Emocje i odpowiedzialność
Dziś kontrola:
– Peugeot, inwentor i lider filtrów cząstek stałych: ponad 2,1 mln sprzedanych pojazdów HDi FAP
– pięć propozycji „low emission” w serii: 207 „99g”, 107 „106g”, 308 Berline „120g”, 407 „129g” oraz 3008 „130g”
– w ofercie 24 modele o emisji mniejszej niż 130g CO2/km
…lecz jutro nazywa się HYbrid4:
– nowatorska technologia hybrydy z dieslem, która kapitalizuje wiedzę znaną z napędów HDi oraz pojazdów elektrycznych
– architektura równoległa pozwalająca na działanie alternatywne lub jednoczesne silnika HDi i elektrycznego, dla optymalnej wydajności zależnie od wykorzystania w mieście czy w trasie
– zmniejszenie o 35% zużycia paliwa i emisji CO2 przy porównywalnych osiągach
– tryb „zero emisji” z korzyścią dla środowiska i ciszy działania
– zwiększenie osiągów z potencjałem 200 KM (147 kW)
– nowe zalety: zintegrowany napęd i możliwość dostosowania do zabudowy wzdłużnej gwarantują ekonomicznie satysfakcjonujące rozwiązanie techniczne.
Dwie światowe premiery concept-carów obrazują tę strategię: model 3008 HYbrid4 który zwiastuje model seryjny (premiera na wiosnę 2011 roku) oraz studium RCZ HYbrid4.
Mocne światowe premiery Peugeota
5008: nowy profil minivana
– oryginalna interpretacja kompaktowego minivana: przykładna przestronność i modularność, bez ustępstw ze strony przyjemności prowadzenia
– 3008, 5008: strategia podboju zakładająca pokrycie 90% segmentu M1 względem 75% do tej pory
RCZ: koncentracja emocji
– emocje dynamicznego i energicznego stylu
– emocje wnętrza gdzie wszystko przypomina charakterystyczny świat
– emocje mechaniczne, z trzema wydajnymi rodzajami napędu wraz z nowym silnikiem 1.6 THP o mocy 147 kW (200 KM)
– emocje dynamiczne, które niosą przyjemność prowadzenia na jeszcze wyższy poziom
Peugeot wciela samochodowe „nowe rozdanie”
Silna w swoim długim doświadczeniu w różnych formach mobilności, dwóch- i czterokołowych, Marka jest uczestnikiem mobilności zrównoważonej. Przepychając zasady i ustalone terytoria, przemyślając mobilność dziś i jutro, Peugeot przyłączy się we Frankfurcie do udowodnienia, że kreatywność i odpowiedzialność nie są już sprzeczne.
Oto szczegóły powyższych koncepcji.
Z okazji nowej edycji salonu samochodowego we Frankfurcie, Peugeot chce znów udowodnić swoje zaangażowanie i swoją zdolność do pojednania samochodowych emocji, wydajności ekologicznej i swojej wizji mobilności jutra.
Elegancja, kreatywność, osiągi technologiczne, innowacja koncepcyjna: pod tymi znakami wyrażają się 32 modele seryjne, concept-cary i auta pokazowe wystawione na powierzchni wystawowej 2.900m².
Peugeot, lider w ekologii
Ta wielka jesienna randka motoryzacyjna jest okazją dla Peugeota by ponownie dowieść swej chęci obniżenia zużycia paliwa i emisji CO2 w sercu swojego politycznego produktu: zaproponować dziś ofertę atrakcyjną, konkurencyjną i wywierającą małe piętno ekologiczne, oraz przygotować przyszłość przez przełom technologiczny.
Dziś kontrola
Peugeot jest wynalazcą i liderem filtra cząstek stałych w dieslu: od debiutu dziesięć lat temu, ponad 2,1 mln samochodów HDi Peugeota zostało w nie wyposażonych.
Peugeot figuruje dziś także wśród europejskich liderów samochodów o niskim zużyciu paliwa i niskiej emisji CO2.
