Peugeot 308 GTi wjechał do polskich salonów. Od dziś można zamawiać ten ekscytujący samochód u polskich dealerów marki Peugeot. W galerii poniżej znajdziecie garść informacji na temat wyposażenia, danych technicznych oraz wymiarów tego kompaktowego ścigacza.
Auto dostępne jest w cenie bazowej 132.900 zł. Wydaje się to rozsądną kwotą, bo wyposażenie jest bardzo bogate, a ewentualnej dopłaty wymaga niewiele elementów. Najwięcej trzeba wysupłać na dwukolorowe malowanie – kosztuje ono 7.900 zł (ale i tak czerwień wchodząca w jego skład wymaga wydania 3.250 zł), za to sprawi, że nikt Was z nikim i niczym nie pomyli!
Sprawdziłem też paru potencjalnych rywali. I wychodzi na to, że niektórzy są tańsi, ale kosztem czegoś. Dla przykładu najtańszy Volkswagen Golf GTi 5d kosztuje wprawdzie 114.530 zł, ale ma tylko 220 KM i długą listę wyposażenia dodatkowego. Jest też Golf R dysponujący mocą 300 KM, ale kosztuje w wersji pięciodrzwiowej 154.730 zł, a więc sporo drożej od Peugeota. No ale ma też napęd na cztery koła.
Ford Focus ST kosztuje 116.600 zł i ma 250 KM – to ciekawa propozycja. Niestety również w jego przypadku mamy sporą listę wyposażenia dodatkowego wymagającego dopłaty. Analizę wyposażenia pozostawiam potencjalnie zainteresowanym ;-)
Jest jeszcze Honda Civic Type R oferująca 310 KM, ale kosztująca bazowo 144.000 zł.
Na rynku mamy też Opla Astrę OPC 280 KM w cenie od 128.600 zł.
Zresztą wkrótce pewnie pojawią się porównania w mediach, a wtedy być może i my pokusimy się o szczegółową analizę tego, co klient otrzymuje za swoje pieniądze. Za to na pewno nikt, poza Peugeotem, nie zaoferuje Wam takiego dwukolorowego malowania. To można mieć tylko w 308 GTi!
KG; grafiki: Peugeot Polska
Najnowsze komentarze