Drugi dzień Rajdu Elmot-Krause składał się z dziewięciu odcinków specjalnych podzielonych na trzy pętle po trzy próby. Łączna długość OS-ów wyniosła 70,05 km, a zmagania rozpoczęły się jeszcze przed 9:00 rano. Popatrzmy, jak rozwijała się sytuacja.
OS7 Złoty Las
Pierwszą dzisiejszą próbę wygrał lider po wczorajszym dniu, Tomek Kuchar z „fabrycznego” teamu Peugeot Polska. Drugi czas należał do Bryana Bouffiera, tym razem jadącego N-kowym Lancerem, a trzeci był powracający w systemie SupeRally Leszek Kuzaj. Michał Sołowow na 6-kilometrowym odcinku był dopiero ósmy, A Maciek Oleksowicz – szesnasty.
Świetny szósty czas uzyskali bracia Dobrowolscy umacniając się tym samym na prowadzeniu w klasyfikacji R2B, w której walczyły Citroëny C2R2. Janek Chmielewski, drugi w Citroën Racing Trophy Polska, wywalczył czternasty czas próby.
OS8 Rościszów
Ten odcinek był ostatnim, do którego wystartował Janek Chmielewski. Ta próba skończyła się dla ubiegłorocznego triumfatora zmagań Citroënów dachowaniem. Oesowe zwycięstwo w klasie R2B odniósł ponownie Marcin Dobrowolski.
Najszybszą załogą na trasie tego odcinka byli Michał Sołowow i Maciej Baran. 8,4 km pokonali w czasie 5:05,8, o 0,4 sekundy szybciej, niż Bryan Bouffier z Xavierem Panseri. Kolejny Peugeot 207 S2000 sklasyfikowany został dopiero na piątym miejscu i było to auto Maćka Oleksowicza. Tomek Kuchar, szósty na próbie, nie stracił na szczęście prowadzenia w rajdzie, ale Subaru Kajetanowicza zbliżyło się do Peugeota na 4,6 sekundy. Leszek Kuzaj był dopiero czternasty, ale i tak przesunął się o jedno oczko w generalce, na pozycję piętnastą.
OS9 Sokolec
Kończący poranną pętlę Sokolec mierzył 8,95 km i był najdłuższą próbą dnia. Po zwycięstwo sięgnął Michał Sołowow, a asystował mu Kuzi, wolniejszy o równe 2 sekundy. Kuchar, szósty w wynikach OS-u, przegrał rywalizację z Kajetanowiczem i spadł na drugie miejsce w generalce. Przy nazwisku Oleksowicza zanotowano ósmy czas odcinka.
Wśród Citroënów najszybciej przejechał Sokolec Tomek Gryc. Drugi czas w klasie R2B należał do Tomasz Porębski, a dopiero trzeci zanotowali bracia Dobrowolscy. W żaden sposób nie zmieniło to jednak ich sytuacji w Citroën Racing Trophy Polska.
OS10 Złoty Las
Powtórny przejazd przez ten odcinek wygrał Leszek Kuzaj. W efekcie awansował na dwunaste miejsce w generalce. Michał Sołowow, trzeci na próbie, uległ Bouffierowi o 0,7 sekundy. Tomek Kuchar, znowu szósty, przegrał z Kajetanowiczem (autorem czwartego czasu) o 1,1 sekundy. Oleksowicz dzięki siódmemu wynikowi przeskoczył w generalce Czopika i awansował na piątą pozycję w klasyfikacji łącznej.
Po chwilowej niedyspozycji na Sokolcu najlepszym czasem wśród Citroënów C2R2 popisali się bracie Dobrowolscy. Drugi czas w tej klasie należał do Tomka Porębskiego, a trzeci do Ariela Piotrowskiego, który jedzie zwykłą R2-ką, a nie Maxem.
OS11 Rościszów
Drugi przejazd przez Rościszów, to zwycięstwo Bouffiera. Kuchar, dzięki znakomitemu czasowi dającemu mu drugie miejsce, powrócił na pierwsze miejsce w generalce pokonując Kajetanowicza o 5 sekund na odcinku. Trzeci czas należał do Michała Sołowowa, a czwarty do Leszka Kuzaja (awans do dziesiątki w łącznej klasyfikacji). Michał Oleksowicz znowu był ósmy.
Dobrowolski wygrał zmagania R2-jek pokonując Tomka Porębskiego o 0,6 sekundy. Trzeci w R2B był Tomek Gryc, a czwarty Ariel Piotrowski z Anią Wódkiewicz, dla której był to pierwszy start po długiej rekonwalescencji.
OS12 Sokolec
Koniec drugiej pętli, to zwycięstwo Kuzaja i jego kolejny awansik w generalce – na dziewiątą pozycję. Kucha był piąty i stracił do drugiego na mecie Kajetanowicza 1,3 sekundy, ale nie oddał prowadzenia w łącznej klasyfikacji. Szósty czas próby należał do Sołowowa, a dziewiąty – do Oleksowicza.
Tomek Porębski zwyciężył w zmaganiach Citroënów. Drugie miejsce, ex aequo ze Sławkiem Sawickim, wywalczył Marcin Dobrowolski.
OS13 Złoty Las
Trzynasty odcinek nie był szczęśliwy dla Tomka Kuchara – zawodnik Peugeot Polska uległ Kajetanowi Kajetanowiczowi o 3,4 sekundy i stracił stołek lidera. Nie byłoby tego problemu, gdyby nie 10-sekundowa kara za falstart do odcinka :-( Po oesowe zwycięstwo sięgnął ponownie Leszek Kuzaj, awansując na ósme miejsce w generalce. Michał Sołowow był czwarty, wspomniany Kuchar – siódmy, a Oleksowicz zamknął dziesiątkę.
Tomek Porębski okazał się najszybszym kierowcą Citroëna C2R2. Pokonał Słwaka Sawickiego i Szymona Kornickiego. Marcin Dobrowolski uzyskał dopiero czwarty czas w klasie, ale wypracowana wcześniej przewaga pozwoliła na spokojną jazdę.
OS14 Rościszów
Przedostatnia próba rajdu przyniosła zwycięstwo Michałowi Sołowowowi. Leszek Kuzaj, trzeci na mecie, musiał uznać wyższość Bouffiera. Kuchar, szósty w wynikach, stracił do czwartego Kajetanowicza 3,5 sekundy. Oleksowicz był dziewiąty.
Tomek Porębski znowu był najszybszy w C2-ce. Marcin Dobrowolski stracił do niego 3,2 sekundy, zaś trzeci w klasie R2B był Sławek Sawicki.
OS15 Sokolec
Trzeci przejazd przez Sokolec przyniósł ostateczne rozstrzygnięcia. Kuzaj wygrał tę próbę, drugi czas uzyskali ex aequo Kajetanowicz i Bouffier, a czwartym miejsce na odcinku zadowolić się musiał Kuchar. Oznaczało to, że nie odebrał Kajtkowi zwycięstwa i wywalczył tylko drugi stopień podium. Sołowow był szósty, ale nie stracił trzeciego miejsca w generalce. Michał Oleksowicz skończył próbę z ósmym czasem.
Swoje zwycięstwo w pierwszej turze Citroën Racing Trophy Polska najlepszym czasem próby w klasie R2B przypieczętowali bracia Dobrowolscy. W klasyfikacji generalnej ukończyli rywalizację na doskonałym dziesiątym miejscu! Pokonali m.in. braci Bębenków w Lancerze Evo IX, ale w obronie tych ostatnich trzeba dodać, że od OS5 korzystali z systemu SupeRally. Tomek Porębski wywalczył drugi czas klasy R2B na ostatnim odcinku rajdu, ale to było za mało na jakiś spektakularny sukces w łącznej klasyfikacji. Trzeci czas próby należał w klasie R2B do Sławka Sawickiego.
W klasie A7 po zwycięstwo sięgnęła załoga Kujawski/Rzemień w Renault Clio Sport.
Na koniec dwie klasyfikacje – generalna (pierwsza dziesiątka) i Citroënowa ;-)
1. Kajetanowicz/Rathe, Subaru Impreza, 1:25:31.3
2. Kuchar/Dymurski, Peugeot 207 S2000, +0:00:14,8
3. Sołowow/Baran, Peugeot 207 S2000, +0:00:21,7
4. Bouffier/Panseri, Mitsubishi Lancer Evo IX, +0:00:33,3
5. Czopik/Lukas, Mitsubishi Lancer Evo IX, +0:01:09,8
6. Oleksowicz/Obrębowski, Peugeot 207 S2000, +0:01:21,5
7. Typa/Ciupka, Mitsubishi Lancer Evo X, +0:01:42,0
8. Kuzaj/Hundla, Peugeot 207 S2000, +0:05:51,7
9. Butruk/Wilk, Mitsubishi Lancer Evo IX, +0:07:12,3
10. Dobrowolski/Dobrowolski, Citroën C2R2, +0:07:19,2
Jak widać, braci Dobrowolskich dzieliło od dziewiątego miejsca w generalce tylko niecałe siedem sekund! Trzeba przyznać, że zdeklasowali oni nie tylko swoich rywali, ale pokonali też kilka załóg w mocniejszych samochodach z napędem na obie osie.
A teraz już klasyfikacja załóg startujących w klasie R2B.
1. Dobrowolski/Dobrowolski, Citroën C2R2, 1:32:50,5
2. Piotrowski/Wódkiewicz, Citroën C2R2, +0:04:11,9
3. Gryc/Zubik, Citroën C2R2, +0:05:09,6
4. Porębski/Spurek, Citroën C2R2, +0:05:50,3
5. Kornicki/Pleskot, Citroën C2R2, +0:06:19,0
6. Sawicki/Baran, Citroën C2R2, +0:13:35,4
7. Chmielewski/Gospodarczyk, Citroën C2R2, +0:24:04,3
Dzięki równej, spokojnej jeździe i przygodom dwóch rywali, znakomite drugie miejsce wywalczyli Ariel Piotrowski i Ania Wódkiewicz. Cieszymy się, że załoga Ariel Teamu, któremu od dawna kibicujemy, powróciła na rajdowe trasy i to w naprawdę dobrym stylu.
KG
Najnowsze komentarze