Jak spisuje się nowy Citroën e-C3 po pokonaniu 10.000 km? Właściciel pojazdu po 7 miesiącach od zakupu zachwala m.n. klimatyzację, niezawodność oraz niskie koszty eksploatacji.
Nowy Citroën e-C3 zadebiutował niedawno w polskich salonach dealerskich, ale na rynku indyjskim samochód znajduje się już od 2023 roku. Jest to uproszczona wersja modelu przeznaczona specjalnie dla Indii i produkowana w lokalnej fabryce Stellantis w pobliżu Chennai. Czy zakup elektrycznej wersji C3 to dobry pomysł? Użytkownik forum team-bhp.com, który jest właścicielem pojazdu od 7 miesięcy przejechał już elektrykiem ponad 10.000 km i zwraca uwagę na niskie koszty eksploatacji.
Na każdy kilometr wydaje ok. 1,5 rupii w przypadku wolniejszego ładowania lub 2,04 rupii/km jeśli korzysta z szybkiej ładowarki. Niewielki koszt zachęcił właściciela do częstszych jazd. Utrzymanie auta również nie kosztuje wiele. Wydatki, jakie poniósł do tej pory to 540 rupii za wymianę filtra przeciwpyłkowego i płynu do spryskiwaczy podczas pierwszego przeglądu. „To najniższa cena, jaką do tej pory zapłaciłem za jakąkolwiek usługę spośród 4 samochodów, jakie posiadałem w przeszłości” – opisuje właściciel.
Zobacz test: Citroën C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 KM z automatem EAT8. Ile pali diesel i jak jeździ?
Sprawność baterii, problemy
Żywotność i wytrzymałość baterii po przejechaniu 10.000 utrzymuje się na poziomie 100%. Właściciel doświadczył jedynie problemów z oprogramowaniem, ale błędy zostały wyeliminowano już po pierwszej aktualizacji oprogramowania przy 2000 km na liczniku.
„Aktualizacja systemu informacyjno-rozrywkowego sprawiła, że urządzenie jest stabilniejsze i ma mniej epizodów utraty łączności z telefonem podczas korzystania z bezprzewodowego Apple Carplay i jestem za to wdzięczny. Skrzypienie lewych drzwi pasażera, choć bardzo niewielkie, utrzymuje się i Citroen prowadzi kampanię, aby to naprawić”.
Styl jazdy i zużycie energii
Citroën e-C3 pokonuje od 200 do 220 km dziennie w 90% autostradą i 10% w mieście i jest to raczej spokojna jazda z wykorzystaniem hamowania regeneracyjnego. Tryb Eco jest stosowany wyłącznie do jazdy miejskiej, aby podróż autostradą dostarczała dynamicznego zachowania podczas przyspieszania i szybszej jazdy.
Nowy Citroën e-C3 w polskich salonach już od 110.650 zł
„Średnie zużycie energii (Wh/km) i jego niedoszacowanie w aplikacji „Mój Citroen” jest przygnębiające. Podobnie jak cała deklaracja, że samochód potrafi pokonać 320 km” – narzeka właściciel. Samochód pokonuje ok. 5,8 – 7 km/KWh. Zużycie energii wyniosło 140 Wh/km a nie od 100 do 108 jak mówi producent.
„Po przejechaniu 11.000 km naprawdę doceniłem cichą, przestronną kabinę, fantastyczną klimatyzację (działającą ze swoim urokiem nawet podczas szczytu lata w południowych Indiach), fenomenalne zawieszenie, ograniczone przechyły nadwozia i bezproblemowe prowadzenie” – podsumowuje właściciel.
Źródło: team-bhp.com
Najnowsze komentarze