Renault już od półtorej dekady oferuje w Europie swój przebój na rynku samochodów użytkowych – Mastera. Nadszedł czas, by auto trafiło na rynki Ameryki Południowej, co ułatwić ma uruchomienie produkcji tego samochodu w zakładach w Kurytybie. Renault ma nadzieję, że auto przyjmie się na dynamicznie rozwijających się rynkach południowoamerykańskich, gdzie klienci z pewnością docenią nową konstrukcję, niskie koszty eksploatacji, komfort, funkcjonalność, wytrzymałość i bezpieczeństwo. Zaletą będzie też fakt oferowania tego samochodu w czterech bazowych konfiguracjach: minibus, Van, przeszklony Van oraz podwozie z kabiną gotowe do przyjęcia różnego rodzaju zabudów. Do tego dochodzą liczne konfiguracje długości i wysokości samochodu.
Bez trudu można z Mastera zrobić sanitarkę, czy samochód do transportu osób z dysfunkcjami ruchu.
„Lekkie samochody użytkowe zyskują na znaczeniu w rozwoju Renault w Brazylii. W roku 2011 zanotowaliśmy wzrost sprzedaży w tym segmencie o 24,5%, ale i zwiększyliśmy ofertę naszych usług flotowych i dla klientów instytucjonalnych” – powiedział Olivier Murguet, dyrektor zarządzający Renault Brasil.
„Renault Master wyznacza standardy w swoim segmencie w Brazylii, co potwierdza się w utrzymaniu bardzo wysokiej wartości rezydualnej” – dodał Frédéric Posez, dyrektor marketingu Renault Brasil.
Master jest oferowany w Brazylii od 2002 roku i cieszy się coraz większą estymą na tamtejszym rynku. W roku ubiegłym sprzedano w Brazylii 8.662 egzemplarzy tego samochodu użytkowego, co oznacza wzrost o 17% w stosunku do roku 2011. A warto dodać, że rynek tego typu pojazdów skurczył się w tym czasie o 12%! Dziesięć lat po wprowadzeniu na rynek Master zajmuje drugie miejsce w swojej klasie (auta dostawcze o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony) zarówno w Brazylii, jak i w całej Ameryce Południowej.
Master zdobył w ostatnim czasie wiele wyróżnień, z których najważniejsze, to:
– Lekki Samochód Użytkowy Roku 2012 w Niemczech;
– Firmowy Samochód Roku 2011 wg francuskiego magazynu „L’Automobile et Entreprise”;
– Lekki Samochód Użytkowy Roku 2011 wg francuskiego magazynu „L’Argus”;
– Van of the Year’2011 według brytyjskiego magazynu „What Van?”;
– Van of the Year’2010 według brytyjskiego Van Fleet World Honors;
– Samochód Transportowy Roku według niemieckiego magazynu „Kep”.
Brazylia jest dla Grupy Renault drugim co do wielkości rynkiem zbytu z przyrostem sprzedaży w roku 2012 wynoszącym 6,1%. Sprzedaż Grupy rośnie tam czterokrotnie szybciej, niż cały rynek. Aktualnie rekordowa sprzedaż zamknęła się wielkością 241.594 samochodów i 6,6procentowym udziałem w rynku.
Do sukcesu samochodów użytkowych francuskiego koncernu w Brazylii walnie przyczynia się sieć Renault Pro+ uruchomiona w ubiegłym roku. Aktualnie ma ona 25 salonów sprzedaży, ale do końca kwietnia bieżącego roku ma ich już być 53.
KG
Najnowsze komentarze