Nowa generacja dostawczych modeli Citroëna wjeżdża na rynek. Wyróżniać ją będzie przede wszystkim komfort. Co ważne, w ofercie marki pozostaną silniki diesla. Nowe Berlingo VAN będzie oferować usługi on-line oraz wyjątkowo wygodne wnętrze oraz kilka rodzajów nadwozia.
Poprzez jednoczesne odnowienie modeli Berlingo Van, Jumpy i Jumper, Citroën zamierza jeszcze bardziej wzmocnić swoją solidną pozycję rynkową. Nowa gama, tak szeroka i zróżnicowana jak zawsze, jest bardziej niż kiedykolwiek ukierunkowana na zaspokojenie rosnących potrzeb profesjonalistów w zakresie zrównoważonej mobilności dzięki jeszcze mocniejszej i wydajniejszej gamie w 100% elektrycznej.
Citroën zawsze towarzyszył profesjonalistom w ich codziennym życiu. Od furgonetki 2CV po Berlingo Van, od kultowego Type H po nieoczekiwany My Ami Cargo, marka zawsze była zaangażowana w przełamywanie konwencji, czyniąc mobilność przystępną cenowo dla wszystkich firm, spełniając wszystkie ich potrzeby i pomagając im rozwijać działalność.
Niezależnie od tego, czy prowadzisz jednoosobową działalność gospodarczą, jesteś małym lub średnim przedsiębiorstwem, czy międzynarodową korporacją, Citroën ma rozwiązania i wiedzę, które zaspokoją Twoje potrzeby. Marka posiada obecnie najszerszą i najbardziej zróżnicowaną gamę lekkich samochodów dostawczych na rynku. Citroën oferuje szeroki zakres pojemności, od 0,5 m3 Ami Cargo do 17 m3 Jumpera, oraz wybór silników: spalinowe, elektryczne, a nawet wodorowe.
Dzięki tej wysokowydajnej gamie Citroën zbudował bliskie i oparte na zaufaniu relacje ze swoimi profesjonalnymi klientami, wspierane przez sieć ekspertów zajmujących się lekkimi samochodami dostawczymi w Europie. Citroën jest głównym graczem na rynku lekkich samochodów dostawczych, z 8,3% udziałem w tym rynku w Unii Europejskiej w 2022 roku. Ami Cargo, Berlingo Van, Jumpy i Jumper stanowią 30% całkowitej sprzedaży marki.
Nowy Citroën Berlingo VAN
Berlingo Van, stanowiący punkt odniesienia na rynku samochodów dostawczych, przyjmuje nową sygnaturę Citroëna. Komfort jazdy został zoptymalizowany, a bezemisyjny zasięg Berlingo Van został zwiększony o 20% do 330 km (WLTP Mixt Cycle, obecnie certyfikowany).
Od czasów modelu 2CV van Citroën jest głównym graczem na tym bardzo konkurencyjnym rynku. Trzy kolejne generacje Berlingo Van ewoluowały, aby sprostać potrzebom profesjonalistów. Nowy Berlingo Van osiągnął nowy kamień milowy.
Jeśli chodzi o stylistykę zewnętrzną, nowy Berlingo Van charakteryzuje się najnowszym designem marki, z bardziej wyprostowanym przodem, który został całkowicie przeprojektowany – od osłony chłodnicy po zderzak i reflektory. W rezultacie wygląd Berlingo Van ma więcej charakteru, podkreślając jego dynamikę i solidność. Z boku zmiany stylistyczne koncentrują się głównie na kołach, które otrzymały nowy wygląd. Dostępny jest nowy kolor nadwozia: Kiama blue.
Przedział pasażerski został przeprojektowany i ma teraz nową, bardziej ergonomiczną deskę rozdzielczą. Poprawiono również jakość wykończenia. Nowa deska rozdzielcza zawiera nowy 10-calowy ekran dotykowy o wysokiej rozdzielczości (patrz poniżej). Nowa jest także kierownica, na której umieszczono przyciski tempomatu i systemu audio. W wersji elektrycznej za kierownicą dodano łopatki do zarządzania odzyskiwaniem energii w zależności od aktualnego poziomu naładowania.

Komfortowe fotele
Niezależnie od tego, czy jest to samochód osobowy, czy użytkowy, komfort jest priorytetem Citroëna. Nowy Berlingo Van jest kompatybilny z nowymi fotelami Advanced Comfort ® Citroëna, które docenią wszyscy profesjonaliści spędzający codziennie wiele godzin w samochodzie. Ekskluzywne dla Citroëna fotele Advanced Comfort ® w nowym Berlingo Van opierają się na dopracowanej architekturze, zawierają specjalne podparcia boczne i są pokryte wysokiej jakości pianką z pamięcią kształtu oraz przyjemną w dotyku i trwałą tkaniną.
Komfort użytkownika jest kluczem do optymalnej wydajności zawodowej. Dlatego nowe Berlingo Van wrzuca wyższy bieg, oferując użytkownikom najnowsze technologie ułatwiające codzienne życie. Jeśli chodzi o system informacyjno-rozrywkowy, wszystko się zmieniło:
Stacja dokująca do smartfonów
Samochody klasy podstawowej otrzymują My Citroën Play, wraz ze stacją dokującą do smartfonów. To przystępne i pomysłowe rozwiązanie jest całkowicie zgodne z duchem czasu. Kierowca może podłączyć swój smartfon do samochodu i słuchać muzyki lub wykonywać połączenia za pośrednictwem samochodowego systemu audio, a także korzystać z aplikacji nawigacyjnej swojego smartfona. Aby zwiększyć bezpieczeństwo kierowcy, systemem można sterować z kierownicy lub za pomocą funkcji rozpoznawania głosu w smartfonie. Jest to pełnoprawne rozszerzenie smartfona dla kierowców.
W środku nowej deski rozdzielczej nowego Berlingo Van można zamontować dwa poziomy 10-calowych ekranów. Ekran dotykowy do sterowania nowymi systemami multimedialnymi Citroëna:
- Nowy system informacyjno-rozrywkowy My Citroën Play, w połączeniu ze standardowym 10-calowym ekranem, może być używany do słuchania radia i zawiera funkcję bezprzewodowej replikacji smartfona, kompatybilną z Apple CarPlay i Android Auto. Ergonomicznie zaprojektowany, wyświetla również kamerę cofania pojazdu.
- Nowy system My Citroën Drive Plus w połączeniu z 10-calowym ekranem o wysokiej rozdzielczości…. Dostępny z połączoną nawigacją 3D, jest niezwykle łatwy w użyciu. Czerpiąc inspirację z widżetów smartfonów, można go używać do zarządzania różnymi funkcjami multimedialnymi. Ekran o wysokiej rozdzielczości może być również używany do wyświetlania obrazu z kamery cofania.
- Na konsoli środkowej znajduje się poręczna bezprzewodowa ładowarka do smartfona, dostępna jako część pakietu Techno, który obejmuje również bezkluczykowy dostęp i uruchamianie oraz automatyczną klimatyzację.
- Dostępne są również dwa gniazda USB.
Nowe systemy wspomagania jazdy
Zwiększenie komfortu oznacza również zmniejszenie obciążenia kierowcy. W tym celu nowe Berlingo zostało wyposażone w szereg nowych systemów wspomagających jazdę.
- Ulepszona wersja: Dynamic Surround Vision wyświetlany bezpośrednio w centralnym lusterku wstecznym: oczy z tyłu głowy. Ponieważ często trudno jest uzyskać dokładny obraz otoczenia podczas jazdy furgonetką, nowe Berlingo Van zostało wyposażone w dwie kamery: jedną nad tylnymi drzwiami i nową pod zewnętrznym lusterkiem wstecznym po stronie pasażera. Obraz wyświetlany bezpośrednio na szerokim cyfrowym centralnym lusterku wstecznym zapewnia stały widok tego, co dzieje się za Tobą – tak jak w normalnym samochodzie – pomimo blachy zasłaniającej widok. Podczas parkowania wyświetlany obraz kompensuje wszelkie martwe punkty.
- Ulepszone systemy wspomagania parkowania. Nowe Berlingo Van jest teraz wyposażone w 12 czujników przeszkód rozmieszczonych z przodu i z tyłu pojazdu.
- Technologia, która ułatwia życie: Nowość w Berlingo Van, Highway Driver Assist łączy adaptacyjny tempomat z funkcją stop and go oraz wspomaganiem centrowania pasa ruchu. Uzupełnia szereg technologii zapewniających większy komfort i bezpieczeństwo, w tym ostrzeganie o zmęczeniu kierowcy, odczytywanie znaków drogowych, asystent utrzymania pasa ruchu, automatyczne hamowanie awaryjne z wykrywaniem pieszych i rowerzystów, ogranicznik prędkości i wiele więcej
Szeroki wybór silników
Aby zaspokoić potrzeby wszystkich profesjonalistów, Citroën oferuje szeroki wybór silników do nowego Berlingo Van. Silniki spalinowe obejmują benzynę PureTech 110 KM oraz silniki wysokoprężne BlueHDi 100 KM i 130 KM. Berlingo zachowuje w 100% elektryczny silnik o mocy 100 kW (136 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 270 Nm, w połączeniu z nowym akumulatorem o pojemności 50 kWh.
Dzięki pracom nad poprawą wydajności, bezemisyjny zasięg nowego ë-Berlingo Van jest obecnie punktem odniesienia w segmencie: może on teraz pokonać do 330 km (WLTP Mixt Cycle, obecnie certyfikowany) – o 20% dalej niż poprzedni model. Dystans ten można zoptymalizować dzięki nowemu systemowi hamowania regeneracyjnego, który można aktywować w oparciu o trzy różne poziomy regeneracji za pomocą łopatek zamontowanych na kierownicy.
Trzy znane tryby jazdy są nadal dostępne, w zależności od sposobu użytkowania pojazdu: Eco dla maksymalnego zasięgu, Power dla maksymalnych osiągów i Normal.
Ë-Berlingo Van może być wyposażony w opcjonalną pompę ciepła utrzymującą ciepło w kabinie pasażerskiej w zimie bez zużywania energii akumulatora, co pomaga zmaksymalizować jego zasięg.
Ë-Berlingo Van posiada ładowarkę pokładową o mocy 7,4 kW i może być wyposażony w opcjonalną ładowarkę trójfazową o mocy 11 kW ułatwiającą ładowanie.
Zobacz: Nowe samochody Citroën. Promocje
Wiele rodzajów nadwozia – M , XL
Nowy Berlingo Van zachowuje modułowość i pojemność ładunkową, które sprawiły, że jego poprzednik odniósł taki sukces. Jest dostępny z 2 lub 3 miejscami i w dwóch długościach (M – 4,40 m i XL – 4,75 m) dla wszystkich typów silników. Ma całkowitą pojemność do 4,40 m3 i ładowność 1 tony (780 kg dla wersji elektrycznej). Oczywiście Berlingo Van nadal występuje w wersji z przedłużoną kabiną. Oparcie środkowego siedzenia można złożyć, aby przekształcić je w stolik do pisania, a boczne siedzenie można złożyć, aby umożliwić przewożenie długich ładunków.
Najnowsze komentarze