Na rozpoczynającym się za dwa tygodnie Paris Mondial de l’Automobile Citroën pokaże limitowaną serię swojego miejskiego modelu o intrygującej nazwie JCC+. A już myślałem, że dodawanie plusika do wszystkiego, co się da, jest typowo polską specyfiką ;-)
Citroën kontynuuje twórczą współpracę z Jean-Charlesem de Castelbajac, która przejawia się w limitowanej edycji C3 JCC+. Samochód zostanie zaprezentowany na początku października w Paryżu.
Jean-Charles de Castelbajac ma talent do przekraczania barier między różnymi światami. Tym razem zwrócił uwagę na bestsellerowy model marki, który sprzedał się już w ponad 400.000 egzemplarzy. Przyjmując bardzo odmienne podejście do wysoce chromatycznego E-MEHARI Art Car zaprezentowanego w maju zeszłego roku, C3 „fashion car” ma eleganckie czarne nadwozie, w które subtelnie wkomponowano kolory charakterystyczne dla tego projektanta: czerwony, niebieski i żółty. Ta przyciągająca wzrok, limitowana edycja wyprodukowana w zaledwie 99 sztukach jest też bardzo dobrze wyposażona dzięki całej gamie nowoczesnych rozwiązań technicznych. Co więcej – samochód można będzie kupić jedynie on-line na stronie www.citroen.fr. Limitowana edycja C3 JCC+ zostanie zaprezentowana na stoisku La Maison Citroën w strefie poświęconej projektantowi Jean-Charles de Castelbajac i wprowadzona do sprzedaży we Francji w listopadzie.
Kiedy spotykają się dwie marki związane z francuskimi wizjonerami, zapowiada się bezsprzecznie na wybuch imponującej twórczej energii. Pierwsza jej odsłona pojawiła się w maju w postaci Citroëna E-MEHARI Art Car, świętującego 50. rocznicę powstania prawdziwej motoryzacyjnej ikony. Dzieląc te same wartości, odwagę i optymizm co Jean-Charlesem de Castelbajac, Citroën powierzył mu E-MEHARI, czteromiejscowy, całkowicie elektryczny kabriolet. Utrzymywał go w duchu Méhari, jednocześnie dodając mu świeżości i entuzjazmu. Było to bardzo kontrastujące, poetyckie i chromatyczne dzieło, które zainspirowało chęć przekroczenia granic. To naturalne spotkanie, łączące dwa światy, skutkowało teraz limitowaną edycją Citroëna C3 JCC+.
Po raz kolejny Jean-Charles de Castelbajac przemawia do kreatywnych umysłów i ponownie, poprzez Citroën C3 JCC+, wyraża dwa powody, dla których żyje – sztukę i modę. Ta limitowana edycja, sygnowana monogramem projektanta, JCC+, jest bardzo wysoką wersją C3. Czarne nadwozie jest ożywione charakterystycznymi dla projektanta barwami – czerwienią symbolizującą pasję, niebieskim wyrażającym nadzieję, oraz żółtym oznaczającym słońce. C3 JCC+ z pewnością spodoba się miłośnikom sztuki, designu i mody, którzy szukają uniwersalnego, a jednocześnie ekskluzywnego modelu!
C3, modny i wszechstronny model dzięki swojej stylistyce i dużemu potencjałowi personalizacji, staje się jeszcze bardziej elegancki i pełen charakteru w tej wyjątkowej wersji. Limitowana edycja Citroëna C3 JCC+ jest personalizowana zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz. C3 JCC+ wyróżnia się na pierwszy rzut oka czarną karoserią w kolorze Perla Nera, czerwonym dachem Aden Red, przyciemnianymi szybami, czarnymi okładzinami Airbumps® i 17-calowymi felgami CROSS z czarnego stopu metali lekkich. Dotyk artysty można zobaczyć na dachu, ze specjalną dekoracją w jodełkę (szewrony), na tylnych drzwiach i z tyłu, gdzie umieszczono monogram JCC+. Kolorowe obramowania na okładzinach Airbump® i w otoczce świateł przeciwmgielnych jest niebieskie, a żółta dekielki na kołach odbijają się echem od obudów lusterek bocznych. Ta sama kontrastowa gra kolorów jest widoczna wewnątrz Citroëna C3 JCC+, z czerwonymi elementami tapicerki charakterystycznej dla wykończenia Urban Red i dwoma dodatkami koloru żółtego dodanymi do wkładki na kole kierownicy i lewarka dźwigni zmiany biegów. Tymczasem na desce rozdzielczej pojawia się odrobina koloru niebieskiego. Kolejnym dowodem na dbałość o szczegóły jest lusterko przeciwsłoneczne z naklejką JCC+ oraz monogram JCC+ i kolorowe obszycia (żółte po stronie kierowcy i czerwone po stronie pasażera) na przednich dywanikach.
Citroën C3 JCC+ oparty jest o wersję wyposażeniową Shine, ale wzbogacono go o liczne elementy zwiększające wygodę i bezpieczeństwo na pokładzie oraz rozwiązania łączności ze światem zewnętrznym. Oferuje:
– Safety Pack 2, w tym aktywny hamulec bezpieczeństwa, Driver Attention Alert, Distance Alert, automatyczne przełączanie świateł drogowych i mijania oraz elektrochromatyczne lusterko wsteczne;
– Citroën ConnectedCAM®, łączący przyjazność dla użytkownika i spokój ducha. System ma ma obiektyw o kącie widzenia 120°, rozdzielczość Full-HD, 2 miliony pikseli, GPS i 16 GB pamięci wewnętrznej. Jednym kliknięciem pozwala kierowcy bezpiecznie zrobić zdjęcie tego, co widzi i udostępniać jego zawartość w sieciach społecznościowych. Nagrywanie jest automatycznie aktywowane w razie wypadku i zachowuje łącznie półtorej minuty (30 sekund przed / 1 minutę po), co można wykorzystać je jako dowód;
– Citroën 3D Connect Nav, nawigacja z 7-calowym ekranem dotykowym, a także Citroën Connect Box z pakietem SOS i wsparcie w zestawie;
– kamerę cofania i system monitorowania martwego pola.
Pod maską nie ma wyboru – w ofercie jest tylko wersja napędzana benzynowym 110-konnym silnikiem PureTech Stop&Start współpracującym z automatyczną sześciobiegową skrzynią firmy Aisin.
Każdy samochód jest sygnowany metalową tabliczką o numerach od 1 do 99, umieszczoną u podstawy drążka zmiany biegów. Citroën C3 JCC+ wejdzie do sprzedaży we Francji od listopada i będzie pierwszym pojazdem, który zostanie sprzedany w całości za pośrednictwem strony internetowej www.citroen.fr. To kolejny dowód na kreatywność i nowoczesność marki, rewolucjonizującej tradycyjne podejście do sprzedaży samochodów. Taki sposób sprzedaży pozwala na:
– zakup w dowolnym czasie, 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, poprzez złożenie wniosku o umowę leasingu online;
– zelektronizowanie całego procesu łącznie z cyfrowym podpisem na umowie;
– dostawę zamówionego samochodu do dowolnego dealera.
Krzysztof Gregorczyk; video i zdjęcia: Citroën
Najnowsze komentarze