Otwierając dziś zamówienia na benzynowe wersje C3, Citroën odnawia bestseller na rynku europejskim, sprzedając ponad 1,5 miliona egzemplarzy od 2016 roku. Ten kultowy model do dziś cieszy się ogromnym powodzeniem, a jego cykl życia nie słabnie. Z każdą nową generacją C3 Citroën decyduje się wstrząsnąć rynkiem, oferując innowacyjną koncepcję przy jednoczesnym zachowaniu jej cech: unikalnego i mocnego designu, wyróżniającego się komfortu na pokładzie, przydatnego wyposażenia do codziennego życia i atrakcyjnej pozycji cenowej.
Całkowicie nowy C3 nie jest wyjątkiem od tej reguły i wnosi prawdziwą różnicę na rynek benzynowych hatchbacków segmentu B. Innowacyjny, nowoczesny i sprytny, jest ulepszeniem poprzedniej generacji pod każdym względem. Popularny przede wszystkim, przemawia do szerokiego grona odbiorców dzięki przystępnej cenie i oferowaniu różnych rozwiązań energetycznych dostosowanych do potrzeb klienta.
W całkowicie nowym C3 wszystko zostało zaprojektowane z myślą o prostocie i dobrym samopoczuciu. Dlatego też oferuje wersję Hybrid 100, która ułatwia dostęp do elektryfikacji. Zdolny do pokonania do 50% tras miejskich w trybie elektrycznym bez konieczności ładowania, pozwala klientom cieszyć się płynnością i elastycznością jazdy na napędzie elektrycznym, jednocześnie zmniejszając ich budżet i wpływ na środowisko.
Aby pójść jeszcze dalej, Citroën po raz pierwszy wyposaża C3 w innowacyjny i ekskluzywny system zawieszenia z progresywnymi poduszkami hydraulicznymi, standardowy we wszystkich wersjach, który uzupełnia efekt kokonu zapewniany przez przeprojektowane fotele Citroën Advanced Comfort i nową architekturę deski rozdzielczej C Zen Lounge, zaprojektowaną w celu zwiększenia spokoju na pokładzie dzięki jej uporządkowanemu stylowi, wyświetlaczowi Citroën Head-Up Display i kompaktowej kierownicy.
Dobre samopoczucie oznacza również łatwe wsiadanie do samochodu i cieszenie się przestrzenią na pokładzie. W C3 poczyniono postępy w obu tych obszarach, zwiększając prześwit i wysokość, bez uszczerbku dla długości samochodu, który przy 4,01 m jest nadal praktyczny i zwinny w mieście. Oczywiście C3 oferuje wszystkie elementy wyposażenia, które sprawią, że każda podróż będzie chwilą relaksu, w tym nawigację 3D na 10-calowym ekranie dotykowym, automatyczną klimatyzację lub bezprzewodowe ładowanie i lustrzane odbicie.
W ten sposób zupełnie nowy C3 oferuje optymalną syntezę designu, komfortu i technologii, zachowując przy tym bardzo atrakcyjną pozycję cenową. Rzeczywiście, C3 jest dostępny od 14 990 euro w wersji z silnikiem benzynowym 1.2 o mocy 100 KM wyposażonym w manualną skrzynię biegów. Pierwsze dostawy mają nastąpić latem 2024 roku. Wersja Hybrid 100 będzie dostępna jeszcze w tym roku.
48V Hybrid: idealna synteza dla wszechstronnego samochodu miejskiego
Oprócz silnika 1,2 l Turbo, całkowicie nowy C3 po raz pierwszy oferuje hybrydowy układ napędowy dzięki modułowości platformy SmartCar, zaprojektowanej z myślą o wszechstronności i wieloenergetyczności.
Hybrid 100: Nowy C3 czyni elektryfikację bardziej dostępną, oferując technologię Hybrid 48V. Kompaktowe, lekkie i niedrogie rozwiązanie jest szczególnie odpowiednie dla tego wszechstronnego samochodu miejskiego, umożliwiając do 50% podróży po mieście w trybie elektrycznym. Bez ograniczeń związanych z ładowaniem, pozwala cieszyć się wszystkimi zaletami jazdy elektrycznej, od łatwości jazdy bez hałasu i wibracji po możliwość jazdy w strefach o niskiej emisji spalin, przy jednoczesnym zmniejszeniu budżetu i śladu środowiskowego.
Hybrydyzacja łączy w sobie zalety napędu benzynowego i elektrycznego z dwoma silnikami, które pracują razem lub osobno, automatycznie i bez interwencji kierowcy. Oparta na technologii Hybrid 48V, składa się z 48-woltowego akumulatora litowo-jonowego, który ładuje się podczas niektórych faz jazdy, 3-cylindrowego silnika benzynowego o mocy 100 KM (75 kW) nowej generacji zaprojektowanego specjalnie w celu dostosowania do tego nowego systemu hybrydowego i połączonego z nową zelektryfikowaną dwusprzęgłową skrzynią biegów ë-DCS6 zintegrowanąz silnikiem elektrycznym ë-Motor o mocy 21 kW wyprodukowanym we Francji.
Większa przyjemność z jazdy przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia paliwa i emisji spalin. Prosty i płynny w obsłudze, Hybrid 100 oferuje przyjemność i wszechstronność dzięki momentowi obrotowemu 205 Nm (55 Nm dla silnika elektrycznego) przy jednoczesnym zmniejszeniu emisji i zużycia paliwa o prawie 10% w porównaniu z równoważną wersją benzynową. W cyklu mieszanym WLTP wersja ta uzyskała homologację na poziomie 117 g CO2/km. W przypadku silnych przyspieszeń silnik elektryczny zapewnia dodatkową moc 9 kW (około 12 KM), zawsze zapewniając wysoki poziom komfortu przy jednoczesnym zagwarantowaniu dynamicznego odbioru.
Silnik 1,2 l turbo: Jako opcję podstawową Citroën C3 oferuje silnik benzynowy Turbo o pojemności 1,2 litra i mocy 100 KM, sparowany z 6-biegową manualną skrzynią biegów. Całkowicie przeprojektowany pod kątem osiągów i niezawodności, silnik ten jest teraz wyposażony w łańcuch rozrządu. Zapewnia to dużą dostępność i wszechstronność użytkowania C3. W cyklu mieszanym WLTP wersja ta będzie emitować 126 gCO2/km (homologacja w trakcie zatwierdzania).
Wyjątkowy komfort jazdy
C3 słynie z płynnej jazdy i komfortu na pokładzie. Jeszcze bardziej wzmacnia ten aspekt, łącząc przyjemność z jazdy z efektem kokonu odizolowanego od zakłóceń świata zewnętrznego.
Zawieszenie Citroën Advanced Comfort®: Po raz pierwszy w nowym C3 zastosowano progresywne zawieszenie hydrauliczne. Są one dostępne w standardzie we wszystkich wersjach C3 i zapewniają pasażerom wyjątkowe poczucie komfortu na pokładzie. Zamiast mechanicznych ograniczników w każdym narożniku pojazdu zastosowano dwie poduszki hydrauliczne w połączeniu z amortyzatorem i sprężyną: jedną do kompresji, a drugą do dekompresji.
To rozwiązanie technologiczne pozwala inżynierom na bardziej swobodną regulację zawieszenia, zapewniając znacznie płynniejsze wyczucie drogi i wrażenie ślizgania się po nierównościach. Korzyść jest zauważalna przy niskich prędkościach, aby zneutralizować nierówności drogi i podczas przejeżdżania przez progi zwalniające. Przy średnich prędkościach innowacja ta pomaga lepiej zarządzać ruchami ciała, zwłaszcza w przód i w tył, utrzymując samochód w poziomie na nierównych drogach.
Fotele Advanced Comfort®: Jako doskonałe uzupełnienie zorientowanego na komfort zawieszenia, fotele Citroën Advanced Comfort® w Zupełnie Nowym C3 zapewniają również korzyści w zakresie ergonomii i komfortu postawy. Ich konstrukcja została ulepszona, aby jeszcze bardziej otaczać kierowcę i zapewniać lepsze podparcie boczne. Zastosowano w nich dodatkową piankę (+10 mm), aby zapewnić uczucie miękkości i komfortu od pierwszego kontaktu, zapewniając dobre podparcie niezależnie od przebytej odległości.
Koncepcja C-Zen Lounge: Przednia część kabiny została zaprojektowana w sposób prosty, ciepły i ergonomiczny, aby zmniejszyć obciążenie psychiczne i zapewnić poczucie spokoju. Osiągnięto to przede wszystkim dzięki bardzo minimalistycznej desce rozdzielczej potraktowanej poziomo, aby zwiększyć wrażenie szerokości. Lekka i przewiewna, uwalnia przestrzeń dla kierowcy i pasażera. Deska rozdzielcza jest podzielona na dwa odrębne poziomy, z elementami technicznymi w górnej części i wygodną sekcją owiniętą tkaniną, nazwaną „Sofa Design”, ponieważ jest inspirowana miękkością i dotykiem sof, w dolnej części.
