Grupa Renault odnotowała na rodzimym rynku wzrost sprzedaży w stosunku do kwietnia ubiegłego roku zarówno w liczbach bezwzględnych, jak i udziału w rynku. Znaczący przyrost nastąpił w gamie samochodów osobowych, zaś minimalny spadek sprzedaży odnotowano w gamie lekkich aut użytkowych.
Wśród samochodów osobowych Grupa Renault cieszy się z 18,4-procentowego wzrostu sprzedaży (do liczby 42.865 aut), a jej rynkowy udział wynosi w kwietniu 25,7% (wzrost o 2,7 punktu procentowego).
W gamie aut użytkowych wyniki Grupy okazały się o 0,2% gorsze, niż przed rokiem (9.929 samochodów), co sprawiło, że udział rynkowy koncernu spadł we Francji o 0,7 punktu procentowego, do poziomu 29,7%.
Sama marka Renault zanotowała wzrost sprzedaży w kwietniu o 11% (do poziomu 31.578 samochodów osobowych) i wzrost udziału w rynku o 0,9 punktu procentowego do poziomu 18,9%. W gamie aut użytkowych z rombem na masce pojawił się spadek sprzedaży o 0,4% (do poziomu 9.590 samochodów), zmniejszyły się też udziały rynkowe do 28,7% (-0,8 p.p.).
W kwietniu modele Twingo i Clio były najpopularniejszymi modelami w swoich segmentach. Z liczbą 4.446 rejestracji Scenic był najchętniej kupowanym autem typu MPV. Zoe, dzięki zarejestrowaniu 403 egzemplarzy, jest najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym.
Dacia sprzedała w kwietniu we Francji łącznie 11.626 samochodów (wzrost rok do roku o 44,1%!), przy czym aut osobowych było 11.287 (+45,6%), a użytkowych 339 (+6,6%). Oznacza to wzrost udziałów we francuskim rynku odpowiednio o 1,9 punktu procentowego (do 6,8%) oraz stabilizację na poziomie 1%. Na markę Dacia przypadało w kwietniu 5,8% rynku nowych aut.
Duster podwoił swoją sprzedaż, świetnie „idzie” też Sandero, którego 75% sprzedaży przypada na wersję Stepway.
Skumulowana sprzedaż od początku roku, to w przypadku Grupy Renault już 198.427 samochodów, z czego 160.252 auta, to pojazdy osobowe, a 38.175 – dostawcze. Daje to w efekcie udziały rynkowe na poziomie 26,9% (cała Grupa), 26,1% (osobowe) i 30,7% (dostawcze).
W gamie Renault sprzedało się przez cztery miesiące 120.616 samochodów osobowych (+8,9) i 36.960 aut użytkowych (+3,6%), co zaowocowało udziałami w rynku odpowiednio na poziomie 19,7% (+0,9 p.p.) i 29,7% (-0,9 p.p.).
Dacia zyskała w ciągu czterech miesięcy (w ujęciu rok do roku) 29,4% sprzedając 40.851 samochodów, z czego 39.636 przypadło na auta osobowe (+30,6), a 1.215 na dostawcze (+0,4%). Udziały we francuskim rynku wynoszą odpowiednio 5,5% (dla marki; wzrost o 1,1 p.p.), 6,5% (dla aut osobowych; +1,3 p.p.) i 1,0% (dla lekkich samochodów użytkowych; stabilizacja).
Niezły kwiecień dla Renault we Francji
KG
Najnowsze komentarze