Lancia przedstawiła zapowiedź Ypsilona HF, wyczynowej wersji pierwszego samochodu nowej ery marki, w 100% elektrycznego, który zostanie wprowadzony na rynek w maju 2025 roku. Co więcej – Lancia zaprezentuje wersję HF dla każdego nowego modelu marki.
Jednocześnie Lancia prezentuje Ypsilona Rally 4 HF, ogłaszając powrót do rajdów z tymże modelem. Marka przedstawia też zapowiedź nowego logo „LANCIA CORSE HF”, które zdobić będzie Ypsilona Rally 4 HF, reinterpretując historyczne logo we współczesnej tonacji z grafiką z ukośnymi znakami, aby wyrazić prędkość i zachować oryginalne kolory.
1 samochód, 4 historie
Dziś Lancia opowiada 4 historie. Pierwsza to partnerstwo z Cassiną, włoską firmą specjalizującą się w produkcji wysokiej klasy mebli, która przyczynia się do pozycjonowania marki na rynku premium. Druga reprezentowana jest przez pełną gamę i elegancję, z ofertą finansową, która pozwala jej zająć pozycję w samym sercu rynku i zaoferować ogromną ekskluzywność. Ale na tym nie poprzestaliśmy…
Lancia przedstawia Ypsilona HF, wyczynową wersję pierwszego samochodu nowej ery marki, który trafi na rynek w maju 2025 roku, oraz Ypsilona Rally 4 HF, który reprezentuje powrót Lancii do rajdów.
„Lancia zawsze zdobywała serca ludzi także ze względu na swoją sportową duszę, reprezentowaną przez kultowe modele z przeszłości, które uczyniły ją marką odnoszącą największe sukcesy w świecie rajdów. I to sportowe serce dzisiaj znów zaczyna bić! I ci sami fani będą w przyszłości nowymi klientami Lancii!” – powiedział Luca Napolitano, dyrektor generalny marki Lancia.
Lancia Ypsilon HF
Lancia przedstawia Ypsilona HF jako wyraz ducha najbardziej konkurencyjnej i wysokiej wydajności marki. Lancia po raz kolejny inspiruje się swoją przeszłością, interpretując ją na nowo, aby z wielkimi ambicjami patrzeć w przyszłość. Napędzana w 100% elektrycznym silnikiem o mocy 240 KM i przyspieszająca od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,8 sekundy, Lancia Ypsilon HF będzie charakteryzowała się obniżonym zawieszeniem, poszerzonym rozstawem kół oraz agresywnymi i muskularnymi kształtami, inspirowanymi najbardziej radykalnymi kultowymi samochodami, które zapisały się w historii marki, a kształty i projekty służyły wydajności.
Samochód zadebiutuje na rynku w maju 2025 roku. Zaprezentowane Po Lancii Ypsilon HF, modele Gamma i Delta również będą miały wersje HF.
Logo HF i niepowstrzymany wyścig słoni
Lancia Ypsilon HF po raz kolejny będzie opatrzona logo HF, historycznym znakiem rozpoznawczym wyczynowych modeli Lancii, zaprezentowanych po raz pierwszy w 1960 roku na Salonie Motoryzacyjnym w Genewie, kiedy grupa zapalonych właścicieli samochodów Lancia założyła klub „Lancia Hi-Fi”. (Hi-Fi oznacza High-Fidelity), ekskluzywny klub przeznaczony dla najbardziej lojalnych klientów marki i zarezerwowany dla tych, którzy zakupili co najmniej sześć nowych samochodów Lancia.
Logo HF stało się wówczas charakterystycznym elementem HF Squadra Corse Lancia, założonej w 1963 roku przez Cesare Fiorio wraz z kilkoma kierowcami i zapalonymi właścicielami samochodów Lancia i „podpisało” wiele zwycięstw marki.
Historyczne logo składało się z wielkich liter HF, białych na czarnym tle, z czterema biegnącymi czerwonymi słoniami oraz na dole, wielkimi literami, napisu SQUADRA CORSE, białego na czerwonym tle. Słoń został wybrany jako amulet przynoszący szczęście, biorąc pod uwagę legendę, że zwierzęta te po wypuszczeniu do wyścigu są nie do zatrzymania i dlatego stają się symbolem wydajności i przyjemności z jazdy.
Nowe logo HF, zaprezentowane w marcu w poprawionej wersji, na nowo zinterpretowało historyczne logo, czyniąc je współczesnymi: elementami składowymi marki są symbole tradycji Lancii, które są teraz uproszczone, zarówno pod względem linii, jak i kształtów, tworząc nową równowagę, zdolną wyrazić innowacyjność, jakość i włoskość z nutą eklektyzmu. z najwyższym szacunkiem dla niepowtarzalnej geometrii marki.
Lancia startuje z Rally 4
Od dziś serca wielu fanów i pasjonatów rajdów znów mocniej biją. Tak naprawdę Lancia zdecydowała się powrócić do świata rajdów, zaczynając od podstaw zawodów, od klasy Rally 4, bijącego serca rajdu: kategorii reprezentującej czystą pasję, której bohaterami są młodzi kierowcy, którzy rozpoczynają swoją karierę, aby stać się profesjonalistami jutra. Nowy początek w doskonałym stylu Lancii, charakteryzującym się ambicją, pragmatyzmem i pokorą, zgodnym z misją i DNA marki. Idealne miejsce dla Ypsilon HF!
Lancia pozostaje marką odnoszącą największe sukcesy w świecie rajdów, z 15 Rajdowymi Mistrzostwami Świata, trzema Mistrzostwami Świata Konstruktorów w Wyścigach Długodystansowych, jednym zwycięstwem w 1000 Miglia, dwoma Targa Florio i jednym Carrera Panamericana.
Ypsilona Rally 4 HF napędzał będzie 3-cylindrowy, turbodoładowany silnik o pojemności 1.2 litra z 4 zaworami na cylinder, rozwijający moc 212 KM. Wyposażony w napęd na przednie koła z 5-biegową mechaniczną skrzynią biegów i mechanicznym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu, ten wyczynowy model jest idealnym rozwiązaniem dla wszystkich entuzjastów rajdów, ale także poważnym kandydatem dla kierowców dążących do zwycięstwa w kategorii R4 oraz w mistrzostwach pojazdów z napędem na dwa koła.
Logo „LANCIA CORSE HF”
Ypsilona Rally 4, oprócz logo HF, po raz kolejny będzie się wyróżniać logo „LANCIA CORSE HF”, legendarna sygnatura samochodów wyczynowych.
Marka Lancia została zainspirowana historycznym logo, teraz zinterpretowanym na nowo we współczesnym tonie, aby patrzeć w przyszłość, zgodnie z planem odrodzenia marki.
Litery słowa CORSE są teraz wyrażone specjalnie stworzoną czcionką.
Grafika logotypu, o skośnym charakterze, wyraża koncepcję prędkości, typową dla świata wyścigów, tworząc spójność stylistyczną z kształtem logo HF. Nawet kolory, czarno-biały, nawiązują do oryginałów.
Logo może być stosowane zarówno w poziomie, jak i w pionie.
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Lancia / Stellantis
Najnowsze komentarze