Ten wynik jest ilustrowany na stoisku we Frankfurcie przez pięć propozycji serii „low emission”, o szczególnie niskim poziomie emisji w swoich kategoriach: 207 „99g”, 107 „106g”, 308 Berline „120g”, 3008 „130g” oraz 407 „129g”.
lecz jutro nazywa się HYbrid4:
Oprócz powrotu oferty całkowicie elektrycznego pojazdu miejskiego w końcu 2010 roku i wielkoseryjnego zastosowania systemu STOP&START drugiej generacji w 2011 roku, Peugeot przygotowuje przyszłość która, w ciągu mniej niż dwóch lat, będzie wiedzieć jak pogodzić przełom w zużyciu paliwa/emisji spalin z nową przyjemnością prowadzenia.
Nowatorska technologia hybrydy z dieslem, ochrzczona HYbrid4, która logicznie narzuca się w kontekście europejskiego rynku samochodowego o wysokim poziomie napędów diesla, kapitalizuje najpierw najlepszą wiedzę Grupy w zakresie napędów HDi, pojazdów elektrycznych oraz wykorzystuje istniejące rozwiązania (zautomatyzowana skrzynia ręczna o sześciu przełożeniach, system STOP&START).
To tworzy, następnie, wybór architektury równoległej. Funkcjonując alternatywnie, silnik HDi oraz silnik elektryczny wspomagający w optymalnej wydajności według kontekstu wykorzystania – miejskiego lub drogowego.
Oba silniki wykorzystywane równocześnie oferują osiągi z nawiązką. Wynik: prawdziwy przełom w dziedzinie zużycia paliwa i emisji CO2, nawet do 35% w cyklu mieszanym przy porównywalnych osiągach.
Wraz z rozwiązaniem HYbrid4, oryginalnie wszczepiony silnik elektryczny z tyłu pojazdu wprowadził nowe zalety – napęd na cztery koła, bez niedogodności połączeń mechanicznych – oraz techniczna i ekonomiczna pewność wykonania: gwarantuje możliwość adaptacji i zamiany dzięki przedniemu blokowi zabezpieczającemu możliwość montażu różnych silników spalinowych.
Ponieważ progres nie zasługuje na swoją nazwę jeśli nie przejawia się w dużej ilości, Peugeot zna tę definicję i opracowuje gamę pojazdów HYbrid4 gdzie oferowane są łącznie osiągi i zachowanie na drodze, przejrzystość i intuicyjność funkcjonowania układu napędowego, nową przyjemność prowadzenia połączoną z wyjątkowymi osiągami ekologicznymi.
Dwa concept-cary – światowa premiera w przestrzeni wystawienniczej Peugeota we Frankfurcie, ukazuje tę skłonność:
3008 HYbrid4, który zwiastuje model seryjny oczekiwany na wiosnę 2011 roku, razem ze studium RCZ HYbrid4, Marka proponuje syntezę osiągów i ochrony środowiska.
Peugeot, mocne światowe premiery
5008: nowy profil minivana
Oczekiwania rynku nie przestają ewoluować: nie inaczej jest w wielkiej kategorii kompaktów, prawdziwym sercu europejskiego rynku którego stanowi trzecią część.
Od wielu lat wspierano krzyżówki nowych sylwetek, nowe koncepty o charakterze pojemnościowym.
Stawiając czoła tym zmianom, chodzi konstruktorom o odpowiedź na więcej nowych oczekiwań a także przede wszystkim pokazać silną propozycję. Peugeot ilustruje to w roku 2009, roku bogatym w nowości: po modelu 3008, crossoverze o wyraźnej osobowości, który z sukcesem odkrywa nowe terytoria motoryzacji, który poświadcza komercyjny sukces przekraczający cele, ukazuje się model 5008 jako światowa premiera we Frankfurcie.
Wraz z modelem 5008 Peugeot proponuje innowacyjną interpretację kompaktowego minivana, który optymalizuje zalety których oczekują klienci tej kategorii.
Pod smukłym i aerodynamicznym stylem, pierwszy kompaktowy minivan Marki oferuje także atrakcyjne i przestronne wnętrze, przyjemność z „życia na pokładzie”, modularność oraz przykładną pojemność użytkową, a wszystko to przy podwyższonym poziomie przyjemności z prowadzenia.