Brak tradycyjnego zestawu wskaźników to prawdziwa nowość na górnym poziomie deski rozdzielczej. W całkowicie nowym C3 po raz pierwszy zastosowano nowy wyświetlacz Citroëna Head-Up Display, odzwierciedlający informacje o pojeździe na błyszczącej, czarnej powierzchni umieszczonej między górną częścią deski rozdzielczej a dolną częścią przedniej szyby. To sprytne rozwiązanie eliminuje powielanie informacji, jak ma to miejsce tradycyjnie między wyświetlaczem Head-Up a zestawem wskaźników, umożliwiając kierowcy łatwy dostęp do wszystkich kluczowych informacji bez odrywania wzroku od drogi. Innowacja ta jest połączona z nową kompaktową kierownicą wielofunkcyjną, mniejszą i łatwiejszą w obsłudze.
Więcej miejsca na pokładzie bez uszczerbku dla zwinności
Wciąż tak samo zwinny i zwrotny: przy długości 4,01 m, zupełnie nowy C3 rośnie tylko o 19 mm w porównaniu z modelem, który zastępuje. Pozostaje bardzo kompaktowy, co zapewnia większą zwinność (promień skrętu 10,6 m) i ma mniejszy ślad na ziemi, co zapewnia bezstresowe manewrowanie i parkowanie.
Łatwiejszy dostęp na pokład: przy wysokości 1,57 m (bez belek dachowych), C3 jest o prawie 100 mm wyższy w porównaniu z poprzednią generacją. Pierwszym zyskiem jest prześwit, który wzrósł ze 135 mm w poprzednim C3 do 197 mm w nowej generacji. Ten podniesiony aspekt, oprócz nadania lekkiego wyglądu SUV-a, ułatwia wsiadanie i wysiadanie z pojazdu, co jest ważnym elementem komfortu dla klientów, i zapewnia pewniejszą jazdę po wybojach i wybojach często spotykanych w jeździe miejskiej i podmiejskiej.
Bardziej przestronne wnętrze z większą przestrzenią na nogi, głowę i łokcie dla większego komfortu: siedzenia zostały podniesione o 76 mm w porównaniu z obecną wersją. Dzięki temu pasażerowie mają wyższą i bardziej kontrolowaną pozycję za kierownicą, ze zwiększonym poczuciem kontroli i bezpieczeństwa. Wszyscy korzystają z lepszej widoczności na zewnątrz, co przyczynia się do lepszego samopoczucia na pokładzie. Dodatkowo, większa wysokość zapewnia więcej miejsca nad głową (+31 mm w porównaniu do średniej rynkowej) i pozwala na regulację pozycji siedzącej, aby zwolnić więcej miejsca na nogi dla pasażerów. Przestrzeń na nogi z tyłu została zwiększona o co najmniej 20 mm w porównaniu do średniej rynkowej. Dołożono również starań, aby zwiększyć przestrzeń na łokcie dla pasażerów z tyłu o 19 mm, a dla pasażerów z przodu o 21 mm w porównaniu do średniej rynkowej.
Transport przedmiotów i bagażu jest łatwy w całkowicie nowym C3. Większe wnętrze oferuje przydatne i sprytne schowki na panelach drzwi, konsoli środkowej i pod środkowym podłokietnikiem, a na konsoli środkowej dostępna jest mata do bezprzewodowego ładowania. Pojemność bagażnika wzrosła o 10 litrów i wynosi 310 litrów. Jego pojemność można zwiększyć dzięki modułowości tylnej kanapy 60-40.
Więcej FUNKCJI, łączności i technologii.
Zupełnie nowy C3 jest bardziej połączony: Citroën C3 oferuje dwa poziomy systemu informacyjno-rozrywkowego, które ułatwiają szybki dostęp do inteligentnych i przydatnych funkcji, których klienci potrzebują, aby łatwo się poruszać i prowadzić płynne, połączone życie.
„Smartphone Station” jest standardem w modelach „You” i zawiera zintegrowany uchwyt na smartfona, który pozwala kierowcom „zadokować” swoje urządzenie i automatycznie uruchomić nową dedykowaną aplikację za pomocą bezprzewodowej technologii Near Field Communication (NFC). Dzięki tej aplikacji właściciele mogą korzystać z urządzenia, aby uzyskać dostęp do skrótów do usług telefonicznych, radiowych, nawigacyjnych i muzycznych. Aby zapewnić płynną i bezstresową jazdę, intuicyjne elementy sterujące na kierownicy są uzupełnione przyciskiem „Home” we wszystkich wersjach, który ułatwia powrót do strony głównej aplikacji.
Nawigacja 3D na 10,25 -calowym ekranie dotykowym jest standardem w wersjach „Max”. Centralny i ergonomiczny 10,25-calowy kolorowy ekran wykorzystuje architekturę widżetów inspirowaną smartfonami, aby zapewnić dostęp, za pośrednictwem wirtualnych skrótów, do kluczowych funkcji nawigacji, telefonu, radia, aplikacji i multimediów. Funkcja bezprzewodowej łączności WiFi pozwala na dublowanie smartfona i kompatybilność z Apple CarPlayTM i Android AutoTM.
Ponadto klienci mogą wykupić jeden lub oba poziomy subskrypcji „Connected Services”, aby w pełni wykorzystać swój system za pośrednictwem konta MyCitroën, korzystając z Internetu lub aplikacji MyCitroën. „Connect One” oferuje natychmiastowy dostęp do e-Call i Citroën Assistance, usług teleobsługi i cyfrowej instrukcji obsługi. „Connect Plus” dodaje informacje o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym, dzięki czemu kierowcy mogą wybrać optymalną trasę podróży, z alternatywami obliczanymi i sugerowanymi na podstawie przewidywanych przepływów ruchu i bieżących zatorów.
Technologie zapewniające spokój ducha: Oprócz niezbędnego wyposażenia, takiego jak automatyczna klimatyzacja, pomoc w parkowaniu i kamera cofania, bezprzewodowe ładowanie lub funkcja lustrzanego odbicia kompatybilna z Apple CarPlayTM lub Android AutoTM, C3 oferuje szereg technologii wspomagających jazdę, aby zadbać o ciało i umysł wszystkich pasażerów.
- Active Safety Brake, system hamowania awaryjnego działający w zakresie prędkości od 5 do 135 km/h, w dzień i w nocy, który pomaga ograniczyć obrażenia pasażerów pojazdu, a także pieszych i rowerzystów.
- Aktywny system ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu pomaga kierowcy prawidłowo ustawić samochód między oznaczeniami pasów ruchu, delikatnie korygując układ kierowniczy, gdy samochód zjeżdża z trajektorii, lub ostrzegając kierowcę w przypadku znoszenia przy niskiej prędkości.
- System rozpoznawania znaków drogowych odczytuje znaki ograniczenia prędkości i wyświetla je na wyświetlaczu przeziernym Citroëna, informując o tym kierowcę.
- Elektryczny hamulec postojowy jest uruchamiany automatycznie po zatrzymaniu silnika i zwalniany automatycznie po naciśnięciu pedału przyspieszenia. (Dostępny w wersji hybrydowej 100).
- Asystent ruszania pod górę utrzymuje pojazd przez kilka sekund na pochyłościach większych niż 3%, aby pomóc kierowcy uniknąć niezamierzonego ruchu.
- Automatyczne przełączanie świateł drogowych wykorzystuje kamerę zamontowaną na przedniej szybie do automatycznego przełączania ze świateł mijania na światła drogowe w przypadku wykrycia nadjeżdżających pojazdów, umożliwiając bezpieczne pokonanie skrzyżowania.
W momencie wprowadzenia na rynek nowego C3 dostępne będą dwa poziomy wyposażenia:
Ambicją Citroëna jest uproszczenie doświadczenia motoryzacyjnego. Na stronie internetowej, która została całkowicie przeprojektowana, aby uprościć wyszukiwanie informacji i wybór samochodu, klienci będą mogli odkryć:
Wersja „You ” ma wysoki poziom wyposażenia standardowego, w tym reflektory LED, zawieszenie Citroën Advanced Comfort®, Active Safety Brake (system hamowania awaryjnego), nowy wyświetlacz Citroën Head Up Display, stację multimedialną Smartphone Station, elektryczne lusterka, automatyczne oświetlenie, asystenta parkowania tyłem, tylny spojler, ogranicznik prędkości, klimatyzację manualną i 6 poduszek powietrznych.
Wersja „Max ” obejmuje ponadto dwukolorowy lakier z kontrastowym dachem, ozdobne belki dachowe, przednie i tylne płyty ochronne, 17-calowe felgi aluminiowe o szlifie diamentowym, tylne światła LED, przyciemniane tylne szyby. Wewnątrz klienci będą mogli cieszyć się 10,25-calowym kolorowym ekranem dotykowym z systemem informacyjno-rozrywkowym najnowszej generacji i nawigacją 3D, fotelami Citroën Advanced Comfort z siedzeniami TEP / tkaniną Metropolitan Grey, siedzeniami składanymi w drugim rzędzie 60/40, automatyczną klimatyzacją, bezprzewodowym ładowaniem, kamerą cofania, elektrochromatycznym lusterkiem wstecznym i elektrycznymi tylnymi szybami, elektrycznie składanymi i podgrzewanymi lusterkami zewnętrznymi, automatycznymi wycieraczkami i inteligentnymi reflektorami.
Najnowsze komentarze