PSA Peugeot Citroen i Bank Santander rozmawiają o możliwościach współpracy w zakresie finansowania zakupu samochodów. Hiszpańska grupa finansowa widzi w tym rozwiązaniu możliwość poszerzenia swojej obecności na rynkach europejskich.
Współpraca miałaby przynieść grupie PSA możliwość zniwelowania skutków najgorszego kryzysu w branży samochodowej od 20 lat. Współpraca miałaby również uniezależnić PSA od gwarancji rządowych, które utrudniają negocjacje z innymi partnerami – na przykład grupą GM. Sprawą interesuje się również Komisja Europejska, która bada, czy rządowa pomoc dla PSA nie przekroczyła dozwolonego poziomu.
Grupa PSA poszukuje źródeł finansowania, które pozwolą zrestrukturyzować zadłużenie i zoptymalizować koszty produkcji. Trwający od dwóch lat program naprawczy przyniósł znaczące oszczędności, w szczególności w zakresie kosztów zatrudnienia, jednak bez finansowego zastrzyku gotówki z zewnątrz firmie trudno będzie przetrwać okres kryzysu. Mimo trudności koncern konsekwentnie odbudowuje swoją pozycję na rynku. Po udanym przyjęciu linii DS w Citroenie, świetnym odbiorze nowego C4 Picasso oraz dobrym debiucie Peugeota 208, wielkie nadzieje pokładane są w modemu 308, który ma stać się najsilniejszą bronią koncernu w walce o rynek aut kompaktowych.
Współpraca obu firm miałaby polegać na sprzedaniu banku PSA do Santandera oraz finansowaniu zakupu samochodów. Santander aktualnie działa w 12 krajach europejskich – ale nie we Francji – która jest trzecim największym rynkiem zbytu samochodów w Europie.
źródło: Reuters
Najnowsze komentarze