Model 5008 jest także zaawansowany technologicznie w dziedzinie bezpieczeństwa (wyświetlacz na wysokości głowy, Distance Alert…), dynamicznego zachowania na wysokim poziomie dla którego nie jest poświęcony komfort pięciu lub siedmiu potencjalnych pasażerów, kompletnej gamy jednostek napędowych szanujących środowisko, tak samo jak wyposażenia najnowszej generacji wspomagającego prowadzenie.
Peugeot prezentuje we Frankfurcie również model 5008 wyposażony w acces point Wi-Fi na pokładzie. Skrzynka zainstalowana na pokładzie samochodu, przyjmująca kartę SIM klienta, pozwala dzielić – na postoju lub w czasie jazdy – połączenie internetowe. Ta nowa łączność zachwyci profesjonalistów, którzy będą mogli przekształcić swój samochód w mobilne biuro czy pasażerów poszukujących praktycznych informacji lub też nastolatków pożądających pogoni za swoimi grami w sieci.
3008, 5008: dwie propozycje jasno wpisujące się w strategię podboju, która pozwoli Peugeotowi dysponować ofertą bogactwa nowości w segmencie M1 oraz pokryć go w ponad 90% względem 75% do tej pory.
3008, 5008: dwa klasowe pojazdy, przeznaczone dla klienteli z klasą, ale mającej wspólne zainteresowania ambitną zawartością technologiczną, jakością na wysokim poziomie, dynamicznym zachowaniem bez niedociągnięć.
RCZ: skupienie emocji
Dwa lata po prezentacji na salonie we Frankfurcie w 2007 roku, niesamowitego concept-caru 308RCZ, Peugeot prezentuje światową nowość – model RCZ coupé 2+2, którego sprzedaż przewidziana jest na wiosnę 2010.
Jego pomysł na życie szybko się narzuca, ale przejście ze snu w realizm dla oczekiwania zalet na wysokim poziomie które RCZ wywołuje zewnętrznie, jest także koncentracją wyzwań:
– wyzwanie utrzymania stylistycznego ducha konceptu, także po niezbędnych zmianach dla produkcji seryjnej
– wyzwanie projektowania ze szczególnym skróceniem czasu
– wyzwanie bardzo ambitnych celów w zakresie wrażeń z jazdy i jakości realizacji, dowód silnej identyfikacji dla pojazdu wyłącznie przeznaczonego dla wymagającej klienteli i ekspertów samochodowych emocji
RCZ to przede wszystkim emocje dynamicznego i eleganckiego stylu, z nowymi równowagami i energiami, z podwójnym wybrzuszeniem błotników i oznaczeniem przyczyniają się – wraz z proporcjami pojazdu i tylnym ruchomym spojlerem – do optymalnej aerodynamiki:
– emocje wewnętrzne, gdzie wszystko sugeruje klasowy świat, ale nie zapomina o praktyczności
– emocje mechaniczne, z trzema wydajnymi jednostkami napędowymi o ograniczonym zużyciu paliwa, także z nowym 1.6 THP 147kW (200KM)
– emocje dynamiczne modelu RCZ, który powinien dawać radość z jazdy na swoim wysokim poziomie
Peugeot wciela samochodowe „nowe rozdanie”
Podczas wielkiego samochodowego rendez-vous, Peugeot lubi zaskakiwać, poruszać, egzaminować publicznie przyszłość bogatą w możliwości, niezliczone ślady i zawsze odświeżane.
Niektóre są liderami w swoich pojęciach, czego dowodem jest RCZ.
Stoisko Peugeota we Frankfurcie 2009 nie jest wyjątkiem.
Silna w swoim długim doświadczeniu z różnymi formami mobilności, na dwóch lub czterech kołach, Marka staje się aktorem mobilności zrównoważonej.
Tak więc Peugeot przyłącza się do udowodnienia że kreatywność i odpowiedzialność, długo będące sprzecznymi, pozwoliły przepychając zasady i ustalone terytoria, przemyśleć mobilność dziś i jutro słowem ponownie wymyślonego samochodu.
I to we wszystkich wymiarach!
Źródło: Peugeot Presse
Tłumaczenie z francuskiego: Krzysztof Robert Mijal
Zabrakło Ci mocy? -> Vitesse.auto.pl
Zdjęcia: Peugeot oraz Francuskie.pl
Najnowsze komentarze