Bezprecedensowe odnowienie pełnej linii samochodów dostawczych przez Stellantis Pro One obejmuje światową premierę 12 marek we wszystkich segmentach samochodów dostawczych Citroën, FIAT Professional, Opel, Peugeot i Vauxhall.
„Sześć marek, jedna siła” – nowe samochody dostawcze we wszystkich segmentach (kompaktowy, średniej wielkości, duży): Nowy Citroën Berlingo, Jumpy, Jumper; Nowy FIAT Professional Doblò, Scudo, Ducato; Nowy Opel/Vauxhall Combo, Vivaro, Movano; Nowy Peugeot Partner, Expert, Boxer; Nowy Ram ProMaster EV do końca 2023 r.
Priorytet zerowej emisji: druga generacja BEV zapewniająca zwiększony zasięg we wszystkich modelach (do 420 km) i wzmacniająca istniejącą ofertę średniej wielkości vanów z wodorowym ogniwem paliwowym z ofertą dużych vanów z wodorowym ogniwem paliwowym (2024 r.), nadal bez kompromisów w zakresie osiągów.
Nowe funkcje i opcje w całej gamie obejmują:
- Odnowione kokpity
- Nowy 10-calowy system informacyjno-rozrywkowy
- 18 zmodernizowanych zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy (ADAS), aż do poziomu autonomii 2
- Usługi on-line w standardzie
- Innowacyjne rozwiązanie e-PTO (electric Power Take Off), umożliwiające wykorzystanie akumulatora trakcyjnego do zasilania urządzeń i systemów.
Koncentrując się na szerokich możliwościach, bezpieczeństwie i wszechstronności dla klientów biznesowych i profesjonalnych, Stellantis zaprezentował dziś pełną gamę odnowionych i zelektryfikowanych kompaktowych, średnich i dużych samochodów dostawczych – w sumie 12 pojazdów – dla marek Citroën, FIAT Professional, Opel, Peugeot i Vauxhall w ramach strategicznej ofensywy Pro One dla Stellantis Commercial Vehicles Business.
Stellantis i jego marki wykorzystują pełną gamę zaawansowanych zelektryfikowanych technologii napędu, bezpieczeństwa, ADAS i łączności, aby zapewnić bezstresowe środowisko dla kierowców i niezawodnego partnera biznesowego dla właścicieli komercyjnych.
„Ta druga generacja bezemisyjnych samochodów dostawczych, zgodna z oczekiwaniami klientów i oferująca zwiększoną autonomię BEV, dodatkową ofertę ogniw paliwowych, 18 systemów wspomagania, pełną łączność i innowacje, takie jak „elektryczny Power Take Off”, jeszcze bardziej wzmocni naszą obecną pozycję lidera w samochodach dostawczych BEV i we wszystkich segmentach samochodów dostawczych” – powiedział Xavier Peugeot, starszy wiceprezes Stellantis Commercial Vehicles Business Unit.
Druga generacja napędu elektrycznego zapewnia nowym kompaktowym samochodom dostawczym najlepszy w swojej klasie zasięg do 330 kilometrów. W nowych średniej wielkości vanach BEV akumulatory oferują 50 lub 75 kWh energii i do 350 km zasięgu. W segmencie dużych vanów akumulator o pojemności 110 kWh zapewnia najlepszy w swojej klasie zasięg do 420 km. Dodatkowo, szybkie ładowanie z mocą 150 kW sprawi, że akumulator dużego vana osiągnie poziom od 0 do 80% w mniej niż godzinę.
Ulepszenia te zwiększają również wiodącą pozycję Stellantis w dziedzinie bezemisyjnego napędu wodorowego. Druga generacja wodorowych ogniw paliwowych w średniej wielkości samochodach dostawczych, wprowadzona na rynek w połowie 2024 r., wykorzystuje ekskluzywny system średniej mocy Stellantis i zapewnia rekordowy w segmencie zasięg do 400 km. Napęd wodorowy z ogniwami paliwowymi rozszerzy się na duże samochody dostawcze w 2024 r. z architekturą średniej mocy, zasięgiem do 500 km i czasem uzupełniania paliwa wynoszącym pięć minut.
Dodatkowe technologie obejmują:
- Regeneracyjny układ hamulcowy, aktywowany za pomocą łopatek przy kierownicy, uwzględniający masę pojazdu i dynamikę drogi w celu maksymalizacji odzysku energii.
- Pompa ciepła w kompaktowych vanach BEV optymalizuje zużycie energii w niskich temperaturach i zimą, aby zmaksymalizować zasięg pojazdu.
Kierowca jest w centrum uwagi odnowionej gamy samochodów dostawczych, w tym następujących technologii:
- Nowa generacja interfejsu człowiek-maszyna (HMI), który zwiększa produktywność i bezpieczeństwo.
- Zestawy wskaźników i wyświetlacze centralne są większe i konfigurowalne przez kierowcę.
- Dynamic Surround Vision wykorzystuje kamery zewnętrzne, które zapewniają szeroki widok wokół pojazdu, co ułatwia poruszanie się w ruchu ulicznym i na zatłoczonych ulicach.
- Łączność bezprzewodowa, aktywowana w momencie dostawy pojazdu, zapewnia kierowcom dostęp do informacji, a menedżerom – łączność z flotą w czasie rzeczywistym. Umożliwia ona dostęp do pakietów usług obniżających koszty, takich jak konserwacja zapobiegawcza, coaching eco-drive, wyznaczanie tras dla pojazdów elektrycznych i zarządzanie ładowaniem. Aktualizacje bezprzewodowe pozwalają pojazdom ewoluować wraz z ich użytkownikami.
- W kompaktowych samochodach dostawczych nowa stacja Smartphone Station łączy się z dedykowaną aplikacją, dzięki czemu telefon komórkowy staje się panelem sterowania pojazdu, w tym interakcją z przyciskami na kierownicy, co czyni go opłacalnym sposobem na ulepszenie doświadczenia online.
W dużych samochodach dostawczych, wiodące w klasie rozwiązanie wspomagania jazdy poziomu 2 poprzez połączenie adaptacyjnego tempomatu z funkcją stop-and-go, centrowaniem pasa ruchu i asystentem jazdy w korku. Ponadto, nowa generacja silnika spalinowego współpracuje z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów, zapewniając lepszy zasięg i możliwości.
Wszystkie nowe samochody dostawcze są wyposażone w reflektory LED zapewniające doskonałą widoczność i bezpieczeństwo.
„Istotą naszego zorientowanego na klienta odnowienia całej linii samochodów dostawczych jest brak kompromisów – w zakresie zasięgu, możliwości, bezpieczeństwa i łączności” – powiedział Luca Marengo, Global Head of Product – Serial Life dla jednostki biznesowej Stellantis Commercial Vehicles.
Napęd e-Power Take Off (ePTO) 400 V zapewnia elektryfikację całej gamy pojazdów użytkowych bez uszczerbku dla ładowności pojazdu. ePTO pobiera energię z zainstalowanego akumulatora trakcyjnego, zamiast wymagać oddzielnego źródła zasilania.
Najnowsze komentarze