Peugeot zaprezentował pierwsze zdjęcia swojego nowego kompaktowego kombi. Oczywiście pokazujemy je i my, a wraz z nimi podajmy garść informacji na temat tego samochodu. I naszym zdaniem wygląda ono całkiem interesująco, jak na auto o takim nadwoziu. Ale tu Francuzi niemal zawsze mieli świetne wyczucie proporcji.
Nowe kombi wygląda zupełnie inaczej, niż poprzednie 308 SW, zresztą to nie może dziwić, skoro również podstawowa wersja zerwała z poprzednią stylistyką praktycznie całkowicie. Premiera nowej wersji odbędzie się w marcu na Salonie Samochodowym w Genewie. Sprzedaż, najpierw we Francji, a potem na innych rynkach europejskich, ruszy wiosną 2014 roku.
Projektanci starali się stworzyć auto o dynamicznym wyglądzie i to im się najprawdopodobniej udało. Ocenić to będzie można po obejrzeniu samochodu „na żywo”, ale zdjęcia sugerują, że zabiegi się powiodły. Nowy Peugeot 308 SW ma 4,58 m długości i 1,47 m wysokości. We wnętrzu przestrzeni nie powinno zabraknąć, a w tej zgrabnej sylwetce ukryto bagażnik o pojemności aż 610 dm³ (wg normy VDA), co jest wynikiem znakomitym, jak na tak zgrabne nadwozie! To jeden z najlepszych wyników w tej klasie.
Kufer oferuje idealnie płaską podłogę, a funkcjonalność powiększa fakt, że tylne siedzenia składa się jednym przyciskiem. To ważne, gdy okaże się, że brakuje standardowego bagażnika i trzeba skorzystać z powiększonej przestrzeni.
Nowy 308 SW bazuje oczywiście na modułowej platformie EMP2, dzięki czemu auto jest nie tylko nawet o 140 kg lżejsze od poprzedniego modelu, ale też prowadzi się bardzo dobrze. Wykończeniu także trudno coś zarzucić świetny montaż elementów wykonanych ze znakomitych materiałów powinien skusić niejednego klienta, który dotychczas samochodami tej marki nie był zainteresowany.
Nie zabraknie oczywiście świetnego rozwiązania, jakim jest i-Cockpit, czyli dotykowy ekran sterujący większością elementów wyposażenia samochodu. Po testach hatchbacka jestem gorącym zwolennikiem tego rozwiązania, o czym przekonacie się wkrótce, gdy na naszych łamach pojawi się zapis wrażeń z jazdy po polskich drogach „zwykłą” 308-ką. Choć nie tak do końca zwykłą, bo miałem w użytkowaniu najbogatszą wersję ;-)
Pod maskę 308 SW trafią oczywiście kulturalnie pracujące silniki, które nie drenują kieszeni. Wręcz przeciwnie – są to jednostki oszczędne i przyjazne dla środowiska, niektóre z nich spełniają już normę Euro6. Wersja BlueHDi emitująca średnio tylko 85 g dwutlenku węgla na kilometr wyznacza nowe standardy w segmencie.
Produkcja 308 SW odbywa się w zakładach w Sochaux. Silniki dla tego samochodu powstają również we Francji, w fabrykach w Trémery i Douvrin.
Nowy Peugeot 308 SW
KG; zdjęcia: Peugeot
Najnowsze komentarze