Na całym hiszpańskim rynku pojazdów elektrycznych (samochody osobowe + lekkie pojazdy użytkowe) Citroën umacnia swoją pozycję na podium. Marka kończy pierwsze cztery miesiące roku na drugim miejscu, z 1.649 rejestracjami i udziałem w rynku wynoszącym 9,5%, prowadząc w rankingu firm multienergetycznych.
Elektryczne samochody dostawcze Citroëna zamknęły kwiecień na pierwszej pozycji na hiszpańskim rynku, z udziałem na poziomie 24,2% i z 834 rejestracjami w skumulowanej liczbie, sześć razy więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku.
W pierwszych trzech miesiącach roku Citroën zarejestrował w Hiszpanii 20.127 samochodów osobowych i dostawczych. Liczba ta oznacza, że marka ma 5,6% udziału w rynku.
W pierwszych czterech miesiącach 2023 roku Citroën zajmuje drugie miejsce na całym hiszpańskim rynku pojazdów elektrycznych z 9,5% udziałem w rynku i 1.251 rejestracjami, co oznacza wzrost o 177% w porównaniu z okresem od stycznia do kwietnia roku ubiegłego. Z 815 zarejestrowanymi egzemplarzami Citroën ë-C4 produkowany w Madrycie uzyskuje skumulowany udział rynkowy na poziomie 5,8% i jest samochodem elektrycznym „Made in Spain” o największej sprzedaży w tym kraju. Jeśli chodzi o Citroëna Ami, to jest on liderem na rynku elektrycznych czterokołowców z 92% udziałem.
Bohaterami tego sukcesu na rynku elektrycznym są samochody użytkowe Citroëna. Z gamą, na czele której stoi produkowany w Hiszpanii Citroën ë-Berlingo i która oferuje „zerową emisję” we wszystkich swoich modelach, francuska marka zajmuje w tym roku pierwsze miejsce na tym rynku, z 834 rejestracjami, a to o aż 638% więcej niż w analogicznym okresie 2022 roku. Przekłada się to na udział w rynku na poziomie 24,2%.
Między styczniem a kwietniem Citroën osiągnął 20.127 rejestracji samochodów osobowych i lekkich pojazdów użytkowych na całym rynku (spalinowe + zelektryfikowane) i 5,6% udziału rynkowego.
Najlepiej sprzedający się model marki w tym roku, produkowany w Hiszpanii Citroën C4, zgromadził 3.644 rejestracji. Jest liderem w swojej kategorii z udziałem na poziomie 14,1% w segmencie. W segmencie D Citroën C5 X znajduje się na podium w swoim segmencie, z łączną liczbą 554 rejestracji i 17% udziałem. Jego wersja hybrydowa typu plug-in uzyskuje udział w rynku na poziomie 24,2% w swojej kategorii.
Na rynku pojazdów użytkowych Citroën Berlingo jest liderem rynku z udziałem 16,1%. Berlingo dobrze sprzedaje się także na komercyjnym rynku elektrycznym, gdzie osiągnęło udział w swojej kategorii wynoszący 32,6%.
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Citroën
Najnowsze komentarze