Nowy Citroën Jumper przenosi wspomaganie jazdy, łączność i komfort na nowy poziom dzięki funkcjom, które są unikalne w swoim segmencie. Gama silników wysokoprężnych i elektrycznych została gruntownie zmodernizowana, gwarantując profesjonalistom jeszcze większą wydajność i niższe koszty eksploatacji.
Nowy Jumper to najbardziej wytrzymały samochód dostawczy Citroëna o ładowności do 2 ton. Posiada szereg innowacyjnych rozwiązań – godnych samochodu osobowego – zapewniających optymalne warunki pracy każdego dnia.
Przednia część nowego Jumpera została przeprojektowana, aby jeszcze bardziej wzmocnić silną osobowość modelu, jednocześnie poprawiając jego właściwości aerodynamiczne. Z myślą o tym przeprojektowano zderzak, osłonę chłodnicy (teraz w tym samym kolorze co nadwozie) i lusterka wsteczne. Czarna dolna część została wzmocniona, aby jeszcze bardziej zwiększyć ochronę pojazdu przed uderzeniami. Bardziej eleganckie, nowe reflektory LED są również o 30% bardziej wydajne niż ich halogenowi poprzednicy. Wreszcie, tylne światła również otrzymały nowy wygląd.
W kabinie pasażerskiej deska rozdzielcza nowego Jumpera została przeprojektowana, aby zapewnić lepszą ergonomię i bardziej elegancki styl, z nowym cyfrowym zestawem wskaźników i dużym centralnym ekranem (patrz poniżej). Zmodernizowano również kierownicę, elementy sterujące skrzyni biegów i wykończenie drzwi.
Funkcje informacyjno-rozrywkowe Jumpera również zostały przeprojektowane.
Jumper ma teraz wiele nowych użytecznych systemów:
- W wersjach średniej klasy dostępny jest 5-calowy ekran wyświetlający informacje o używanych mediach (radio, telefon itp.). Dźwięk może być przesyłany strumieniowo przez Bluetooth, a kierowca może bezpiecznie i łatwo komunikować się ze swoim smartfonem za pomocą rozpoznawania głosu. W wersjach z najwyższej półki Jumper ma nowy 10-calowy ekran dotykowy, który obejmuje radio, nawigację itp. Jego ergonomiczna konstrukcja inspirowana smartfonem sprawia, że jest łatwy i płynny w użyciu dzięki widżetom, które działają jak skróty. Oferuje funkcję zestawu głośnomówiącego Bluetooth, bezprzewodową replikację ekranu smartfona i nawigację 3D.
- Opcjonalny 7-calowy, w pełni cyfrowy zestaw wskaźników został zaktualizowany i jest teraz bardziej przejrzysty. Kierowca może dostosować wyświetlane informacje, aby skupić się na danych, które są dla niego najbardziej przydatne. Ekran ten może być również używany do wyświetlania informacji z pokładowej nawigacji. Nowy Jumper jest standardowo wyposażony w nowy zestaw wskaźników łączący analogowy wyświetlacz prędkości na drodze i prędkości obrotowej silnika z cyfrowymi wskaźnikami poziomu paliwa i temperatury silnika, a także wysokiej jakości 3,5-calowy ekran TFT.
- Bezprzewodowa ładowarka do smartfonów umieszczona na środku nowej deski rozdzielczej eliminuje konieczność podłączania i odłączania telefonu za każdym razem, gdy opuszczasz pojazd.
- Opcjonalne cyfrowe wewnętrzne lusterko wsteczne jest połączone z kamerą z tyłu nowego Jumpera, zapewniając doskonałą widoczność przez cały czas.
- Elektryczne wspomaganie kierownicy, które automatycznie dostosowuje poziom wspomagania do prędkości pojazdu, zapewniając większą precyzję przy dużych prędkościach i większą płynność w mieście.
- Elektryczny hamulec postojowy, który jest łatwiejszy w użyciu niż konwencjonalny hamulec ręczny.
- System „hands-free access and start”, który umożliwia kierowcy zablokowanie, odblokowanie i uruchomienie pojazdu bez konieczności wyjmowania kluczyka z kieszeni. Prawdziwa zaleta dla profesjonalistów, którzy często zatrzymują się w ciągu dnia.
- Radar parkowania 360°. Składający się z 14 lub 16 czujników (w zależności od długości pojazdu) rozmieszczonych wokół nowego Jumpera, system wyświetla bliskość otaczających przeszkód na centralnym ekranie.
- Nowe systemy wspomagające jazdę: ostrzeżenie o zmęczeniu kierowcy, odczyt znaków drogowych, asystent utrzymania pasa ruchu, automatyczne hamowanie awaryjne z wykrywaniem pieszych i rowerzystów, inteligentny ogranicznik prędkości.
- Pakiet Drive Assist: pierwszy krok w kierunku jazdy bez kierowcy. Ten pakiet wspomagania jazdy łączy adaptacyjny tempomat z funkcją Stop and Go, asystentem centrowania pasa ruchu i asystentem jazdy w korku. Przy prędkościach do 30 km/h, na przykład w korkach, system może autonomicznie sterować układem kierowniczym, hamowaniem i przyspieszaniem.
Citroën Jumper z nowymi silnikami diesla
Nowy Jumper jest bardziej niż kiedykolwiek przystosowany do wszystkich rodzajów użytkowania i wyposażony w silniki, które łączą w sobie osiągi i wydajność.
Nowy silnik 2.2 Diesel jest dostępny w trzech wersjach: 120 KM, 140 KM i 180 KM, w połączeniu z nową 6-biegową manualną skrzynią biegów. Po raz pierwszy 8-biegowa automatyczna skrzynia biegów jest dostępna jako opcja w modelach BlueHDi 140 i 180.
Zobacz: Nowe samochody Citroën. Promocje
Jako pionier w dziedzinie zerowej emisji w swoim segmencie, Jumper otrzyma nowy silnik na ogniwa paliwowe (wodór) w drugiej połowie 2024 roku. Aby zaspokoić potrzeby profesjonalistów, którzy chcą przyjąć zrównoważoną mobilność przy jednoczesnym obniżeniu codziennych kosztów, Ë-Jumper ma teraz całkowicie nowy, w 100% elektryczny silnik.
Poprzedni silnik Ë-Jumpera o mocy 90 kW/122 KM został zastąpiony jednostką elektryczną o mocy 200 kW/270 KM i momencie obrotowym znacznie zwiększonym z 260 do 400 Nm. Ponadto akumulatory o pojemności 37 i 70 kWh zostały zastąpione pojedynczym modelem o pojemności 110 kWh, zapewniającym zasięg WLTP do 420 km.
Osiągi i zasięg nowego ë-Jumpera można zoptymalizować w zależności od warunków dzięki 3 trybom jazdy: NORMAL dla wszechstronnego zastosowania (moc ograniczona do 160 kW), ECO dla optymalnego zasięgu (moc ograniczona do 120 kW) lub POWER dla maksymalnych osiągów (łączna moc 200 kW). Ponadto łopatki umieszczone tuż za kierownicą aktywują 4 poziomy hamowania regeneracyjnego, zwiększając komfort jazdy i zasięg.
ë-Jumper jest standardowo wyposażony w ładowarkę pokładową o mocy 11 kW. Stacja Wallbox o mocy 11 kW może w pełni naładować akumulator w 11 godzin i 45 minut. Wreszcie, korzystając z punktu szybkiego ładowania o mocy 150 kW, wystarczy 55 minut, aby naładować akumulator do 80%.
Wiele rodzajów nadwozia
Nowy Citroën Jumper jest dostępny w szerokiej gamie konfiguracji, aby zaspokoić wszystkie potrzeby profesjonalistów. Z dwoma dostępnymi rozstawami osi (3,45 m i 4,04 m), furgony panelowe są dostępne w trzech długościach (L2, L3 i L4) z łącznie 6 różnymi stylami nadwozia o objętości od 10 do 17 m3. Aby służyć jako podstawa do specjalnych konwersji, nowy Jumper z rozstawem osi 4,04 m jest również dostępny z podwoziem z pojedynczą kabiną L3 lub L4 oraz podwoziem z podwójną kabiną L3 lub L4.
Najnowsze komentarze