Citroën C3 oraz Peugeot 208, 308 i 2008 znalazły się pierwszej dziesiątce sprzedaży we Francji. W pierwszych trzech miesiącach 2024 roku Stellantis w tym kraju umocnił swoją pozycję lidera rynku pod względem sprzedaży. W marcu penetracja rynku wyniosła 30,5% dla samochodów osobowych + dostawczych, 29% dla samochodów osobowych i 37,3% dla użytkowych.
Z łącznym udziałem w rynku samochodów osobowych i dostawczych wynoszącym 32,4% w pierwszych trzech miesiącach roku, wzrostem o 0,3 punktu w porównaniu z 2023 r. i wzrostem liczby rejestracji o 7,3%, Stellantis potwierdził swoją pozycję wiodącego producenta pod względem sprzedaży we Francji, z przewagą 7,5 punktu nad swoim głównym konkurentem.
„Stellantis osiągnął bardzo dobre wyniki w pierwszym kwartale 2024 roku. W ciągu pierwszych trzech miesięcy zwiększyliśmy nasz ogólny udział w rynku, potwierdzając naszą niekwestionowaną pozycję lidera w segmencie PC, LCV i PC+LCV. W szczególności na rynku pojazdów w 100% elektrycznych Stellantis wyprzedza wszystkich swoich konkurentów z wyjątkowym udziałem w rynku wynoszącym 35,8%, a w marcu przyspieszyliśmy jeszcze bardziej, osiągając 38,1% udziału w rynku BEV” – mówi Christophe Musy, dyrektor Stellantis France.
Na koniec 1. kwartału 2024 r. 6 marek odnotowało wzrost wyników:
- Peugeot utrzymuje pozycję lidera na rynku PC, gdzie Peugeot 208 jest nadal najlepiej sprzedającym się pojazdem we Francji, z udziałem w rynku wynoszącym 6,4%, co stanowi wzrost o 0,6 punktu procentowego w stosunku do skumulowanego wyniku z 2023 roku. Łączny udział Peugeot w rynku PC + LCV wynosi 15,5%, czemu towarzyszy wzrost wolumenu sprzedaży o 3,5%.
- Citroën odnotował znaczny wzrost wolumenu sprzedaży o 8% na rynku PC + LCV w porównaniu z tym samym okresem w 2023 r., a udział w rynku wyniósł 9,1%, co oznacza wzrost o 0,12 punktu procentowego.
- Sprzedaż samochodów dostawczych Citroëna również odnotowała znaczny wzrost o 16,8%, przy udziale w rynku wynoszącym 14,7%, co stanowi wzrost o 1 punkt procentowy w porównaniu z 2023 rokiem. Wyniki te ilustrują ciągłe zaangażowanie Citroëna w dostarczanie innowacyjnych rozwiązań w zakresie mobilności dostosowanych do potrzeb klientów prywatnych i biznesowych.
- Fiat/Abarth odnotował wzrost sprzedaży aut osobowych i dostawczych łącznie o 16,7%, a samych osobowych o 43,2%, ponownie napędzany trwałym wzrostem sprzedaży Fiata 500 (+15,3%) i doskonałym startem Fiata 600e, który stanowił prawie 15% sprzedaży marki w pierwszych trzech miesiącach roku,
- W marcu Opel potwierdził tendencję wzrostową obserwowaną w styczniu i lutym, kończąc kwartał 20% wzrostem wolumenu sprzedaży, ponad 3-krotnie wyższym niż wzrost na rynku aut osobowych i dostawczych,
- Jeep odnotował znaczący wzrost wolumenu sprzedaży o 85,1%, prawie podwajając liczbę rejestracji w porównaniu z rokiem 2023, a udział pojazdów elektrycznych w sprzedaży przekroczył 40%,
- W segmencie premium Alfa Romeo potwierdziła swoją pozycję marki wzorcowej, odnotowując wzrost sprzedaży o 29%, napędzany w szczególności sprzedażą Tonale, pierwszego zelektryfikowanego pojazdu marki.
Stellantis liderem rynku lekkich pojazdów użytkowych
W pierwszych trzech miesiącach 2024 r. Stellantis umocnił swoją pozycję lidera na rynku lekkich samochodów dostawczych, z udziałem w rynku wynoszącym 38,4% i wolumenem sprzedaży zwiększonym o 6,7%. Wyniki te są wspierane przez sukces marek Peugeot i Citroën, których wolumeny sprzedaży wzrosły odpowiednio o +11,7% i +16,8%, a ich udziały w rynku wzrosły odpowiednio o +0,4 i +1 punkt procentowy.
Zobacz: Testy nowych i używanych samochodów. pomiary, spalanie, opinie
Stellantis jest również liderem w segmencie samochodów pochodnych segmentu B i C, z udziałami w rynku wynoszącymi odpowiednio 47% (wzrost o 7,6 punktu procentowego) i 40,2% (wzrost o 11 punktów procentowych), a Citroën C3 i C4 są liderami w swoich segmentach.
Stellantis jest numerem 1 w segmencie małych i średnich samochodów dostawczych, z udziałami w rynku wynoszącymi odpowiednio 47,5% i 39,4%, numerem 2 w segmencie dużych samochodów dostawczych, z udziałem w rynku wynoszącym 37,2%, i wreszcie numerem 1 w segmencie samochodów kempingowych, z udziałem w rynku wynoszącym 54,3%.
Stellantis znacząco zwiększa swoją pozycję lidera na rynku pojazdów w 100% elektrycznych
Wyjątkowe wyniki pod względem sprzedaży pojazdów elektrycznych (BEV) w ciągu miesiąca, z rekordowym udziałem w rynku na poziomie 38,1%, wzrostem o prawie 11 punktów procentowych w porównaniu z 2023 r. i wolumenem sprzedaży wyższym o 57%. Ogólnie rzecz biorąc, Stellantis jeszcze bardziej umocnił swoją pozycję lidera z udziałem w rynku wynoszącym 36%, co oznacza wzrost o 7,3 punktu procentowego, a wolumen sprzedaży wzrósł o 54%. Peugeot 208 i Fiat 500e zajmują odpowiednio pierwsze i trzecie miejsce na rynku samochodów elektrycznych dla klientów indywidualnych, zarówno w ujęciu miesięcznym, jak i ogólnym.
Zobacz: Wiadomości motoryzacyjne. Codziennie, aktualne, ciekawe
Najnowsze komentarze