Na zakończenie minionego, 2014. roku i przywitanie nowego, 2015., polski oddział wydawnictwa Ringier Axel Springer zaproponował miłośnikom niemieckiej (głównie) motoryzacji numer podwójny tygodnika „Auto Świat” datowany na oba te roczniki. Jeśli ktoś zbiera poszczególne wydania tego pisma, to może mieć problem, w którym roczniku umieścić to wydanie ;-)
„Auto Świat” nr 52/01 (1002) z 22.XI.2014
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 60 (z okładką) + 32 (dodatek)
Cena: 2,80 zł
Koszt 1 strony: ponad 3 grosze (licząc z dodatkiem)
Warto kupić? Nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault Citroen
Jakie interesujące nas modele opisano/pokazano/wspomniano: DS4, Captur, Clio, Espace, kompaktowy SUV, Modus, sportowe
Myślę, że należałoby się tu sugerować datą ukazania się w sprzedaży, a tę określono na przedświąteczny poniedziałek, czyli na 22.XII. O rany, jak to dawno było! Dziś mamy już styczeń 2015 roku i wielu kierowców nawet nie myśli o prowadzeniu samochodu. I chwała im za to. Acz wielu pewnie nie myśli w ogóle i siada za kółko, choć zupełnie nie powinni. Idealny przykład to wypadek sprzed dokładnie roku i – kuriozalny, moim zdaniem – wyrok, jaki zapadł w tej sprawie. Uważam bowiem, że dopóki jazdę po alkoholu, czy po narkotykach będzie się u nas traktować jako okoliczność łagodzącą (brak świadomości popełnianych czynów), to będziemy mieli przyzwolenie na łamanie przepisów i śmieszne kary.
Oby w tym roku doszło do jak najmniejszej ilości wypadków drogowych i niech wreszcie na polskich drogach zapanuje trzeźwość!
A „Auto Świat”, jak to „Auto Świat” – najwięcej miejsca na okładce poświęca samochodowi z koncernu VAG, który podobno będzie nowy, choć wygląda niemal tak, jak stary. A motoryzację francuską pominięto w tym miejscu całkowicie!
A ponieważ jestem dziś nastawiony totalnie „anty” do niemieckich samochodów (acz to stan u mnie permanentny właściwie…), więc nie odmówię sobie pewnego podejrzenia z nimi związanego. Na stronach 4-5 pokazano to samo niemieckie auto, tylko w jeszcze większej skali, a tytuł artykułu woła „Klasa sama w sobie”. Owszem, chodzi o klasę SUV-ów, ale czyż nie można podejrzewać, że ma się to odnosić przede wszystkim do tego Volkswagena?… Czy niemożliwe jest, by był to zabieg zamierzony? Gdyby zamiast tego Tiguana widniał samochód francuski, czy włoski, nawet by mi to do głowy nie przyszło, ale w odniesieniu do wszystkiego z koncernu VAG – przychodzi.
W tekście owym, kipiącym od propozycji niemieckich, znalazła się króciutka wzmianka o kompaktowym SUV-ie Renault.
Na stronie 8. pokazano wizualizację przyszłego Renault Megane i wspomniano o modelach Clio i Captur, ale i tak materiał zalewa nas „nowościami” z jedynego słusznego koncernu. Co ciekawe, pokuszono się o ocenę odświeżonej wersji Forda S-Max pisząc „To ma być nowe auto? Widać to dopiero, gdy dobrze się przyjrzymy”. Jakoś w odniesieniu do Volkswagenów i Škód takich sformułowań się nie spotyka…
Volkswagen królem jest i basta. Na stronie 9. Opublikowano laurkę na temat nowej Jetty i byłem przekonany, że to reklama, ale nigdzie nie znalazłem wzmianki, by był to materiał promocyjny! Z czym więc mamy do czynienia? Zresztą, czy to ważne? Czy jest jakaś różnica?…
Škoda na pierwszym miejscu, Seat na drugim, a dopiero potem Opel i Ford – taka jest kolejność w teście porównawczym czterech aut segmentu B. Nawet inne niemieckie marki przegrywają z wszechwładnym VAG-iem, który mnie przywodzi do toalety z zamiarem oddania tego, co zjadłem podczas imprezy sylwestrowo-noworocznej. I nie jest to skutek spożycia alkoholu – ja niemal nie piję!
Renault Espace dostrzec można na małym zdjęciu zamieszczonym na stronie 34.
Na przykładzie Citroëna DS4 z silnikiem 1.6 THP przeprowadzono analizę instalacji LPG przeznaczonej do silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Okazuje się, że to niedrogie rozwiązanie dobrze się spisuje. I jak samą instalację oceniono dobrze, to już auto skrytykowano za bardzo wysokie zużycie paliwa. Czy ktoś z Was, naszych Czytelników, ma może DS4 z takim silnikiem połączonym w dodatku z automatyczną skrzynią biegów i mógłby się podzielić wrażeniami na temat zużycia benzyny?
W dziale Z drugiej ręki opisano Nissana Note, więc nie mogło tam zabraknąć odniesień do Renault Modusa. Całość znajdziecie na stronach 40-41.
Peugeota 2008 DKR wspomniano na stronach 54-55 w związku ze zbliżającym się startem Rajdu Dakar’2015.
I to już wszystko, co o samochodach francuskich napisano w dezaktualizującym się powoli „Auto Świecie”.
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze