Sprzedawany w ponad stu krajach, model 207 odnosi wielki sukces handlowy przekraczając w 2007 roku wyznaczony cel o ponad 20.000 i osiągając aż 521.000 sztuk sprzedanych egzemplarzy.
Peugeot 207 plasuje się na czele segmentu B w Europie
440.000 samochodów zarejestrowanych w 2007, pełnym roku sprzedaży, plasuje dwieściesiódemkę na czele segmentu B w Europie. Segment ten, stanowi blisko jedną trzecią rynku europejskiego, jest jednym z najbardziej konkurencyjnych gdyż występuje w nim aż 70 sprzedawanych modeli. Na rynku coupé kabrioletów, 207 podąża śladami 206 CC i prowadzi w swoim segmencie z 45.000 sprzedanymi w 2007.
Na początku 2008 roku, 207 kontynuuje rozmach i potwierdza pozycję lidera w Europie.
Sukces opierający się na szerokiej gamie…
W niespełna dwa lata Peugeot wprowadził na rynek najszerszą gamę segmentu, proponując 207 adaptowaną do potrzeb każdego, dzięki różnorakim sylwetkom i bardzo specyficznemu wyposażeniu.
Od kwietnia 2006, daty lansowania – 207 3- i 5-drzwiowego do listopada 2007 – lansowania 207 SW RC i SW Outdoor, gama zaczęła się poszerzać w następującej kolejności:
– kwiecień 2006: hatchback 3 i 5 drzwiowy
– wrzesień 2006: 207 1,6l THP, silnik benzynowy z turbosprężarką i z wtryskiem bezpośrednim, opracowany w kooperacji PSA Peugeot Citroen i BMW Group
– luty 2007: 207 CC
– kwiecień 2007: 207 RC
– lipiec 2007: 207 SW
– listopad 2007: 207 SW Outdoor i 207 SW RC
Każda z tych wersji nadwozia może być wyposażona w jeden z pięciu dostępnych silników benzynowych najnowszej generacji lub w jeden z trzech silników diesla.
Powyższe silniki stanowią referencję w zakresie osiągów, elastyczności a przede wszystkim w zakresie ochrony środowiska dzięki zmniejszonemu zużyciu paliwa i zmniejszonej emisji CO2.
Każda z sylwetek gamy 207 wprowadziła godne uwagi innowacje w segmencie.
Hatchback wyróżnia się dwoma wykończeniami wnętrza: czarnym i szaro-beżowym, którego ziarnista faktura sugeruje jakość.
207 CC, wprowadziła eleganckie wykończenie ze skóry obejmujące również tablicę rozdzielczą , a także pałąki bezpieczeństwa odpalane pirotechnicznie; wyposażenie w zakresie bezpieczeństwa nie spotykane do tej pory w segmencie.
Wersja 207 SW zaproponowała oprócz panoramicznego szklanego dachu i tylnej otwieranej szyby, „ magiczną” tylną ławeczkę, jedyną w segmencie, którą można złożyć jednym ruchem uzyskując tym samym płaską podłogę do załadunku.
Zachowując sportowy mit, 207 RC, wyposażona w silnik 1,6 l THP 175 KM inauguruje ważną nowość: SSP (Steering Stability Programme) instalowany stopniowo w wersjach z silnikami 1,6l THP 150 KM i 1,6 HDi FAP 110 KM. System ten pozwala w pewnych warunkach hamowania, na sprzężenie funkcji ESP z elektrycznym, zmiennym wspomaganiem kierownicy. SSP poprawia stabilność i drogę hamowania samochodu w linii prostej podczas hamowania na powierzchni o różnej przyczepności pomiędzy kołem prawym i lewym.
Przemysłowe moce produkcyjne rozłożone na trzy fabryki europejskie
Dwieściesiódemka jest produkowana w trzech fabrykach w Europie, w rytmie 2.500 samochodów dziennie. Z fabryki Poissy, znajdującej się w regionie paryskim, wychodzą 207 trzy i pięciodrzwiowe, 207 RC, i 207 SW oraz jej odmiany Outdoor i RC.
Fabryka w Trnawie na Słowacji produkuje od 2006 roku 207 trzy- i pięciodrzwiowe, zaś fabryka w Madrycie w Hiszpanii produkuje 207 CC, a także trzy i pięciodrzwiowe hatchbacki.
Samochód, który zdobył już liczne wyróżnienia
207 została wyróżniona przez prasę w różnych krajach, otrzymała tytuł „Samochód roku 2007” w Hiszpanii, „Auto Europa 2007” we Włoszech, „Import Car of the Year” w Japonii.
Posiadacze 207 zadowoleni!
Doceniana nie tylko dzięki wyrafinowanemu stylowi, dwieściesiódemka jest również wysoko ceniona za dobre właściwości jezdne i dobre prowadzenie. Jakość wykończenia wnętrza i jego wygoda sprzyjają satysfakcji klientów.
207 CC przyciąga piękną linią i łatwością zamiany coupé w kabriolet.
Dwieściesiódemka prowadzi również burzliwe życie sportowe
207 Super 2000 zdobyła w 2007 roku dwa tytuły ( mistrza producentów i kierowców ) w IRC (Intercontinental Rally Challenge), a także tytuły w narodowych rajdowych mistrzostwach w Portugalii i w Polsce.
W 2008 roku 207 Super 2000 będzie rywalizować w rajdach w Belgii, Hiszpanii, Włoszech, Polsce, Portugalii i Szwecji.
207 Spider wyposażony w THP będzie objęty formułą promocji europejskiej w ośmiu wyścigach w Le Mans Series, w których Peugeot Sport angażuje 908 HDi FAP.
Wreszcie tzw. Spotkania Peugeot Sport we Francji i podobne imprezy w innych krajach europejskich, pozwolą pasjonatom sportów samochodowych zasiąść za kierownicą 207 LW (Light Weight) THP. Ta formuła liczyła w 2007 roku 50 dwieścisiódemek, w bieżącym 70 nowych samochodów będzie się ścigać w Sprincie i podobnych wyścigach.
Dwie nowości w 2008 w gamie 207!
Tej wiosny jest już dostępna 207 CC Rolland Garros. Ta seria specjalna wyróżnia się czarnym lakierem Obsidien lub szarym Ermitage i skórzanym dwukolorowym wykończeniem wnętrza, z charakterystycznym znaczkiem turniejowym.
Drugą nowością jest nowa skrzynia biegów 2-Tronic, sprzężona z benzynowym silnikiem 1,4l 90 KM. Ta pięciobiegowa sterowana, mechaniczna skrzynia biegów pozwala na łatwe prowadzenie w każdych warunkach.
Tak więc milion wyprodukowanych dwieściesiódemek utrwala sukces mitycznych modeli z serii 2, 205 i 206 na czele, ilustruje dynamikę handlową Peugeot.
Do następnego spotkania w dalszej części historii…
Źródło: Peugeot Polska
Najnowsze komentarze