Prezentowany po raz pierwszy z okazji Salonu w Genewie prototyp posiada wszystkie atrybuty typowe dla samochodów rajdowych, z nadwoziem obniżonym o 35 mm w stosunku do wersji seryjnej, rozstawami kół poszerzonymi o 55 mm z przodu i o 75 mm z tyłu, oraz takimi elementami jak dyfuzor powietrza, osłona przedniego zderzaka, dolny pas nadwozia i poszerzone błotniki.
Opracowany przez ekipę Citroën Racing silnik z turbodoładowaniem o pojemności 1,6 l rozwija moc 256 KM czyli 160 KM/l. Tym spektakularnym osiągom towarzyszy poziom emisji CO2 ograniczony do 155 g/km.
Podwozie i układ jezdny były również przedmiotem specjalnych zabiegów ze strony konstruktorów. Układ hamulcowy posiada z przodu 4-tłoczkowe zaciski i specjalne tarcze o średnicy zwiększonej do 380 mm. Citroën DS4 Racing Concept jest wyposażony w szersze opony 19” (235/40).
Prototyp Citroën DS4 Racing Concept wyróżnia się także szarym, matowym lakierem z efektem tekstury, który stanowi premierę w świecie motoryzacji. Powierzchnia o specjalnej fakturze wychwytuje światło, jeszcze bardziej podkreślając kształt sylwetki. Powściągliwy i nowoczesny kolor jest idealnie dobrany do sportowego samochodu. Dodatkowym akcentem stylistycznym sylwetki prototypu jest dach w dwóch odcieniach oraz dwukolorowe obręcze kół o oryginalnym designie.
Źródło: Citroën Polska
Najnowsze komentarze