Uruchomiony w grudniu 2022 r. zakład Trémery doda do swojej oferty produkcję falowników i silników elektrycznych M2 (maks. 90 kW – 122 KM) i M4 (maks. 210 kW – 285 KM).
Zdolność przemysłowa Trémery na poziomie miliona jednostek będzie zaopatrywać zakłady montażowe w 8 krajach Trémery odgrywa kluczową rolę w planie Stellantis dotyczącym integracji elektrycznego łańcucha wartości we Francji, uzupełniając produkcję akumulatorów i zelektryfikowanych skrzyń biegów w celu wyposażenia 12 modeli elektrycznych, które będą montowane we Francji.
- Fabryka w Trémery doda produkcję falowników i M2 (maks. 90 kW) i M4 (maks. 210 kW) do swojego portfolio, które już obejmuje M3 (maks. 125 kW),
- Zdolność przemysłowa w wysokości miliona jednostek w Trémery zaopatruje zakłady montażowe w 8 krajach,
- Trémery odgrywa kluczową rolę w planie Stellantis dotyczącym integracji elektrycznego łańcucha wartości we Francji, uzupełniając produkcję akumulatorów i zelektryfikowanych skrzyń biegów w celu wyposażenia 12 modeli elektrycznych, które będą montowane we Francji.
Stellantis ogłosił dziś zwiększenie produkcji silników elektrycznych z Emotors, w swoim zakładzie w Trémery w Lotaryngii, wraz z uruchomieniem produkcji nowych silników M2 i M4 jako uzupełnienia M3.
Dzięki zainstalowanej zdolności produkcyjnej wynoszącej ponad milion silników rocznie od 2024 r., Trémery będzie odgrywać kluczową rolę we wzmacnianiu łańcucha wartości elektryfikacji Stellantis „made in France” dzięki komponentom i pojazdom, takim jak niedawne Peugeot E-3008 i E-5008 produkowane w Sochaux.
„Transformacja Trémery jest symbolem realizacji ambicji elektryfikacyjnych planu strategicznego Dare Forward 2030, któremu towarzyszą inwestycje w elektryfikację o wartości ponad 50 miliardów euro w ciągu następnej dekady” – powiedział Carlos Tavares, dyrektor generalny Stellantis. „Od 2018 roku Stellantis zainwestował ponad 2 miliardy euro w swoje francuskie zakłady, aby wyprodukować 12 modeli elektrycznych, mobilizując 7 francuskich fabryk”.
Zakład w Trémery, który niegdyś był jednym z największych zakładów produkujących silniki wysokoprężne na świecie, zaangażował się w transformację energetyczną w 2018 r. Przez ponad dwa lata pracownicy Trémery odbyli 10.000 godzin dedykowanych szkoleń, aby zdobyć nowe umiejętności. Na poziomie krajowym Akademia Elektryfikacji Stellantis zapewniła francuskim pracownikom ponad 70.000 godzin szkoleń.
Dzięki zwiększeniu produkcji i inwestycji w wysokości 37 milionów euro, Centrum Przemysłowe Trémery-Metz dostarcza następujące silniki i komponenty:
- M3, pierwszy silnik elektryczny Emotors , który został wprowadzony na rynek w 2022 r., napędza już takie samochody jak DS 3 E-TENSE, nowy Peugeot E-208, Jeep®Avenger i Opel Mokka Electric.
- W segmencie samochodów osobowych M3 napędzający już Citroëna ë-C4 i ë-C4X, Peugeota E-2008 i E-308, Fiata 600e, Opla/Vauxhalla Corsę Electric i Astrę Electric a także Citroëna Berlingo i Jumpy, Peugeota Partnera i Experta, Opla Combo, Vivaro i Zafirę Electric oraz Fiata Doblò i Scudo.
- M4, nowy silnik wprowadzony do produkcji w 2023 r., napędzający Peugeot E-3008 i E-5008 oraz nowy Opel/Vauxhall Grandland Electric.
- M2, który uzupełnia gamę w tym roku, do napędu nowego Citroëna ë-C3 i nowego Opla/Vauxhalla Frontera Electric.
Po wprowadzeniu na rynek silniki te będą napędzać nowe generacje pojazdów różnych marek Stellantis
Rocznie w Tremery będzie powstawać nawet milion silników.
Najnowsze komentarze