W segmencie aut mini piąte miejsce zajął Peugeot 107. W ubiegłym roku Niemcy kupili 12.179 tych samochodów.
Tuż za nim uplasował się Citroën C1 ze sprzedażą roczną na poziomie 11.069 egzemplarzy. Warto podkreślić, że C1 był drugim – po VX Foxie – najchętniej kupowanym autem tej klasy w ostatnim miesiącu ubiegłego roku. Sprzedano wówczas aż 1.371 sztuk C1ek, co stanowi aż 12,4% rocznej sprzedaży tego modelu. Ósme miejsce w rankingu rocznej sprzedaży z wynikiem 8.945 sztuk przypadło Renaultowi Twingo. Dodajmy, że te wyniki dały Peugeotowi 107 udział w niemieckim rynku małych autek na poziomie 7,9%, Citroënowi C1 – 7,2%, a Renaultowi Twingo – 5,8%.
Wśród aut małych, tzw. miejskich, najlepsza wśród francuskich samochodów pozycja piąta przypadła znakomitemu Renaultowi Clio, który został sprzedany w Niemczech w ilości 38.237 egzemplarzy. Dało mu to 6,3% udziału w tamtejszym rynku.
Sprzedawany niemieckim klientom od marca ubiegłego roku Peugeot 207 znalazł tamże 19.971 nabywców, co dało mu 3,3% udziału w rynku i jednocześnie 10. pozycję.
Z kolei starszy brat – Peugeot 206 – sprzedał się w liczbie 17.189 egzemplarzy, co dało mu miejsce 13. Udział 206ki w niemieckim rynku wyniósł w związku z tym 2,8%. Pięć oczek dalej uplasował się Citroën C3, na którego zdecydowało się 11.002 klientów. Dało to popularnej C3ce 1,8% udziału rynkowego. 22. lokata należy do mało popularnego w Polsce Citroëna C2. W Niemczech przez cały ubiegły rok sprzedano 10.055 takich autek, co stanowiło 1,6% tego segmentu rynku.
Najlepiej sprzedającym się francuskim autem kompaktowym był w ubiegłym roku Renault Megane. Ze sprzedażą w wysokości 23.155 sztuk uplasował się jednak dopiero na 9. miejscu, co dało mu 2,7% rynkowego tortu. 2-procentowy udział uzyskał z kolei Peugeot 307, na którego zdecydowało się 16.980 Niemców. 307ka wywalczyła w ten sposób 11. miejsce. Następna lokata przypadła Citroënowi C4, który wyrwał dla siebie 1,8% rynku kompaktów sprzedając się w liczbie 15.531 sztuk. Nieco gorzej poszło Citroënowi Xsara – do nabywców trafiło 10.548 egzemplarzy, co stanowi 1,2% rynku. Dało to Xsarze 14. pozycję w rankingu najpopularniejszym kompaktów w Niemczech. A na 15. miejscu uplasowała się długo wyśmiewana w Polsce Dacia Logan. Niemcy kupili w ubiegłym roku 6.290 tych aut, co stanowiło 0,7% rynku kompaktów w tym kraju.
W klasie średniej – podobnie, jak w kompaktach – najlepiej sprzedające się auto francuskie uplasowało się dopiero na 9. pozycji. To osiągnięcie przypadło Peugeotowi 407, którego sprzedano w ilości 13.179 sztuk. Jest to równoznaczne z osiągnięciem 2,3% niemieckiego rynku tej klasy. Następny francuski samochód w tym zestawieniu, to Renault Laguna, który znalazł 7.886 nabywców (1,4% udziału w rynku), co dało mu 13. pozycję, tuż przed Citroënem C5. Hydropneumatyk zdobył 1,1% rynku sprzedając się w ilości 6.294 egzemplarzy.
W klasie wyższej średniej naprawdę niezły wynik Citroëna C6 – do nabywców trafiło 980 tych samochodów, co dało Citroënowi 10. lokatę.
W liczbie o 60 sztuk mniejszej sprzedał się Peugeot 607. Oba modele uzyskały półprocentowy wynik w podziale rynku tej klasy. Dopiero 17. w rankingu jest Renault Vel Satis ze sprzedażą w wysokości 314 sztuk. To tylko 0,2% rynku.
Znakomitą drugą pozycję wśród kabrioletów zajął Peugeot 206 CC, który znalazł 12.475 nabywców i uzyskał 8,7% rynku w tej klasie! Ustąpił miejsca jedynie Mercedesowi SLK. Siódme miejsce przypadło w tej klasie Renaultowi Megane CC. Niemcy kupili 7.237 takich samochodów, dzięki czemu Meganka odgryzła 5% tortu rynkowego ;-) 5.594 sprzedanych egzemplarzy dało Peugeotowi 307 CC 12. lokatę i 3,9-procentowy udział w niemieckim rynku. 24. pozycja należy do Citroëna C3 Pluriel. 1.205 sztuk oznacza jednocześnie 0,8% rynkowego tortu. To nieco lepiej, niż np. Audi TT cabrio!
Nieźle wypadły francuskie samochody w kategorii vanów. Najlepszy wynik uzyskał Renault Megane Scenic – zajął 7. miejsce sprzedając się w ilości 27.139 sztuk i tylko nieznacznie ustąpił Fordowi C-Max. Gdyby nie grudniowy spadek sprzedaży Scenic’a – kolejność byłaby odwrotna! W ten sposób Scenic uzyskał 5,8% rynku. Do vanów zaliczono także Renaulta Modusa, który ze sprzedażą 14.587 sztuk zajął 9. miejsce. To 3,1% udziału w niemieckim rynku.
Zakwalifikowany do tej samej klasy Peugeot 1007 został sprzedany w ilości 6.084 sztuk i osiągnął tym samym 14. pozycję w rankingu oraz 1,3% rynku. Tym samym wyprzedził o jedno oczko prawdziwego vana – Renaulta Espace, którego wybrało 5.716 nabywców, co stanowiło 1,2% niemieckiego rynku.
Na 21. miejscu znalazł się Peugeot 807 ze sprzedażą na poziomie 3.083 sztuk i tylko 0,7% udziału w rynku. Jeszcze gorzej poszło Citroënowi C8, na którego zdecydowało się 2.713 Niemców. To jedynie 0,6% rynku i 23. miejsce w zestawieniu. Zastanawia za to brak w rankingu Citroëna C4 Picasso oraz Xsary Picasso – nie wierzę, żeby się te auta nie sprzedały w ani jednym egzemplarzu przez cały rok!
No i czas na samochody dostawcze. Najlepiej sprzedającym się francuskim autem na niemieckim rynku był w ubiegłym roku Citroën Berlingo, którego sprzedano 12.525 sztuk. Dało to 8,5% rynku i 4. pozycję. Oczko dalej ze sprzedażą 10.805 sztuk (7,3% rynku) uplasował się Renault Kangoo.
Na 11. miejscu znalazł się Renault Trafic. Niemcy kupili 2.886 egzemplarzy, co dało 2-procentowy udział w rynku. 12. pozycja przypadła Peugeotowi Partnerowi, który osiągnął 1,9% udziału w rynku aut dostawczych dzięki sprzedaży 2.763 sztuk. 14 pozycja i 0,4% rynkowego tortu przypadły Renaultowi Masterowi – Niemcy nabyli w ubiegłym roku 606 takich samochodów. To zadziwiająco niewiele (zwłaszcza, że podano wynik łączony Mastera i bliźniaczego Nissana Interstara), bo w tym samym czasie w Polsce kupiono aż 2.467 Masterów (w tym 160 Masterów Maxi). Niemiecki rynek w ubiegłym roku wchłonął też 436 Citroënów Jumpy (0,3% rynku), co dało francuskiemu modelowi 19. miejsce w zestawieniu. Z kolei Citroën Jumper ze sprzedażą w wysokości 291 sztuk znalazł się na pozycji 22 pokonując po kolei Peugeota Boxera i Peugeota Experta, których sprzedano odpowiednio 283 i 253 sztuki. Wszystkie trzy modele osiągnęły udział w rynku na poziomie 0,2%.
Z omawianych samochodów mieliśmy przyjemność testować dla Was następujące modele:
Peugeot 107
Citroën C2
Peugeot 207
Renault Clio
Citroën C4 (test opublikujemy lada dzień)
Dacia Logan
Renault Laguna
Renault Modus
Renault Espace (test opublikujemy wkrótce)
Renault Kangoo
KG
Najnowsze komentarze