„Motor” nr 46 (2995) z 15.XI.2010
Stron: 56 (z okładką)
Cena: 1,99zł
Koszt 1 strony: ponad 3,5 grosza
Warto kupić? Nie
O jakich markach francuskich piszą: Citroën, Peugeot, Renault (+Dacia)
Jakim modelom poświęcono choćby odrobinę miejsca: AX, Berlingo, Saxo, Xsara, ZX, 206, 306, Partner, Clio, Espace, Kangoo, Laguna, Megane, Modus, Thalia, Duster, sportowe
Zaczyna się dość nietypowo, bo od zdjęcia bolidu Renault, acz starszej wersji, niż wykorzystywana w tym sezonie. Fotkę tę umieszczono na stronie 4., a to z okazji testu, jaki w tym wyczynowym samochodzie zaliczył Władimir Putin, premier Rosji. Pisały o tym różnorakie media, ale my sobie temat darowaliśmy.
O odświeżonym Renault Espace pisaliśmy na początku listopada. „Motor” poświęcił tematowi tylko dwa zdania i jedną małą fotkę, które wcisnął gdzieś na stronie 8.
Na tej samej stronie zamieszczono krótki artykuł o kolejnej edycji konkursu plastycznego z cyklu „Bezpieczeństwo dla wszystkich” organizowanego przez Renault.
Na stronach 34-35 zamieszczono przykłady „napraw przez Internet” różnych elementów, które mogą się zepsuć, bądź wyeksploatować w samochodzie. Wśród nich znalazły się:
– belka skrętna do niektórych samochodów francuskich (Citroëny AX, Berlingo, Xsara, ZX; Peugeoty 206, 306, Partner I; Renault Laguna I i Megane I), ale jak widać – nie wszystkich.;
– karta zastępująca kluczyki (Renault Espace IV, Laguna II i Megane II);
– elektryczny moduł wspomagania kierownicy (Citroën Saxo, Renault Clio, Kangoo, Modus, Thalia);
– udrożnienie filtra cząstek stałych – na zdjęciu pokazano Peugeota 407.
Swoją drogą czy Saxo miało elektryczny układ wspomagania kierownicy? Z mojej wiedzy wynika, że był elektrohydrauliczny… O Saxo nie wspomniano za to w przypadku regeneracji tylnej belki, podobnie zresztą, jak o Peugeocie 106.
I jeszcze jedna uwaga: 4.000-1.500=2.500, a nie 3.500. To w kwestii odejmowania prostych liczb, by wykazać różnicę w cenie naprawy…
O napędach na cztery koła traktuje artykuł opublikowany na stronach 40-41. Wspomniano w nim Dacię Duster.
W naszym kraju poluje na nas 244 nieoznakowane radiowozy. Większość z nich, to samochody marek niemieckich, ale są też francuskie:
– Citroën C5 – 1 sztuka w województwie zachodniopomorskim;
– Renault Laguna – 4 sztuki w województwie podkarpackim i 1 sztuka w województwie mazowieckim;
– Renault Megane – 5 sztuk w województwie warmińsko-mazurskim.
Możecie o tym poczytać na stronach 42-43.
Wspomniane na wstępie porównanie sześciu aut kompaktowych zamieszczono na stronach 48-51. Renault Megane szukajcie w dolnej części strony 50. Meganka uzyskała maksymalne 5 punktów za komfort jazdy, 4 oczka za zużycie paliwa, po 3 za koszty utrzymania i wnętrze/przestronność iraz po 2 za utratę wartości i ogólną niezawodność. To raczej średni wynik, ale chyba nie macie wątpliwości, że w zestawieniu królują Audi A4 i Škoda Octavia. Szkoda tylko, że to ostatnie auto wystąpiło w nadwoziu kombi – zyskało niewątpliwie w ocenie przestronności…
Citroëna Xsarę i Renault Kangoo wystąpiły na stronie 53. w roli samochodów, które świetnie nadają się do miasta, gdy pod maskami pracują silniki wysokoprężne.
I to już wszystko, co o samochodach francuskich napisał w tym tygodniu „Motor”. Raczej nie ma sensu wydawać pieniędzy – o francuskich autach w zasadzie są tylko wzmianki..
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze