Jak to mówią: „co dwie głowy to nie jedna”, ale czy to samo odnosi się do świata samochodów? Citroën proponuje klientom podwójną wersje modelu Jumper znanego na rynku brytyjskim pod nazwą Relay. Do czego służy pojazd dostawczy z dwoma „głowami”?
Trudno wyobrazić sobie, że samochód dostawczy z dwoma połączonymi kabinami ustawionymi w przeciwnych kierunkach może się do czegoś przydać, ale syjamskie bliźniaki istnieją i w dodatku znajdują się w ofercie producenta spod znaku szewronów jako Citroën Jumper/Relay Back to Back.
Powód, dla którego francuska marka połączyła ze sobą dwa samochody, jest prozaiczny. Chodzi po prostu o sposób na ograniczenie kosztów dostawy zamówionych modeli. Z rozwiązania korzystają w szczególności producenci nadwozi, w tym kamperów, którzy potrzebują jedynie przedniej części do realizacji swoich projektów.
Zamówienie połączonych pojazdów pozwala skrócić czas i koszty transportu. Konfiguracja 2 w 1 zajmuje mniej miejsca, co daje korzyści zarówno dla sprzedawcy, jak i kupującego. Ile kosztuje model? Citroën Jumper/Relay Back to Back w Wielkiej Brytanii został wyceniony na 36.018 funtów (ok. 180 tys. zł). Dla porównania tradycyjna wersja Chassis Cab startuje od 36.882 funtów.
Zobacz także: 35 lat jeździ swoim Citroënem 2CV. To się nazywa prawdziwa ekologia!
Citroën Jumper Back to Back może przypominać inny podwójny samochód oznaczony szewronami – 2CV z 1952 roku, który służył straży pożarnej we francuskiej gminie Cogolin. Zastosowanie modelu było jednak zupełnie inne. Nie chodziło o oszczędności, ale ułatwienie pracy strażakom i umożliwienie wyjazdu z ciasnych przestrzeni podczas akcji ratunkowych.
Najnowsze komentarze