Czy Dacia jest mobilna? Zaraz się dowiecie jak wygląda mobilne oblicze rumuńskiej marki. Czyli sponsorem dzisiejszego odcinka jest literka D.
Bardzo chciałbym przetestować mobilną stronę Dacii. Niestety nie mogę tego zrobić. Mobilna strona Dacia.pl po prostu nie istnieje, po wejściu na stronę główną ze smartfona zobaczycie głównie pustkę. Importer na razie nie zadbał o użytkowników mobilnych. Dlaczego?
Być może uznał, że Dacia nie trafia do klientów, którzy posługują się nowoczesnymi telefonami i stawia na klasyczną reklamę oraz promocję? Albo jest jeszcze za wcześnie by takie rozwiązanie trafiło do internetu? Tak czy inaczej coś da się na stronie zobaczyć. A co dokładnie? Strona Dacia.pl, mimo, że jest klasycznie wykonana, ma pewną istotną zaletę – jest bardzo prosta. Dlatego da się – przy pewnym wysiłku – korzystać z niej przy pomocy telefonu z Androidem czy iOSem. A nawet Windows Mobile, jeśli ktoś korzysta z tego rozwiązania. Nie miałem tylko okazji sprawdzić czy działa to na wymierającym już systemie Symbian.
Co widać na smartfonie? Z podstawowych funkcji strony da się skorzystać. Co prawda menu zachodzą na siebie, napisy znajdują się w zupełnie nieprzewidzianych do tego miejscach, ale da się jakoś nawigować, poznać modele, ściągnąć cenniki (są na szczęście w PDF). Fatalnie za to rozwiązano formularze internetowe – ilość danych do wpisania w przypadku jazdy próbnej czy chęci skorzystania z serwisu jest gigantyczna jak na możliwości smartfona. Nie ma żadnych udogodnień typu geolokalizacja, więc serwis pod tym względem wypada blado.
Najbardziej irytującym mnie elementem była nieustająco wyskakująca na dole belka z powiadomieniem o ciasteczkach. Wiem, że cookies jest zawsze na topie ;-) ale bez przesady, można to zrobić wygodniej. Użytkownicy smartfonów mogą się więc na razie obejść ze smakiem. W kokpicie Dacii nowoczesne radio MediaNav a na ekranie komputera poprzecinane tabelki, poprzestawiane napisy, niedoczytane zdjęcia i uciekające menu.
Podsumowując – wersji mobilnej na razie nie ma, w związku z tym Dacia wyskakuje poza klasyfikację stron mobilnych, dajemy jeden wielki minus. Nie można ignorować tak dużego rynku, który każdego dnia konsumuje nieco rynku tradycyjnych komputerów.
Ocena:
Wady:
– brak wersji mobilnej
– wersja klasyczna daje się oglądać, ale kosztem wygody użytkownika i utrudnionym dostępem (rozwijane menu od góry są kompletnie nieprzystosowane do przeglądarek mobilnych)
– formularze kontaktu absurdalnie rozbudowane, nie przystające do aktualnych trendów minimalizacji i wygody,
Najnowsze komentarze