W czasie gdy Carlos Tavares tnie koszty a Citroën stracił swoje flagowe rozwiązanie czyli hydropneumatykę, w Chinach pracowano po cichu nad zastosowaniem pomysłów europejskiej marki w jednym z tamtejszych samochodów. Efekt? Elektryczno-hydrauliczne zawieszenie w samochodzie NIO ET-9, które potrafi cuda. Można?
Miłośnicy marki Citroën i komfortu hydropneumatyki powinni uważnie obserwować firmę NIO. Jej model ET9, który kosztuje co prawda około pół miliona złotych, oferuje w pełni aktywne zawieszenie elektroniczno-hydrauliczne, oferujące – my, miłośnicy szewronów to doskonale wiemy – niezwykły komfort jazdy. Według przedstawiciela producenta wrażenie jest takie, jakby auto unosiło się nad ziemią. Naprawdę, Szerloku?
Zobacz: wiadomości na temat aut marki Citroën. Codziennie nowe, ciekawe, aktualne
NIO ET9 przeszedł szereg testów, które pokazują w jaki sposób zawieszenie zachowuje się w trudnych warunkach. Auto zachowuje stabilność niezależnie od tego co się dzieje pod kołami, co najlepiej pokazuje poniższy film, na którym nie ma co prawda ani 2CV z kopą jaj, ani DS, ale ów chiński wynalazek radzi sobie z przeszkodami znakomicie.
Zobacz: testy samochodów marki Citroën. Opinie, pomiary, spalanie
NIO ET9 to samochód luksusowy i elektryczny, co nie każdemu przypadnie do gustu – cena wysoka, dostępność w Europie żadna, ale skoro Chińczycy już opracowali technologię, to oznacza, że może pojawić się ona w kolejnych modelach, dużo tańszych – w przyszłości.
Zobacz: promocje i wyprzedaże Citroëna w Polsce
Nie wiadomo tylko co by powiedział na to Andre Citroën…
Najnowsze komentarze