OS4: Ruwertal / Fell 2 – 24,01 km
Petter Solberg, zdegustowany niepowodzeniem już na pierwszym dzisiejszym OS-ie, jednak nie zamierzał poprzestać na mizernej liczbie punktów możliwych do zdobycia w efekcie zakończenia zmagań pod koniec pierwszej dziesiątki, po serwisowej przerwie zaatakował i okazał się najszybszy na najdłuższej próbie dnia, która rano przyniosła mu pecha. Wygrał OS4 z przewagą 1,8 sekundy nad Sebastienem Loebem, choć na ostatnim międzyczasie miał czas lepszy od sześciokrotnego Mistrza Świata o równe 2 sekundy.
Również Dani Sordo okazał się szybszy od Loeba na trzech środkowych z pięciu międzyczasów, ale ostatecznie uległ Francuzowi o 0,3 sekundy.
Do czołowej czwórki na mecie tej próby wbił się Sebastien Ogier, mieliśmy więc piękny początek tabeli wyników. Junior Citroëna stracił do Pettera Solberga 5,5 sekundy i zostało mu już tylko 2,8 sekundy do Mikko Hirvonena w klasyfikacji generalnej. Czy nadzieja Citroëna pokona Fina?
Kolejne miejsca zajęli Latvala, wspomniany Hirvonen i Duval, za którymi sklasyfikowano Kimiego Räikkönena. Ponownie ósmy w wynikach Iceman jechał zdecydowanie poniżej naszych oczekiwań, ale odrobił 8,5 sekundy do Matthew Wilsona. Jeszcze 12 sekund i Fin dogoni syna szefa M-Sportu ;-)
OS5: Grafschaft Veldenz 2 – 23,09 km
Na przedostatniej dzisiejszej próbie znowu nie było mocnych na Sebastiena Loeba. Francuz poprawił czas swojego przejazdu względem OS2 o 3 sekundy i nie było nikogo, kto na którymkolwiek z międzyczasów chociaż zrównałby się z sześciokrotnym mistrzem świata.
Drugi czas odcinka wywalczył Dani Sordo, również świetnie spisujący się na asfaltach. Widac, że współpraca z nowym pilotem od razu „zaskoczyła”.
Odcinkowe podium uzupełnił Petter Solberg, który w efekcie dobrej jazdy awansował do najszybszej ósemki.
Sebastien Ogier uzyskał czwarty czas próby i w łącznej klasyfikacji rajdu wyprzedził Mikko Hirvonena awansując na czwarte miejsce generalki.
Latvala i Hirvonen zajęli odpowiednio piąte (+9,9) i szóste (+12,8) miejsca. Siódmy był Duval, który najwyraźniej nie tylko nie pokrzyżuje planów Citroënom, ale i fabryczne Fordy nie mają się czego obawiać.
Kimi Räikkönen był znowu ósmy, ale odrobił trochę czasu do Matthew Wilsona, od którego w łącznej klasyfikacji dzieliło go po tej próbie już tylko 7,4 sekundy.
OS6: Moselland 2 – 19,92 km
Kraina Mozeli przyniosła oesowe zwycięstwo Daniemu Sordo, który wyprzedził Sebastiena Loeba o 0,7 sekundy, ale na drugim międzyczasie miał nad kolega z zespołu aż 3,3 sekundy przewagi! Nieźle jechał również Petter Solberg, szybszy od Loeba na dwóch pierwszych międzyczasach, ale na skutek własnego błędu przebił oponę w drugiej części odcinka i stracił ostatecznie blisko dwie minuty do zwycięskiego Sordo. W efekcie Mr Hollywood spadł na dziewiąte miejsce w generalce, blisko 1,5 minuty za Kimiego Räikkönena.
A Iceman podróżował swoim tempem – ukończył ostatnią dzisiejszą próbę z ósmym czasem ulegając o 0,3 sekundy Matthew Wilsonowi, dziwnie dobrze dysponowanemu w dniu dzisiejszym.
Sebastien Ogier zaś uzupełnił odcinkowe podium tracąc 8,2 sekundy do Sordo i 7,5 do Loeba. „Dołożył” Hirvonenowi 3,2 sekundy i odrobił 3,5 sekundy do Latvali poprzedzającego go w łącznej klasyfikacji. Kończąc pierwszy etap „mały” Seb miał już tylko 6,2 sekundy straty do Latvali.
Na koniec zostawiamy Was z wynikami najlepszej dziesiątki po pierwszym etapie Rajdu Niemiec:
1. Sebastien Loeb, Citroën C4 WRC, 1:18:52,5
2. Dani Sordo, Citroën C4 WRC, +0:00:09,5
3. Jari-Matti Latvala, Ford Focus WRC, +0:01:04,7
4. Sebastien Ogier, Citroën C4 WRC, +0:01:10,9
5. Mikko Hirvonen, Ford Focus WRC, +0:01:14,5
6. Francois Duval, Ford Focus WRC, +0:03:10,4
7. Matthew Wilson, Ford Focus WRC, +0:03:15,1
8. Kimi Räikkönen, Citroën C4 WRC, +0:03:22,8
9. Petter Solberg, Citroën C4 WRC, +0:04:47,7
10. Ken Block, Ford Focus WRC, +0:05:42,3
Jak widać – załogi fabrycznych Citroënów nie mają sobie równych. Loeb i Sordo praktycznie zdeklasowali resztę stawki uzyskując już po pierwszym, wcale przecież nienajdłuższym etapie, mniej więcej minutową przewagę nad kolejnymi kierowcami. To jest po prostu miażdżąca przewaga i miejmy nadzieję, że nie tylko zostanie utrzymana, ale wręcz powiększona.
Kolejny etap jutro. Składał się będzie z ośmiu odcinków o łącznej długości blisko 188 km, do czego dojdzie jeszcze niemal 390 km dojazdówek. Oczywiście znajdziecie u nas relację z tego, co się będzie działo.
KG
zdjęcie: oficjalna strona Rajdu Niemiec
Najnowsze komentarze