„Auto-Świat” nr 14 (662) z 31.III.2008
Stron: 60 (z okładką) + dodatek „AŚ market” (32 strony)
Cena: 2,60 zł
Koszt 1 strony: 4,33 grosza (licząc bez dodatku)
Warto kupić? można
O jakich markach francuskich piszą: Citroën, Peugeot, Renault (+Dacia)
O jakich modelach piszą: C4, C4 Picasso, C5, 207, 307, 407, Clio, Espace, Megane, Scenic, Thalia, Logan, sportowe
Zaczyna się ciekawie i to w zasadzie z trzech powodów. W Listach od czytelników na stronie 4. w wyróżniającej publikację ramce opublikowano wypowiedź Roberta z Olsztyna. Dlaczego mnie ten list tak zainteresował? Bo po pierwsze – na zdjęciu go ilustrującym widać Dacię Logan i Renault Thalię. Po drugie – czytelnik tygodnika pisze o zupełnie bezsensownych zachowaniach bardzo wielu kierowców Škód. A po trzecie – korekta „Auto-Świata” dopuściła do tego, by początek listu wyglądał tak: Jako stały czytelnik Wszego pisma…. Wybaczcie, ale mi się to kojarzy niemal jak wszawego pisma ;-)))
Dwa Peugeoty – 307 i 407 – znalazły się na zdjęciu ilustrującym artykuł zamieszczony na stronach 16-17 traktujący o jeżdżeniu przez całą dobę z włączonymi światłami mijania (lub dziennymi).
Na stronie 18. napisano parę słów o promocjach Citroëna, ale news jest niezbyt świeży. O e-promocjach pisaliśmy pod koniec czerwca ub.r.!!!
Obok pojawiło się zestawienie sprzedaży aut dostawczych w okresie styczeń-luty br. Renault znajduje się na drugim miejscu ustępując jedynie Fiatowi, Citroën plasuje się na pozycji piątej, a Peugeota – dwa oczka dalej.
Na stronie 19. zamieszczono krótki artykuł z poradami, jak omijać przeszkody. Z tekstem związany jest konkurs (trzeba się zalogować na internetowej stronie tygodnika), w którym trzy nagrody stanowią kursy doskonalenia techniki jazdy w Szkole Jazdy Renault. na zdjęciach pokazano Clio, Megane i Scenic’a.
Krótkie wzmianki o Renault pojawiły się w relacji z GP Malezji w Formule 1 zamieszczonej na stronie 20.
Na stronach 22-27 opublikowano porównawczy test czterech siedmioosobowych vanów, w tym Citroëna C4 Grand Picasso. Jak wypadł większy z francuskich visiovanów w konfrontacji z Mazdą 5, Oplem Zafirą i Volkswagenem Touranem? Wszystkie auta napędzane były silnikami diesla o macach z przedziału 105-125 KM, a test przeprowadzono w niemieckiej wersji pisma, zaś Polacy tylko to wszystko przedrukowali.
Tekstu w teście jest stosunkowo niewiele, skupię się więc od razu na tabelce, w której przyznano punkty poszczególnym modelom. Czy wszystko przebiegło na pewno zgodnie z zasadami sztuki? A może coś mi się nie spodobało? Owszem, jak zwykle ;-)
W efekcie okazuje się, że Citroën C4 Picasso powinien uzyskać o 2 punkty więcej, Mazda o 18 punktów mniej, Opel o 17 mniej, a Volkswagen o 12 mniej. I w ten sposób mielibyśmy kolejność zgoła odmienną od tej, którą pokazał „Auto-Świat” – zamiast Mazda (460), Volkswagen (454), Citroën i Ople (po 445) otrzymalibyśmy Citroën i Mazda (po 447), Volkswagen (442) i Opel (428).
Renault Clio Grandtour w wersji 1.5 dCi Dynamique został poddany testowi, którego efekty opublikowano na stronach 30-31. Autko oceniono całkiem pozytywnie, doceniając jego spory bagażnik, znakomite fotele, wysoką kulturę 105-konnej jednostki napędowej i niskie zużycie paliwa. Całości pozytywnych wrażeń dopełnia jeszcze znakomity komfort zawieszenia przy zachowaniu wysokiej stabilności. Samochód w testowanej przez „Auto-Świat” wersji kosztuje wprawdzie 64.100 zł, ale biorąc pod uwagę bardzo bogate wyposażenie, znakomity silnik i sporą funkcjonalność, wydaje się ona całkowicie uzasadniona.
Jako konkurencję pokazano o 600 zł tańszą Fabię Combi i o 1.100 zł droższego Peugeota 207 SW. To drugie auto mieliśmy okazję testować pod koniec ubiegłego roku, acz pod maską pracowała wówczas jednostka benzynowa.
Samochody francuskie pojawiły się także w dodatku „AŚ-market”. Na stronie V pojawiło się Clio II, jako zdobywca piątej lokaty wśród samochodów klasy B na rynku wtórnym. Również piąte miejsce w tej samej klasyfikacji, ale dla aut kompaktowych, zajął Renault Megane. A zestawienie powstało jako efekt znakomitego pomysłu – na Samochód Używany Roku. Wśród vanów w tej samej klasyfikacji na pierwszym miejscu sklasyfikowano Scenic’a, a na czwartym – Espace’a.
I to już wszystko, co o samochodach francuskich można znaleźć w tym tygodniu w „Auto-Świecie”.
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze