Maleńkie zdjęcie Citroëna C5 pojawiło się na okładce aktualnego wydania tygodnika MOTOR. Poza tym wspomniano jeszcze słownie Dacię Dokker i to wszystko, jeśli chodzi o samochody interesujące nas, miłośników motoryzacji francuskiej. Może wewnątrz będzie lepiej?
MOTOR nr 08 (3531) z 22.II.2021
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 2,49 zł
Koszt 1 strony: niemal 5,2 grosza
Warto kupić? Raczej nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Panhard, Peugeot, Renault, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: Berlingo, C5, C8, Jumpy, PL17, 208 PSE, 308, 807, Expert, Partner, Traveller, Kangoo, Dokker, Lodgy, Logan, Combo
Krótka notatka o wprowadzeniu na rynek Opla Combo e-Life pojawiła się na stronie 8.
Kolejna strona przynosi artykuł na temat liftingu Citroëna C3 Aircross. Auto w nowej odsłonie pojawi się w polskich salonach w czerwcu. Zmiany nie są duże, ale wprawne oko je wychwyci.
W dziale Przyszłe premiery (strona 9.) MOTOR wspomina Peugeoty 208 PSE i 308.
Na stronie 10. MOTOR pokazał zdjęcie zamaskowanego modelu Dacii, który ma zastąpić Logana MCV.
W dziale Używane MOTOR zaprezentował 11 samochodów dużych i dobrych do LPG. Wśród nich trzy są francuskie. To Citroën C5 II, Peugeot 407 oraz Renault Laguna III. Każdy z tych samochodów można kupić za rozsądne pieniądze. Auta z PSA trzeba wybierać ze starszymi silnikami (1.8, 2.0), w Lagunie zagazować można nawet 2.0T. Całość znajdziecie na stronach 36-39.
Na kolejnych stronach (40-) znajdziecie analizę rynku szeroko pojętych vanów (bo są i kombivany) z przesuwanymi drzwiami. W stawce czternastu aut pojawiła się Dacia Dokker, ale są też Citroëny Berlingo, Jumpy i C8, Peugeoty Partner, Expert, Traveller oraz 807, a także Renault Kangoo. Partnera i Berlingo polecają głównie z dieslami, ale chwalą też te z 1.2 PureTech. To znane i popularne samochody. C8 i 807, to duże vany opracowane wraz z Włochami. MOTOR poleca gównie diesle z ostatnich lat produkcji.
Dacia Dokker, to kombivan bazujący na tej samej platformie, co Lodgy. Auto korzysta ze sprawdzonej techniki Renault i jeśli potraficie wybaczyć pewne drobne niedociągnięcia estetyczne, to może się okazać dobrym wyborem. Jest tanie w zakupie i eksploatacji (w tym w serwisie) i jedynie wyciszenie mogłoby być lepsze.
MOTOR pisze, że Traveller i bliźniaczy doń Jumpy są osobowymi odpowiednikami Peugeota Experta, ale to nie do końca tak jest. Wszak istnieją osobowe wersje Experta. Traveller faktycznie bazuje na tych samych podzespołach, ale z założenia jest dużym minivanem. Redakcja twierdzi, że zawieszenie tego auta ma przeciętną trwałość, a nadwozie potrafi irytować kaprysami elektroniki. Może dlatego, że wyposażenie jest bogate? ;-)
Renault Kangoo II można kupić tanio, ale lepiej szukać droższych egzemplarzy, które będą w lepszym stanie. MOTOR poleca silnik 1.6, który łatwo się gazuje.
Marka Panhard rzadko gości na łamach prasy motoryzacyjnej. W dziale MOTOR Retro na stronie 46. Przypomniano tryumf trzech egzemplarzy PL17 w Rajdzie Monte Carlo sprzed sześciu dekad.
I to już jest wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR
Najnowsze komentarze