MEGANE COUPE CONCEPT – EKSTREMALNA DYNAMIKA I CHARAKTER
Renault prezentuje na salonie genewskim Megane Coupe Concept – show-car zapowiadający kształt przyszłego seryjnego kompaktowego coupe. Podobnie jak Nowa Laguna, świadczy on o zmianie stylu Renault na bardziej płynny i sportowy. Megane Coupe Concept, przeznaczony dla klientów zwracających uwagę na przyjemność jazdy i poszukujących samochodu, który byłby wyrazem ich osobowości, ucieleśnia wizję prawdziwego kompaktowego, sportowego coupe „by Renault” – auta cechującego się dynamiką i mocnym charakterem, co jest doskonale widoczne chociażby w nowatorskim systemie otwierania drzwi. Wyróżniający się swoją stylistyką i dynamicznym charakterem, Megane Coupe Concept stanowi zapowiedź przyszłego Coupe Megane. Megane Coupe Concept to rasowy, kompaktowy coupe, zapewniający prawdziwą przyjemność jazdy. Wyposażenie kabiny jest zarazem nowoczesne i intuicyjne w obsłudze, a całe wnętrze potwierdza wrażenie przyjemności i dynamizmu sugerowanych przez stylistykę nadwozia. W eleganckim, nowoczesnym wnętrzu nie mogło zabraknąć sportowych akcentów. Projektując ten show car, nawiązujący do Laguny Coupe Concept, Renault wyraża swoje zamiłowanie do samochodów, które potrafią budzić silne emocje.
KOLEOS – PIERWSZY CROSSOVER 4X4 RENAULT
Renault przedstawia swój pierwszy crossover o nazwie Koleos. Renault Koleos został wprost stworzony do ucieczki od codzienności. Ten uniwersalny samochód łatwo się prowadzi, porusza się równie sprawnie w mieście, na drogach i autostradach, co w terenie. Renault Koleos jest tak komfortowy jak klasyczny samochód osobowy, a przy tym cechuje się ilością miejsca godną kompaktowego vana. Opracowany przez stylistów Renault, którzy określili również koncepcję auta, Koleos został zaprojektowany przez konstruktorów Nissana i jest produkowany w zakładach Renault Samsung Motors w Busan w Korei Południowej. Model ten jest owocem ścisłej współpracy pomiędzy trzema markami wchodzącymi w skład Aliansu Renault-Nissan.
Wprowadzenie Koleosa stanowi istotny etap w ekspansji marki Renault, zarówno w Europie, jak i pozostałych częściach światach. Pierwszy crossover 4×4 Renault dowodzi, że marka potrafi zaproponować oryginalną, a jednocześnie zgodną z jej stylem, ofertę w nowym dla niej segmencie, wnosząc do niego świeże spojrzenie. Renault Koleos oferuje wyjątkowy poziom bezpieczeństwa i komfortu, typowy dla Renault i dostępny, zgodnie z filozofią marki, dla jak najszerszej grupy odbiorców.
RENAULT LAGUNA GT: NOWE WYSOKIEJ KLASY SILNIKI I UKŁAD JEZDNY ACTIVE DRIVE ZAPEWNIAJĄCE INTENSYWNE DOZNANIA I ABSOLUTNE PANOWANIE NAD SAMOCHODEM
Cechująca się pełną ekspresji, rasową linią Renault Laguna GT jest wyposażona w układ jezdny Active Drive z czterema kołami skrętnymi (4RD). Rozwiązanie to, opracowane wspólnie przez Renault i Renault Sport Technologies, zapewnia lepszą zwrotność samochodu, większą dynamikę jazdy i wyższą precyzję prowadzenia, co znajduje swe odzwierciedlenie w przyjemności jazdy. Renault Laguna GT jest napędzana jednym z dwóch wyjątkowej klasy silników o mocy 180 i 205KM, których osiągi umacniają pozycję Laguny w segmencie sportowych samochodów tej klasy. Cechująca się płynnym i rasowym designem Renault Laguna GT wnosi powiew nowości na rynku GT, zapewniając przyjemność prowadzenia i pełen komfort szerokiej grupie klientów. Jest objęta 3-letnią gwarancją (lub do 150 tys. km).
TWINGO RENAULT SPORT – EMOCJE TYPOWE DLA SAMOCHODÓW RENAULT SPORT STAJĄ SIĘ DOSTĘPNE DLA NOWYCH GRUP KLIENTÓW
Twingo Renault Sport jest przystępnym cenowo sportowym samochodem, który umożliwia klientom dostęp do gamy samochodów Renault Sport. Kompaktowe proporcje i agresywny styl nawiązują do show-caru Twingo Concept, pokazanego na salonie paryskim 2006. Wyważone i sportowe zachowanie Twingo Renault Sport pozwala łączyć przyjemność jazdy z dużymi prędkościami i wysokim poziomem bezpieczeństwa. Dostępne są dwa zawieszenia Renault Sport (zawieszenie sportowe oraz wyczynowe zawieszenie Cup). Auto posiada zwiększony rozstaw kół, podkreślonych atletycznymi wyprofilowaniami nadwozia. Twingo Renault Sport jest wyposażone w wolnossący silnik 1.6 16V opracowany przez Renault Sport Technologies. Rozwija moc 133 KM (98 kW) przy 6 750 obr/min i moment obrotowy 160 Nm przy 4 400 obr/min. Kolektor wydechowy typu 4-1 zapewnia mocnym silnikom charakterystyczne, starannie dopracowane brzmienie, a jednocześnie stanowi doskonały kompromis między akustyką, osiągami i czystością spalin.
GAMA RENAULT SPORT – SPORTOWA ŻYŁKA
Twingo Renault Sport, Clio Renault Sport i Megane Renault Sport cechują się wysokiej klasy osiągami i dynamicznym zachowaniem. Odwołują się również do światowej renomy marki nabytej dzięki w zaangażowaniu w sporty samochodowe. Opracowywanie sportowych samochodów na bazie seryjnych aut jest częścią tradycji Renault i nie ogranicza się jedynie do zwiększenia mocy. Te niezwykłe auta skonstruowane na bazie Clio, Megane i obecnie również Twingo, przeszły przez ręce najlepszych ekspertów Renault, konstruktorów mających na co dzień do czynienia z wymaganiami sportów samochodowych i potrafiących wykorzystać ze swego doświadczenia to, co najważniejsze. W gamie Renault Sport stosowane są rozwiązania techniczne wywodzące się bezpośrednio z bolidów Renault Formuły 1.
WORLD SERIES BY RENAULT
World Series by Renault to impreza sportowa łącząca w sobie zawody sportowe na najwyższym poziomie z masową rozrywką. Od 2005 roku 1.900.000 widzów obejrzało trzy edycje mistrzostw cieszących się również popularnością wśród zawodników, co świadczy o sukcesie tej formuły!
Te sportowe imprezy, organizowane w 100 % przez Renault, są doskonałym narzędziem dla dyrekcji handlowych i komunikacji, pozwalającym na przyciągnięcie tłumów i promowanie marki. Program sportowy składa się z trzech rozgrywek mistrzostw na szczeblu międzynarodowym oraz mistrzostw krajowych. Impreza doskonale odzwierciedla sportowe pasje Renault.
ING RENAULT F1 TEAM ROZPOCZYNA SEZON 2008 PREZENTACJĄ R28
31 stycznia br., w siedzibie Dyrekcji Komunikacji Renault w Boulogne Billancourt, ING Renault F1 Team rozpoczął oficjalnie sezon 2008 prezentacją nowego Renault F1 R28 oraz kierowców: dwukrotnego mistrza świata Fernanda Alonso i Nelsona Piqueta juniora. Stajnia jest zdeterminowana, aby powrócić w tym sezonie na wiodącą pozycję. Po rozczarowaniach wynikami ING Renault F1 Team w 2007 roku, stajnia prezentuje nowy bolid R28 o całkowicie zmienionym designie, pozwalającym w optymalny sposób wykorzystać przepisowe opony Bridgestone i naprawić słabości R27. ING Renault F1 Team rozpoczyna z ufnością sezon 2008, m.in. dzięki świeżym inwestycjom technologicznym poczynionym przez Renault w 2007 roku oraz pojawieniu się nowych partnerów na rok 2008.
RENAULT PROJEKTUJE SAMOCHODY O WYSOKIM POZIOMIE BEZPIECZEŃSTWA CZYNNEGO I BIERNEGO
Ocena 5 gwiazdek przyznana Nowej Lagunie po crash-testach EuroNCAP w grudniu 2007 roku stanowi kolejny dowód wysokich umiejętności Renault w zakresie bezpieczeństwa biernego. Renault jest jedynym producentem, który dziewięciokrotnie uzyskał maksymalną ocenę.
Koncern Renault, już od ponad 50 lat zajmujący wiodącą pozycję w dziedzinie bezpieczeństwa, stawia na rzeczywiste bezpieczeństwo i projektuje samochody dostosowane do rzeczywistych sytuacji drogowych na całym świecie. Priorytetowe znaczenie mają technologie wykazujące najwyższą skuteczność w zakresie zapobiegania wypadkom, korygowania błędów kierowcy i ochrony użytkowników. Są one dostępne we wszystkich samochodach marki. Na stoisku Renault na salonie genewskim, w części poświęconej technologiom podnoszącym bezpieczeństwo, można zobaczyć ich konkretne przykłady.
OCHRONA ŚRODOWISKA – JEDEN ZE STRATEGICZNYCH KIERUNKÓW DZIAŁANIA RENAULT
W ramach Kontraktu Renault 2009, koncern przyjął ambitny plan w zakresie ochrony środowiska, którego celem jest redukcja emisji gazów cieplarnianych. Plan ten obejmuje trzy główne cele:
– zajęcie miejsca w pierwszej trójce światowych koncernów samochodowych o najniższej emisji CO2,
– wprowadzenie gamy pojazdów napędzanych biopaliwami, a także
– rozwijanie alternatywnych technologii napędu samochodów.
Pierwsze wdrożenia w tym zakresie miały miejsce już w 2007 roku i wiązały się z wprowadzeniem na rynek modeli, które mogą być napędzane biopaliwami (bioetanolem E85 i biodieslem B30), a także jednostek napędowych o zmniejszonej pojemności (silnik benzynowy TCE 100 KM o poj. 1.2 l, 1.5 dCi 110 KM montowany w Nowej Lagunie). Działania będą kontynuowane i obejmą między innymi dalsze wprowadzenie znaku «Renault eco2», który jest przyznawany najbardziej ekologicznym samochodom Renault. W listopadzie 2007 roku koncern Renault zaprezentował na Michelin Challenge Bibendum model Logan «Renault eco2» Concept i tym samym udowodnił, że możliwe jest skonstruowanie „ekologicznego i ekonomicznego” samochodu o wysokich osiągach i zaletach jezdnych.
Źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze