Citroën odnotował w Wielkiej Brytanii wzrost sprzedaży samochodów dostawczych o 38% w porównaniu z 2022 rokiem, czyli więcej niż wzrost rynku, który przyrósł o 21%. Francuska marka sprzedała w minionym roku w Wielkiej Brytanii 27.382 lekkie pojazdy użytkowe. Aż 14.065, czyli przeszło połowa wszystkich takich aut, przypadła na Citroëna Berlingo.
Citroën Berlingo Van należy do wielokrotnie nagradzanej gamy samochodów dostawczych Citroëna, która obejmuje Ami Cargo, Berlingo Van, oraz większe modele: Dispatch i Relay – cała gama jest dostępna w wariancie w pełni elektrycznym.
Citroën zaprezentował niedawno nową gamę lekkich samochodów dostawczych, obejmującą nowe układy napędowe oraz nowe technologie zapewniające komfort i bezpieczeństwo.
Citroën Berlingo Van był najlepiej sprzedającym się małym vanem w Wielkiej Brytanii w 2023 roku. Wynik ten wpływa na dobre wyniki Citroëna w minionym roku w całej gamie wielokrotnie nagradzanych lekkich samochodów dostawczych, w ramach których odnotowano znaczny wzrost sprzedaży w stosunku do tempa wzrostu rynku.
Berlingo sprzedało się w 2023 roku w Wielkiej Brytanii w 14.065 egzemplarzach, a to ponad dwukrotnie więcej w porównaniu z 2022 r. Citroën sprzedał w Wielkiej Brytanii 27.382 lekkie samochody dostawcze w 2023 roku, co oznacza wzrost o 38% w porównaniu z 2022 r. Citroën przyczynił się do wzrostu sprzedaży lekkich samochodów dostawczych grupy Stellantis Pro One o 27,0% w porównaniu z rokiem poprzednim, do całkowitego udziału w rynku wynoszącego 27,2%.
Nowy Citroën Berlingo Van jest dostępny w wersji furgon lub załogowy w dwóch długościach: M – 4,4 m i XL – 4,75 m. Berlingo jest dostępne z szeroką gamą wydajnych silników benzynowych i wysokoprężnych, a także w wariancie w pełni elektrycznym ë-Berlingo. Oferuje całkowitą pojemność przestrzeni ładunkowej aż 4,40 m³ i ładowność 1 tony (780 kg w wersji elektrycznej). Berlingo Van jest również dostępny w wersji z przedłużoną kabiną.
Citroën Berlingo stanowi część szerszej oferty samochodów dostawczych marki, która obejmuje Ami Cargo, Berlingo Van, Dispatch i Relay (te dwa ostatnie, to odpowiedniki naszych Jumpy i Jumpera). Wszystkie pojazdy w gamie są dostępne w wersji w pełni elektrycznej. Cała gama samochodów dostawczych Citroëna została niedawno unowocześniona i obejmuje nowe układy napędowe o większym zasięgu elektrycznym, a także nowe technologie zapewniające komfort i bezpieczeństwo.
Przeczytaj też: Nowy Citroën Berlingo VAN 2023 – 18 systemów wspomagania, stacja dokująca smartfona. Diesel zostaje w ofercie
Nowy ë-Berlingo Van jest wyposażony w silnik elektryczny o mocy 136 KM i akumulator o pojemności 52 kWh (brutto) i jest w stanie przejechać 300 km na jednym ładowaniu (cykl WLTP Mixt, obecnie w trakcie certyfikacji), czyli o 20% więcej niż poprzedni model. Dzięki szybkiej ładowarce o mocy 100 kW akumulator nowego ë-Berlingo Van można naładować od 0 do 80% w niecałe 30 minut.
Greg Taylor, dyrektor zarządzający Citroën UK, powiedział: „Berlingo Van jako najpopularniejszy mały vana w Wielkiej Brytanii to wielkie osiągnięcie. W Citroënie staramy się, aby nasze pojazdy były jak najbardziej dostępne, a fakt, że więcej osób wybiera Berlingo Van, a nie jakikolwiek inny model w tym segmencie, jest ogromną nagrodą za ciężką pracę zespołu i naszej sieci. Jestem pewien, że nasza niedawno zmodernizowana gama lekkich pojazdów dostawczych będzie nadal osiągać najlepsze wyniki, zwłaszcza w przypadku zelektryfikowanych wariantów, które oferujemy w całej gamie”.
Pojazdy użytkowe Citroëna są częścią Stellantis Pro One, która obejmuje pojazdy użytkowe marek Peugeot, Opel/Vauxhall i Fiat Professional. Stellantis Pro One była drugą najlepiej sprzedającą się grupą produkującą samochody dostawcze w Wielkiej Brytanii w 2023 roku, sprzedając łącznie 94.978 pojazdów, co oznacza wzrost o 27% w porównaniu z 2022 rokiem.
Stellantis Pro One produkuje lekkie pojazdy użytkowe w Wielkiej Brytanii w fabrykach Stellantis w Ellesmere Port i Luton. Stellantis jest niekwestionowanym liderem w segmencie pojazdów użytkowych w regionie rozszerzonej Europy z ponad 40% udziałem w rynku akumulatorowych pojazdów elektrycznych (BEV), a także zajmuje pierwsze miejsce w Ameryce Południowej, drugie na Bliskim Wschodzie i w Afryce oraz trzecie w Ameryce Północnej.
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Citroën
Najnowsze komentarze