Citroën powiększa rodzinę modelu Ami o wersję Cargo. Mini dostawczak, z przestrzenią bagażową o pojemności 260 litrów jest przeznaczony dla dostawców i firm usługowych.
Citroën zamienił model Ami w samochód dostawczy poprzez zagospodarowanie przestrzeni ładunkowej do transportu listów, paczek i narzędzi tuż obok siedzenia kierowcy. Francuski producent widzi w nowym modelu ciekawy środek transportu dla firm kurierskich oraz usługowych w tym m.in. hydraulików, elektryków i ślusarzy. Długość zaledwie 2,41 m pozwala na swobodne poruszanie się Ami Cargo po zatłoczonym mieście oraz łatwe parkowanie.
Schowek, który zastępuje siedzenie pasażera ma pojemność 260 litrów i ładowność 140 kg. Dla bezpieczeństwa, kierowca jest oddzielony od ładunku pionową przegrodą. Aby uczynić Ami jeszcze bardziej funkcjonalnym, Citroën dodał wyjmowaną półkę ze schowkiem w sam raz na dokumenty A4 lub tablet. Półka wytrzyma obciążenie do 40 kg. Łączna pojemność użytkowa elektrycznego malucha wynosi ponad 400 litrów.
Citroën Ami z regulowaną w 2 poziomach podłogą może transportować przedmioty o długości do 1,20 m. Ładunek zabezpieczymy za pomocą pasów, ściągaczy lub siatki, która chroni przed wypadaniem paczek z pojazdu po otwarciu drzwi.
Citroën Ami Cargo jest już dostępny na sprzedaż na rynku francuskim. Cena modelu rozpoczyna się od 7390 euro (ok. 34 tys. zł), czyli o 400 euro więcej niż wersja przeznaczona dla dwóch osób. Pojazd jest objęty premią ekologiczną w wysokości 900 euro. Ami Cargo pojawi się w sklepach Fnac Darty oraz salonach dealerskich w czerwcu tego roku. Pierwsze dostawy zaplanowano na wrzesień.
Pomysł na mini model dostawczy, choć ciekawy, wcale nie jest nowy. Podobne rozwiązanie oferowało Renault wraz z Twizy Cargo.
Najnowsze komentarze