Zinterpretowane w nowoczesny sposób, nowe logo HF powraca do wszystkich charakterystycznych elementów historycznej marki, utworzonych przez małego słonia i akronim HF, aby uczynić je nowoczesnymi i rzutować je w przyszłość. Gdzie trafi?
Dziś zaprezentowano logo HF: zadebiutuje ono na nowej Lancii Ypsilon HF i będzie używane na wszystkich wersjach wyczynowych marki. Logo HF zostało pierwotnie zaprezentowane w 1960 roku przy okazji utworzenia klubu „Lancia Hi-Fi”, ekskluzywnego klubu dla najbardziej lojalnych klientów marki, a następnie zostało przyjęte w 1963 roku przez Squadra Corse Lancia kierowaną przez Cesare Fiorio.
Zobacz: wiadomości motoryzacyjne. codziennie, aktualne, ciekawe
Nowy Ypsilon HF, który pojawi się w 2025 roku, będzie w 100% elektryczny, wyposażony w silnik o mocy 240 KM, z przyspieszeniem od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,8 sekundy.
„Przy okazji debiutu filmu Race for Glory w największych włoskich kinach, mam przyjemność zaprezentować nowe logo HF, które zadebiutuje na Nowej Lancii Ypsilon HF, a następnie będzie używane na przyszłych wyczynowych wersjach marki. Po prezentacji Nowej Lancii Ypsilon, pierwszego samochodu nowej ery, dziś robimy kolejny krok naprzód na drodze do renesansu, aby podkreślić najbardziej brutalną i radykalną duszę marki oraz jej zaangażowanie w koncentrację na modelach wyczynowych” – powiedział Luca Napolitano, dyrektor generalny marki Lancia. I dodaje: „Czy wrócimy do rajdów? Pracujemy nad tym.”
Nowe logo HF i Lancia Ypsilon HF
Lancia Centro Stile dokonała reinterpretacji oryginalnego logo HF, nadając mu współczesny charakter. W szczególności kolory logo HF, biały, czerwony i czarny, zostały ponownie wykorzystane, bez dodawania elementów graficznych, ale upraszczając je i czyniąc je czystszymi, przy jednoczesnym poszanowaniu niepowtarzalnej geometrii marki Lancia. Kolory nawiązują do oficjalnego logo Fulvii Coupè z 1966 roku, a nachylenie liter do logo Lancii Delta z lat 90-tych, wyrażając szybkość i radykalność. Nowe logo HF to Progressive Classic, ponieważ w doskonałej równowadze między przeszłością a przyszłością, wszystkie charakterystyczne elementy historycznej marki, składające się z małego słonia i akronimu, są teraz reinterpretowane i rzutowane w przyszłość. Elementy składowe marki to symbole dziedzictwa Lancii, które są teraz uproszczone, zarówno pod względem linii, jak i kształtów, tworząc nową równowagę zdolną wyrazić innowacyjność, premium i włoskość z nutką eklektyzmu.
Wyrafinowany kunszt logo czerpie dziś korzyści z postępu technologicznego dokonanego na przestrzeni lat. Lancia Ypsilon HF będzie miała obniżone zawieszenie, poszerzony rozstaw kół, będzie w 100% elektryczna z silnikiem o mocy 240 KM i przyspieszeniem od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,8 sekundy.
Logo HF i Squadra Corse Lancia
Logo HF zostało wprowadzone po raz pierwszy w 1960 roku, podczas Salonu Samochodowego w Genewie, kiedy grupa zapalonych właścicieli samochodów Lancia założyła klub „Lancia Hi-Fi” (Hi-Fi oznacza High-Fidelity), zarezerwowany dla tych, którzy kupili co najmniej sześć fabrycznie nowych samochodów Lancia. Inicjały HF po raz pierwszy pojawiły się na niektórych sportowych modelach Lancii, takich jak Flaminia Pinin Farina Coupé, Flaminia Sport Zagato i Flavia Coupé.
Kilka lat później, w lutym 1963 r., Cesare Fiorio wraz z kilkoma kierowcami i zapalonymi właścicielami samochodów Lancia założył HF Lancia Racing Team. Logo wybrane dla zespołu wyścigowego składa się z wielkich liter HF, białych na czarnym tle, z czterema czerwonymi słoniami biegnącymi jako maskotki i wielkim napisem SQUADRA CORSE, białym na czerwonym tle, poniżej.
Zobacz: testy nowych i używanych samochodów. pomiary, spalanie, opinie
Jako pierwsza zaprezentowała się legendarna Fulvia Coupé HF z ’66 roku, pamiętana z niezliczonych zwycięstw w rajdach, a następnie niepokonany Stratos HF z lat 1974-1978, Delta Turbo w 1983 roku, a wreszcie Delta 4WD, Delta Integrale i Delta HF Integrale Evolution.
Liczne były sukcesy samochodów Lancia HF od czasu narodzin zespołu HF Lancia Racing Team. W 1972 roku Fulvia HF wygrała Międzynarodowe Mistrzostwa Konstruktorów, które od następnego roku stały się Rajdowymi Mistrzostwami Świata; zawody, w których ta sama Fulvia HF i Stratos HF triumfowały w 1974 roku, a Stratos HF w latach 1976-1977, osiągając kulminację w sześciu kolejnych tytułach zdobytych w latach 1987-1992 przez kultową Deltę HF z napędem na wszystkie koła, model zdolny do doskonałości w różnych wersjach, 4WD, 8v, 16v i Evolution.
Pochodzenie symbolu małego słonia, między legendą a rzeczywistością
Między legendą a rzeczywistością mówi się, że już w 1953 roku mały słoń został wybrany jako talizman przez Gianniego, syna Vincenzo Lancii i dyrektora generalnego producenta samochodów w latach 1949-1955. Znaczenie to można przypisać idei, że po rozpoczęciu wyścigu słonie są nie do zatrzymania. Symbol galopującego pachydermy, początkowo przedstawiany w kolorze niebieskim, a następnie czerwonym, wydaje się pochodzić z mitologii wschodniej, jako symbol szczęścia i zwycięstwa, o ile jest przedstawiany z trąbą wysuniętą do przodu.
Najnowsze komentarze