Peugeot, samochód o atrakcyjnym stylu, który łączy motoryzacyjną przyjemność i wydajność ekologiczną. W tym punkcie Marka pozostaje wśród liderów i rozwija swoje zaangażowanie w dziedzinie redukcji emisji CO2, emisji zanieczyszczeń i zmniejszenia zużycia paliwa.
Tak więc Peugeot wkrótce wprowadza na rynek nowe technologie, takie jak napęd elektryczny (i0n), HYbrid4 (3008) czy jeszcze rozwój napędów mikro-hybrydowych "e-HDi" (Stop&Start nowej generacji).
Poza pojawieniem się tych technologii, Peugeot dąży do rozwoju i optymalizacji swoich technologii diesla HDi FAP oraz benzynowych VTi oraz THP – silników znanych z osiągów i wydajności. Pozwalają one w tym momencie na dobrą pozycję w swoich segmentach aut (107 o emisji 106g CO2/km, 207 – od 99g, 308 – 114g, 3008 – 130g, 5008 – 135g…).
W gamie 207 pojawią się następujące jednostki napędowe Euro5:
– 1.6 HDi FAP 82 kW (112 KM) połączony ze skrzynią BVM6; emisja CO2 117g/km w wersji berline
– 1.6 HDi FAP 68 kW (92 KM); emisja 110g CO2/km w berline
– 1.6 THP 115 kW (156 KM) ze skrzynią BVM6; emisja 165g CO2/km w berline
– 1.4 VTi 70 kW (95 KM); emisja 137g CO2/km w berline
Dla modelu 308 progresja rozwoju jednostek Euro5:
– 1.6 HDi FAP 82 kW (112 KM) ze skrzynią zautomatyzowaną BMP6; emisja 114g CO2/km dla berline
– 1.6 HDi FAP 68 kW (92 KM); 110g CO2/km dla berline
– 1.6 THP 115 kW (156 KM) ze skrzynią BVM6; 153g CO2/km w berline
– 1.6 THP 115 kW (145 KM) połączony z nową automatyczną skrzynią o sześciu przełożeniach; 171g CO2/km w berline
– 1.4 VTi 72 kW (98 KM); 144g CO2/km
W modelach 3008 i 5008 wprowadzone będą następujące silniki:
– 2.0 HDi FAP 120 kW (163 KM) z automatyczną 6-biegową skrzynią; 173g CO2/km dla 3008
– 1.6 THP 115 kW (156 KM) z nową automatyczną skrzynią 6-biegową; 178g CO2/km dla 3008
Opis nowych jednostek napędowych Euro5
Przyjazność i szacunek dla środowiska
Na wzór nowego 1.6 HDi FAP 82 kW (112 KM) wprowadzonego kilka tygodni temu w 308 CC będącego wciąż w trakcie rozwoju, w drugim kwartale 2010 roku w gamie Peugeota pojawi się 1.6 HDi FAP 68 kW (92 KM).
Te nowe jednostki napędowe Euro5 są owocem programu globalnego rozwoju Grupy PSA Peugeot Citroën i wymagały około 1,5 miliarda euro inwestycji przez blisko 4 lata.
Zawsze więcej przyjemności użytkowania
Te nowe silniki HDi FAP są opracowane jako efektywna odpowiedź na nowe normy Euro5. Skorzystało na tym również poprawienie osiągów w dziedzinie elastyczności i żwawości ale także w dziedzinie komfortu akustycznego, optymalizując zużycie paliwa i emisję CO2 (poprawa rzędu 5g/km względem wersji poprzednich).
Zagadnieniem jest więc równe rozłożenie wszystkiego utrzymując cenę tych silników "serca gamy" Peugeota.
Tak więc, dzięki ich nowej zawartości technologicznej, te czterocylindrowce o pojemności 1560 ccm mogą sobie pozwolić na dysponowanie ośmioma zaworami, dając przyjemność użytkowania i poprawę parametrów ekologicznych.
Dla 1.6 HDi FAP 82 kW (112 KM) moment maksymalny przy 1750 obr/min wzrósł z 240 do 270 Nm (+12,5%) podczas gdy overboost wzrósł z 260 do 285 Nm. Moc maksymalna osiąga 82 kW (112 KM) przy 3600 obr/min (względem 80 kW przy 4000 obr/min).
Silnik 1.6 HDi FAP 68 kW (92 KM) osiąga moment maksymalny 230 Nm (względem 215 Nm w poprzedniej wersji) przy 1750 obr/min z mocą maksymalną 68 kW (w miejsce 66 kW) przy 4000 obr/min.
Technologie nowej generacji dla optymalizacji globalnej wydajności
Liczne technologiczne zagadnienia całego know-how Grupy PSA Peugeot Citroën w dziedzinie silników HDi FAP pozwoliły podnieść techniczne wyzwanie. Między nowymi HDi FAP i ich poprzednikami jest ponad 50% części, które zostały całkowicie przeprojektowane.
Tak więc, tak jak w nowych V6 3.0 HDi FAP oraz 2.0 HDi FAP Euro5 które pojawiły się w 2009 roku, została tu zastosowana technologia ECCS wraz z jej zaletami. Ten system komory spalania nowej generacji pociągnął za sobą:
– niski stopień kompresji (16,0:1) na czym skorzystały osiągi i redukcja emisji (w tym NOx)
– zwiększenie rozmiaru komory spalania (o 10%), co przyczyniło się do zmniejszenia ilości paliwa niekompletnie spalonego z uwagi na mniejszy kontakt ze ściankami
– zmniejszenie zawirowań (SWIRL – ruch turbulentny powietrza w komorze spalania) o prawie 10% dla ograniczenia strat termicznych przez ścianki.
Ten system jest połączony z nowym common railem, w którym ciśnienie wtrysku osiąga odtąd odpowiednio 1650 i 1700 barów dla 1.6 HDi FAP 82 i 68 kW, jak również są nowe wtryskiwacze o siedmiu dyszach (w miejsce sześciu poprzednio) – piezoelektryczne w 1.6 HDi FAP 82 kW i solenoidowe (cewkowe) w 1.6 HDi FAP 68 kW.
Oprogramowanie sterujące silnikiem jest również całkowicie zmienione by pozwolić na zupełnie nowe, bardziej kompletne schematy wtrysku (do pięciu wtrysków na cykl), poprawienie jakości działania, jak również diagnostyki w obsłudze posprzedażnej.
Wszystko to przyczynia się do homogeniczności mieszanki paliwowo-powietrznej przy maksymalnych osiągach, mniejszym zużyciu paliwa, redukcji emisji zanieczyszczeń u źródła jak również przy cichszym spalaniu.
Każdy silnik używa również turbosprężarek (o zmiennej geometrii w 1.6 HDi FAP 82 kW, o stałej w 1.6 HDi FAP 68 kW), o lepszej obróbce. Ponadto mają one mniejszą bezwładność dla zredukowania czasu reakcji na gaz do minimum.
W końcu użycie zoptymalizowanego systemu recyrkulacji spalin (zawór EGR) a także zredukowane tarcie są też technologiami pozwalającymi poprawić do maksimum sprawność silnika ograniczając potencjalne wszystkie straty energii.
Wszystkie te silniki HDi są wyposażone seryjnie w filtr cząstek stałych, którego okres obsługowy osiąga odtąd 180 tys. km.
Peugeot
Peugeot jest jedyną marką, która rozwija ofertę zintegrowanego transportu globalnego realizowanego za pomocą samochodów osobowych, użytkowych, skuterów, rowerów oraz szerokiej oferty usług serwisowych. Obecny w 160 krajach, dzięki 10.000 punktom kontaktowym, Peugeot łączy na całym świecie wymagania techniczne i emocje. Silny dzięki 200-letniemu doświadczeniu, Peugeot odświeża w 2010 swoje linie stylistyczne i tożsamość wizualną, uzupełnia swoją ofertę transportową oraz potwierdza międzynarodowe ambicje. Marka kontynuuje swój rozwój dzięki kolejnym premierom: modelu RCZ, samochodu pozaseryjnego, modelu i0n, samochodu w 100% elektrycznego, modelu 408 w Chinach oraz trzem nowym modelom przeznaczonym na rynki Ameryki Łacińskiej.
Źródło: Peugeot Presse
Tłumaczenie z francuskiego: Krzysztof Robert Mijal
Zabrakło Ci mocy? Chcesz skutecznie wyłączyć FAP/DPF?
Rozwiązaniem jest Vitesse.auto.pl
Najnowsze komentarze