natrafiłem przeglądając lutowy numer „Magazynu Rajdowego WRC” jest Citroën C2. Jego mała fotka i kilka zdań tekstu pojawiły się przy okazji informacji, że Citroën Polska zamierza kontynuować swój program C2R2 Challenge.
Kolejna informacja związana z Citroënem C2R2 znajduje się na stronie 10. w dziale W skrócie. To wieści z Głównej Komisji Sportu Samochodowego, która z myślą o właśnie rywalizacji R2-ek wprowadziła klasę R2B. Zawodnicy rywalizowali w niej już w zakończonym dziś Rajdzie Magurskim.
Poniżej znalazła się notatka o tym, że Citroën C2R2 Marcina Paseckiego obsługiwany będzie przez nową firmę o nazwie Rallytechnology.
W tej samej ramce znajdziecie też informację o tym, że Urmo Aava w tym sezonie zaliczy dziesięć rund światowego czempionatu w Citroënie C4 WRC w ubiegłorocznej specyfikacji. Estoński kierowca po raz pierwszy pojawi się w tym aucie podczas Rajdu Szwecji już w przyszły weekend.
I jeszcze jednak krótka notatka z obozu rajdowego Citroëna – Sven Smeets, były pilot rajdowy, został nowym menadżerem sportowym w teamie Citroën Sport. Dotychczasowy menadżer, Yves Matton, przeszedł do Kronosa i będzie się zajmował Peugeotami 207 S2000 startującymi w cykli IRC.
Zdjęcie Renault Alpine ilustruje krótką notatkę zamieszczoną na stronie 11.
Na stronie 12 zaprezentowano listy zgłoszeń do mistrzostw świata. Oczywiście wspomniano przy tej okazji o Citroën Total World Rally Team i dwóch jego kierowcach – Sebastienie Loebie i Danim Sordo. Na następnej zaś stronie wyliczono najważniejsze rekordy, jakie pobił w czasie swej niezbyt przecież długiej kariery Sebastien Loeb. Naprawdę serce rośnie ;-)
Na stronach 16-22 zamieszczono wspaniałą dla nas relację z Rajdu Monte Carlo otwierającego sezon 2008. Jak wiecie, triumfował tam Sebastien Loeb, ale przy okazji wspomniano też parę innych rajdówek, w tym legendarną, B-grupową 205-kę Peugeota. Nie zabrakło jednak wzmianek o znakomitym występie Jean-Marie Couq – najwyżej (na siódmym miejscu!) sklasyfikowanego kierowcy prywatnego. Francuz jechał, jak pewnie pamiętacie, Peugeotem 307 WRC.
Warto przy okazji podkreślić, że w klasie A7 triumfowały (na dwóch czołowych miejscach) Renault Clio. Zwyciężyła tę klasę załoga Broccoli/Cicognini, a drugie miejsce zajęli Francuzi Mercier/Veret. Obie załogi zmieściły się w pierwszej piętnastce klasyfikacji generalnej!
Przy okazji wspomnień z historii Dakaru nie mogło zabraknąć zdjęćia i paru słów na temat prawdziwej legendy lat 90-tych, jaką był Citroën ZX. Oczywiście auto „nieco” się różniło od modeli jeżdżących po naszych drogach, ale kto by tam zwracał uwagę na szczegóły ;-)
O planach różnych kierowców na rozpoczęty już sezon napisano na stronach 30-31. Oczywiście nie mogło zabraknąć informacji na temat budowanego przez Peugeot Polska modelu 207 S2000 dla Bryana Buoffiera. Francuz zamierza powalczyć o utrzymanie tytułu mistrzowskiego w naszym kraju.
Być może również Peugeotem 207 S2000 wyruszy na rajdowe trasy Norbert Guzek. Wprawdzie ubiegłoroczny debiut w Punto S2000 nie bardzo się powiódł ;-) ale może faktycznie lepiej byłoby przesiąść się do Peugeota?
Michała Kościuszko można było w 207-ce S2000 obejrzeć już podczas tego weekendu w Rajdzie Magurskim. Jak to napisał Grześ Różycki – liczyliśmy na lepszy start MiKo, ale cóż – pierwsze przepustne ;-)
Także Mariusz Małyszczycki zamierza przejeździć sezon 2008 Peugeotem 207 S2000. Widać, że Bryan Bouffier udowodnił, jaki potencjał tkwi w tym aucie i coraz więcej zawodników sięga po francuską rajdówkę.
Krążą plotki o tym, że do Peugeota przesiądzie się także Szymon Ruta. Ma to być auto, które szykuje firma Leszka Kuzaja.
Wspomniano też o Citroënach C2R2, którymi w tym roku rywalizować będą: Jan Chmielewski, Marcin Dobrowolski, Grzegorz Grono, Marcin Pasecki, Ariel Piotrowski, Maciej Rzeźnik, Grzegorz Sieklucki i Radek Typa. Również w klasie A7 nie zabraknie aut francuskich – Cliówkami pojadą Bartek Boruta i Jurek Para.
O radach dla początkujących w rajdowych zmaganiach kierowców mówią na stronach 34-35 m.in. znani z francuskich rajdówek Paweł Brzykcy (debiutant w Saxo), Mariusz Nowocień (jeżdżący Peugeotem 306), Mariusz Małyszczycki (wirtuoz Citroëna C2R2) i Jarosław Szeja (debiutant w Peugeocie 106).
W środku numeru znajdziecie duży plakat z kalendarzem imprez rajdowych ozdobiony fotką Citroëna C4 WRC z tegorocznego Rajdu Monte Carlo.
Historii Rajdu Monte Carlo poświęcony jest artykuł zamieszczony na stronach 42-45. Nie zabrakło tam zdjęć Citroëna C4 WRC (z ubiegłego roku), jak i legendarnej „bogini” – Citroëna DS, którym w Monte zwyciężył 42 lata temu Pauli Toivonen.
O tegorocznych zmianach w kwestii opon w światowym czempionacie możecie poczytać na stronach 55-56. Nie zabrakło tam fotki (i informacji) o Peugeocie 307 WRC – właśnie na tym samochodzie testowano kapcie przeznaczone do tegorocznej rywalizacji.
Model (w skali 1:43) Citroëna C4 WRC można wygrać za poprawne rozwiązanie krzyżówki rajdowej zamieszczonej na stronie 62.
Nie licząc ogłoszeń o sprzedaży różnego rodzaju samochodów rajdowych, bądź o sportowym zacięciu, to już wszystko, co o autach francuskich znalazłem w drugim tegorocznym numerze „Magazynu Rajdowego WRC”.
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze