W dniu 9. września br., podczas nadzwyczajnego posiedzenia Centralnej Rady Pracowniczej, przedstawicielom personelu przedstawiony został projekt zmian struktury organizacyjnej.
Obok trzech już istniejących dyrekcji, tj. Dyrekcji Finansowej, Dyrekcji ds. Zasobów Ludzkich i Dyrekcji Generalnej, utworzone zostaną dwie nowe dyrekcje.
Dyrekcja ds. Konkurencyjności
Z dniem 10. września 2013 r. Thierry Bolloré został mianowany Dyrektorem ds. Konkurencyjności.
Będzie on odpowiedzialny za działalność następujących dotychczasowych dyrekcji: Designu-Produktów-Programów, ds. Konstrukcyjnych-Jakości-Informatyki, Zakupów, Produkcji i Supply Chain.
Jego głównym zadaniem będzie wzmocnienie rozwoju atrakcyjnej gamy produktów, poprawa konkurencyjności oferty produktowej, optymalizacja kosztów, podniesienie jakości i poprawa rentowności programów projektowania, produkcji i sprzedaży nowych modeli.
Z dniem 10. września 2013 r. dyrektorem ds. Produkcji i Logistyki zostaje mianowany Jose Vicente de los Mozos, który zastąpi na tym stanowisku Thierry’ego Bolloré. Jest on członkiem Komitetu Wykonawczego Grupy Renault i podlega bezpośrednio Thierry’emu Bolloré, Dyrektorowi ds. Konkurencyjności.
Dyrekcja ds. Efektywności
Z dniem 10. września br. Jérôme Stoll został mianowany Dyrektorem ds. Efektywności.
Będzie on przy tym nadal pełnił funkcję Dyrektora ds. Handlu i Marketingu oraz sprawował nadzór nad Regionami (Regiony: Europa, Euromed-Afryka, Eurazja, Ameryka Środkowa i Południowa, Azja i Pacyfik).
Jego głównym zadaniem będzie zapewnienie rozwoju Grupy, zwiększenie udziałów w rynku, zyskowności sprzedaży i wyników Regionów.
Z dniem 1. października 2013 r. Michael van der Sande zostanie mianowany Dyrektorem ds. Marketingu, zastępując na tym stanowisku Stephena Normana, który zostanie powołany do pełnienia innych funkcji. Jest on członkiem Rady Dyrektorów/Komitetu Dyrekcji Grupy Renault i podlega bezpośrednio Jérôme’owi Stollowi, jako Dyrektor Handlowy Grupy.
Thierry Bolloré i Jérôme Stoll podlegać będą bezpośrednio Prezesowi Renault, Carlosowi Ghosnowi.
Pragnęliśmy działać szybko i w sposób przejrzysty, tworząc prostą i jasną strukturę. Spełnia ona potrójny cel: przyspieszenia i wzmocnienia dynamiki rozwoju, zapewnienia skuteczności działania Grupy i zwiększenia zakresu odpowiedzialności Regionów – oświadczył Carlos Ghosn, Prezes Grupy Renault.
BIOGRAFIE
Thierry Bolloré rozpoczął swoją karierę zawodową w 1990 r., w firmie Michalin, na stanowisku Kierownika Wydziału w zakładzie produkcji opon do pojazdów ciężarowych. W 1993 r. objął stanowisko Dyrektora ds. Procesów i Jakości we wszystkich zakładach produkcyjnych opon Michelin do samochodów ciężarowych na świecie, po czym stanął na czele Grupy ds. Metod Produkcji Opon do Samochodów Ciężarowych na Europę, Amerykę Południową, Afrykę i Azję. W roku 1997 udał się do Japonii w charakterze Managera ds. Produkcyjnych, do zakładu produkcyjnego opon do samochodów osobowych w Ohta, następnie w 1998 r. przeniósł się do Tajlandii, gdzie pełnił funkcję Dyrektora ds. Opon do Samochodów Ciężarowych i Samolotów. W roku 2002 został Wiceprezesem Michelin na Świat, odpowiedzialnym za produkcję opon Michelin dla przemysłu lotniczego. W roku 2005 Thierry Bolloré przeszedł do spółki Faurecia, z siedzibą w Chinach, gdzie objął stanowisko Wiceprezesa Exhaust Systems Product Group na Azję, a następnie Wiceprezesa na Świat ds. Marketingu, Prac Badawczo-Rozwojowych, Programów, Strategii i Rozwoju Biznesu. W 2010 r. przeszedł do Faurecia Emissions Control Technologies, na stanowisko Wiceprezesa na Europę i Afrykę Południową, a następnie Wiceprezesa na Świat ds. Produkcji Przemysłowej, Jakości i Zakupów. W dniu 15 października 2012 r. przeszedł do Renault, obejmując stanowisko Dyrektora ds. Produkcji i Logistyki i wszedł w skład Komitetu Wykonawczego Grupy. Z dniem 10 września 2013 r. został mianowany Dyrektorem ds. Konkurencyjności.
Jérôme Stoll w latach 1980-1983 pracował w Renault VI, a następnie, w latach 1983-1987, w Dyrekcji Generalnej Berliet Nigeria, filii RVI. W 1987 r. przeszedł do Renault, do pracy w Dyrekcji Finansowej, a w 1989 r. został mianowany Dyrektorem ds. Administracyjnych i Finansowych Renault Automation. W 1995 r. objął stanowisko Dyrektora ds. Zakupów Przemysłowych, a w roku 1998 – Dyrektora ds. Zakupów Podzespołów Mechanicznych. W latach 2000-2006 pełnił funkcję Prezesa Renault Samsung Motors. Z dniem 1 maja 2006 r. objął stanowisko Dyrektora Regionu Mercosur i został mianowany Prezesem Renault Brazylia oraz wszedł w skład Komitetu Dyrekcji Renault. Z dniem 1 marca 2009 r. Jérôme Stoll objął stanowisko Przewodniczącego Rady Zarządzającej na Region Ameryki Środkowej i Południowej. Równocześnie został mianowany Dyrektorem Handlowym Grupy i ds. Samochodów Dostawczych. Z dniem 1. października 2009 r. objął stanowisko Prezesa Renault Retail Group. Od 1 września 2012 r. odpowiadał za Dyrekcję Handlową Grupy, dział Samochodów Dostawczych i Renault Retail Group. Z dniem 10. września 2013 r. został mianowany Dyrektorem ds. Efektywności.
Jose Vicente de los Mozos jest absolwentem Wydziału Konstrukcji Lotniczych Politechniki w Madrycie, posiada również dyplom magistra z zakresu technik produkcji uczelni CESEM w Madrycie. Do Renault trafił w roku 1978, najpierw w charakterze stażysty, a następnie dołączył do zespołu konstruktorów w Zakładzie Produkcji Nadwozi i Montażu w Valladolid. W roku 1993 udał się do Francji, gdzie piastował kolejno różne kierownicze stanowiska w Dyrekcji ds. Konstrukcyjnych Renault. Następnie wrócił do Hiszpanii, gdzie objął stanowisko Kierownika Wydziału Tłoczni w Zakładzie Produkcji Nadwozi i Montażu w Valladolid, a następnie Kierownika Wydziału Blacharskiego i Tłoczni w Zakładzie w Palencji. W roku 2003 przeszedł do Nissan Motor Ibérica w Barcelonie, na stanowisko Zastępcy Dyrektora ds. Produkcji Przemysłowej, a w roku 2005 został mianowany Dyrektorem Nissan Motor Ibérica. Rok później został Wiceprezesem ds. operacji przemysłowych Nissana na terenie Hiszpanii. We wrześniu 2008 r. przeszedł do firmy FICOSA, będącej dostawcą wyposażenia dla branży motoryzacyjnej, gdzie objął stanowisko Dyrektora Generalnego Pionu Motoryzacyjnego, na którym pozostał do października 2009 r. Następnie w styczniu 2012 r. powrócił do Renault, gdzie został mianowany Dyrektorem ds. Produkcji Nadwozi i Montażu Grupy, piastując równocześnie stanowisko Dyrektora Generalnego Renault Hiszpania. W dniu 10 września 2013 r. został mianowany Dyrektorem ds. Produkcji i Logistyki.
Michael van der Sande, urodzony w 1965 r. w Holandii, jest absolwentem Uniwersytetu w Nyenrode (MBA). Karierę zawodową rozpoczął w 1991 r. w Nissan Europa, gdzie zajmował szereg stanowisk w Dziale Marketingu i Rozwoju Sieci. W roku 1995 udał się do Wielkiej Brytanii, gdzie pracował dla firm Rolls-Royce i Bentley Motor Cars, w charakterze Dyrektora ds. Marketingu na Europę. Dwa lata później został zatrudniony przez firmę Harley-Davidson na stanowisku Dyrektora ds. Marketingu na Europę, Środkowy Wschód i Afrykę. W ciągu dwunastu lat spędzonych w firmie Harley-Davidson pracował kolejno na różnych stanowiskach w Dyrekcjach ds. Marketingu, Handlu, Strategii i Produktów w Wielkiej Brytanii, we Włoszech i w Stanach Zjednoczonych. Następnie został mianowany Wiceprezesem i Dyrektorem Generalnym ds. Operacji na Europę, Środkowy Wschód i Afrykę. W roku 2008 przeszedł do firmy Tesla Motors na stanowisko Dyrektora ds. Sprzedaży, Marketingu i Usług. Następnie w roku 2009 rozpoczął pracę w firmie Aston Martin, na stanowisku Dyrektora Handlowego na Świat. Z dniem 1. października 2013 r. został mianowany Dyrektorem ds. Marketingu Grupy Renault.
Renault wprowadza zmiany organizacyjne i ogłasza cztery nominacje
źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze