CITROËN DS4: DRUGA ODSŁONA LINII DS
Po CITROËNIE DS3, DS4 jest kolejnym przejawem Créative Technologie. Idealnie wpisuje się w filozofię linii DS, proponując mocne atuty w zakresie stylu, emocji, konstrukcji i wyrafinowania. CITROËN DS4, wybrany «Najpiękniejszym Samochodem Roku» przez ponad 60.000 internautów z 62 krajów, to 4-drzwiowe coupé o nowatorskiej sylwetce z podwyższonym nadwoziem. Łączy dynamiczny charakter z wszechstronnością użytkowania, zapewniając niepowtarzalne wrażenia z jazdy. Eksponowany jest w sąsiedztwie wyjątkowego prototypu DS4 Purple, obiektu pożądania i prestiżu, który finezyjnie odtwarza wzornictwo wyrobów jubilerskich i sztuki złotniczej.
INNOWACJA W ZAKRESIE KOMFORTU: TECHNOLOGIA MIKRO-HYBRYDOWA e-HDi, HYDROAKTYWNE ZAWIESZENIE I REDUKCJA EMISJI CO2
Innowacja znalazła swój pełen wyraz wraz z wdrożeniem technologii mikro-hybrydowej e-HDi w wielu modelach z gamy, w tym w CITROËNIE Berlingo prezentowanym po raz pierwszy w tej wersji. Zawieszenie hydroaktywne, wyjątkowe rozwiązanie opracowane przez markę CITROËN, stosowane jest obecnie w modelach C5 i C6. To wyjątkowa synteza dynamizmu i komfortu, która gwarantuje pasażerom przyjemność jazdy, dostosowując się do stanu drogi dla zapewnienia optymalnego bezpieczeństwa. Ponadto, CITROËN potwierdza swoje dobre wyniki w zakresie emisji CO2 ze średnią redukcją na poziomie 5,3 g w roku 2010, wykazując średnią emisję 132,3 g.
KONKRETNE I ZDUMIEWAJĄCE ROZWIĄZANIA W ZAKRESIE MOBILNOŚCI: 2 MODELE Z NAPĘDEM ELEKTRYCZNYM I CITROËN MULTICITY
Wraz z CITROËNEM C-ZERO i Berlingo First Electrique opracowanym we współpracy z Venturi Automobiles®, Marka wprowadza na rynek pod koniec 2010 roku dwa modele z napędem w pełni elektrycznym. CITROËN pozycjonuje się również jako Marka ułatwiająca przemieszczanie się. Wyjątkowa oferta CITROËN MULTICITY otwiera nowe perspektywy w dziedzinie mobilności, umożliwiając każdemu wybór i rezerwację najlepiej dostosowanego do potrzeb środka transportu.
KONTYNUACJA SPORTOWEJ PRZYGODY WRAZ Z CITROËNEM DS3 WRC
CITROËN kontynuuje swoją sportową przygodę, wystawiając w Rajdowych Mistrzostwach Świata WRC 2011 nowego CITROËNA DS3 WRC, który spełnia kryteria obowiązującego w tym roku nowego regulaminu. Celem Marki jest zdobycie siódmego tytułu Mistrza Świata WRC w kategorii Producentów.
ODWAGA I KREATYWNOŚĆ W PROTOTYPACH CITROËN METROPOLIS, C3 RED BLOCK I C6 SCALA
Prototyp CITROËN Metropolis, owoc pracy biura stylu Marki mieszczącego się w Szanghaju, prezentowany z okazji Wystawy Światowej i oglądany przez 10 milionów zwiedzających, po raz pierwszy eksponowany jest na gruncie europejskim. Ten prototyp, prawdziwe dzieło sztuki, urzeczywistnia chęć zaoferowania przez Markę CITROËN innowacyjnych produktów w kategorii aut luksusowych, w Europie i Chinach, które stały się pod względem sprzedaży drugim rynkiem dla Marki. Wraz C3 Red Block i C6 Scala, CITROËN przełamuje schematy i zaskakuje oryginalną i wyrazistą kolorystyką i materiałami.
CITROËN DS4: DRUGA ODSŁONA LINII DS
Druga odsłona DS, CITROËN DS4, idealnie wpisuje się w filozofię tej linii, której modele wyróżniają się kreatywną koncepcją, bezkompromisowym designem i oferują wyjątkowy komfort. Już na pierwszy rzut oka CITROËN DS4 ujawnia cechy, które czynią go wyjątkowym. Podwyższone nadwozie pozwala w pełni dominować nad drogą, a panoramiczna szyba przednia oferuje szeroką perspektywę.
CITROËN DS4 manifestuje swój ekskluzywny charakter, dzięki układowi szewronów na osłonie chłodnicy, logo DS na pokrywie silnika i światłom LED widocznym zarówno za dnia jak i w nocy. Jego łączący moc z elegancją profil obejmuje chromowany pas biegnący wokół dodatkowo przyciemnianych szyb bocznych, masywne nadkola, które eksponują duże koła – nawet do 19 cali – oraz krótki dach, którego zwieńczeniem jest starannie dopracowany spojler, dodający sylwetce jeszcze więcej dynamizmu. Podobnie jak w przypadku stylu zewnętrznego, wnętrze CITROËNA DS4 emanuje siłą, dynamizmem i wyrafinowaniem: otulające fotele przednie ze skórzaną tapicerką w wykończeniu «Bracelet», pięknie rzeźbiona, przyjemna w dotyku deska rozdzielcza, kabina zdominowana przez panoramiczną przednią szybę oferującą szerokie pole widzenia, to elementy, które odzwierciedlają silną osobowość CITROËNA DS4.
To 4-drzwiowe coupé z podwyższonym nadwoziem, którego mocnym atutem jest nie tylko styl, ale również właściwości jezdne, łączy dynamiczny charakter z wszechstronnością użytkowania oraz zapewnia znakomite wyczucie drogi, zachęcając do aktywności.
CITROËN DS4 został wybrany «Najpiękniejszym Samochodem Roku» przez ponad 60.000 internautów z 62 krajów. Nagroda wręczona została na oficjalnej ceremonii 26. Międzynarodowego Festiwalu Motoryzacji, która miała miejsce 27 stycznia tego roku w Paryżu.
500 nabywców będzie mogło zamówić samochód przedpremierowo za pośrednictwem Internetu, we Francji, Niemczech i Szwajcarii, i to oni jako pierwsi będą mogli cieszyć się jazdą na pokładzie CITROENA DS4.
CITROËN DS4 prezentowany jest również w specjalnej wersji o nazwie DS4 Purple. Ten prototyp, będący obiektem pożądania i prestiżu, finezyjnie odtwarza wzornictwo wyrobów jubilerskich i sztuki złotniczej – powszechne w świecie luksusu, ale rzadko stosowane w dziedzinie motoryzacji – ukazując elegancję skierowaną nawet do najbardziej wymagających estetów. DS4 Purple z lakierem w kolorze matowej śliwki ozdobiony jest chromowanymi dodatkami w kolorze szampana, częściowo przecieranymi, oraz innymi specyficznymi elementami, w tej samej tonacji, na reflektorach, kołach i monogramach.
INNOWACYJNA TECHNOLOGIA MIKRO-HYBRYDOWA e-HDi, HYDROAKTYWNE ZAWIESZENIE I REDUKCJA EMISJI CO2
Innowacja i kreatywność służą komfortowi i dobremu samopoczuciu użytkowników samochodów marki Citroën. Skupienie się wokół 3 osi: wdrażanej aktualnie technologii mikro-hybrydowej e-HDi, hydroaktywnego zawieszenia stanowiącego wyposażenie dwóch wysokiej klasy hatchback’ów, C5 i C6, oraz dopracowaniu silników i proekologicznych właściwości modeli potwierdzają spójność strategii zmierzającej do obniżenia emisji CO2 naszych produktów.
TECHNOLOGIA MIKRO-HYBRYDOWA e-HDi
Technologia mikro-hybrydowa e-HDi, dostępna w wielu modelach z gamy, C3, DS3, C4, C4 Picasso i C5, w dalszym ciągu wdrażana będzie w pozostałych samochodach CITROËNA. Genewa jest dla Marki okazją do zaprezentowania po raz pierwszy CITROËNA Berlingo e-HDi, który znajdzie się w sprzedaży w ciągu 2011 roku.
Wyposażone w tę technologię CITROËNY e-HDi wykazują wyraźną poprawę w zakresie zużycia paliwa i emisji CO2. Średni zysk wynosi 5 g/100 km. W środowisku miejskim, redukcja spalania i emisji CO2 może osiągać nawet 15%.
Technologia mikro-hybrydowa e-HDi obejmuje funkcję Stop&Start drugiej generacji, która zapewnia przejście silnika w stan czuwania w warunkach, w których jego praca jest zbyteczna. Wykorzystanie alternatora zespolonego z rozrusznikiem umożliwia szybkie ponowne uruchomienie silnika, niezauważalne dla użytkowników, bez wibracji i hałasu dzięki zastosowaniu paska rozrządu. Sprzężony jest on z systemem wspomagającym sieć pokładową, e-booster, i zapewnia wiele korzyści:
• zwiększenie przekazywanej energii, aby poprawić zdolność do ponownego rozruchu
• wsparcie sieci pokładowej poprzez przekazywanie przez rozrusznik energii, która pozwala utrzymać funkcje reflektorów, wycieraczek i radia
• funkcja optymalizacji ładowania akumulatora i gromadzenia dodatkowej mocy poprzez odzyskiwanie energii w fazie zwalniania, przy lekkim zwiększeniu hamowania silnikiem.
ZAWIESZENIE HYDRACTIVE
Modele CITROËN C5 i C6, będące wyjątkową syntezą dynamizmu i komfortu, dostępne są z hydroaktywnym zawieszeniem, technologią opracowaną przez Markę i zarezerwowaną wyłącznie dla jej modeli.
Zawieszenie Hydractive III+ w C5 oferuje dwa tryby sztywności i amortyzacji, które pozwalają sterować pracą zawieszenia w czasie rzeczywistym, zapewniając optymalne dostosowanie układu do stanu drogi i reakcji kierowcy. W tych 2 modelach, sterowanie w rzeczywistym czasie uzyskiwane jest dzięki licznym czujnikom, których zadaniem jest dostosowanie charakterystyki zawieszenia do wymagań kierowcy i profilu drogi, zapewniając z jednej strony bezpieczeństwo i stabilność nadwozia, a z drugiej wysoki komfort jazdy.
Tryb «sport», dostępny również za pomocą przełącznika usytuowanego na konsoli centralnej, pozwala kierowcy wybrać bardziej dynamiczne zachowanie samochodu, w którym stabilność nadwozia wiedzie prym nad komfortem pasażerów.
Regulacja zawieszenia sprzężona jest ze sterowaniem prześwitem w czasie rzeczywistym. Dzięki temu, niezależnie od obciążenia pojazdu, utrzymany jest stały prześwit, który obniżany jest w sposób automatyczny przy dużej prędkości, celem poprawienia aerodynamiki samochodu, a tym samym redukcji zużycia paliwa i emisji CO2. Istnieje także możliwość zwiększenia prześwitu w celu pokonania przeszkody przy małej prędkości.
Wersje C5 Tourer dysponują natomiast przyciskiem w bagażniku, który umożliwia tymczasową modyfikację wysokości progu – w górę lub w dół – w celu ułatwienia załadunku bagażnika.
Ponadto, korzyścią płynącą z regulowanego prześwitu jest optymalna praca układu jezdnego, która gwarantuje najwyższy poziom bezpieczeństwa.
CITROËN LIDEREM RYNKU SAMOCHODÓW EMITUJĄCYCH PONIŻEJ 111 G CO2/KM
CITROËN potwierdza swoje dobre wyniki w zakresie emisji CO2, ze średnią redukcją na poziomie 5,3 g w roku 2010, wykazując średnią emisję na poziomie 132,3 g w 15 krajach Europy. Ponadto, Marka jest liderem sprzedaży w kategorii samochodów emitujących poniżej 111 g CO2/km, odnotowując udział w rynku na poziomie 15,2%.
KONKRETNE I ZDUMIEWAJĄCE ROZWIĄZANIA W ZAKRESIE MOBILNOŚCI: 2 MODELE Z NAPĘDEM ELEKTRYCZNYM I CITROËN MULTICITY
TECHNOLOGIA FULL ELECTRIC
Opracowana przez markę CITROËN technologia Full electric jest jednym z rozwiązań, których zadaniem jest ograniczenie poziomu zużycia paliwa, emisji zanieczyszczeń i gazów cieplarnianych.
Wprowadzając na rynek C-ZERO, CITROËN wzbogaca swoją ofertę w segmencie małych samochodów, oferując w 100 % elektryczne rozwiązanie: zero litrów paliwa, zero emisji zanieczyszczeń, zero emisji CO2 w czasie jazdy i zero hałasu. Ten model jest urzeczywistnieniem hasła CREATIVE TECHNOLOGIE, którym kierowali się jego twórcy. CITROËN C-ZERO stworzony został, aby maksymalnie ułatwić poruszanie się po mieście i jego okolicach: małe gabaryty, zaskakujące osiągi i zasięg wystarczający do pokonywania codziennych tras.
Wyposażony w najnowocześniejsze technologie, np. litowo-jonowe akumulatory, CITROËN C-ZERO korzysta z doświadczenia Marki, która ma już na swoim koncie ponad 5.500 sprzedanych samochodów z napędem elektrycznym. Wraz z dostępnym już w sprzedaży CITROËNEM Berlingo First Electrique, Marka dysponuje wszelkimi atutami, aby stać się pierwszoplanowym aktorem tego rynku, który w nadchodzących latach ulegnie zdecydowanemu wzrostowi.
CITROËN zarejestrował już 1.800 zamówień na samochody elektryczne, w tym 1.300 na C-ZERO, a wydania pierwszych egzemplarzy tych modeli rozpoczęły się pod koniec 2010 roku.
WYJĄTKOWA OFERTA USŁUG: CITROËN MULTICITY
Dzięki nowej ofercie z zakresu mobilności, CITROËN MULTICITY, Marka proponuje usługę dostępną dla wszystkich i bez abonamentu, która pozycjonuje CITROËNA jako Markę ułatwiającą przemieszczanie się. CITROËN MULTICITY obejmuje:
– usługę CALL CAR CITROËN, która umożliwia, na terenie całej Francji, wypożyczenie samochodu na żądany okres czasu (od 1 godziny do kilku dni) i po zamówieniu, obecnie w głównych miastach Francji, dostarczenie wybranego samochodu w czasie krótszym niż 3 godziny w wybrane przez klienta miejsce,
– portal internetowy dedykowany usłudze CITROËN MULTICITY, który pomocny jest w przygotowaniu wszelkich przejazdów i podróży. Przy obliczaniu tras uwzględnia on wszystkie dostępne środki transportu, dostarczając rozwiązań dosłownie „skrojonych na miarę”. Daje również możliwość zarezerwowania on-line biletów lotniczych, wypożyczenia samochodu lub pokoju w hotelu. To innowacyjna usługa, która pozwoli zaoszczędzić czas i ułatwi podróżowanie. Za pośrednictwem tej strony internetowej użytkownicy będą mieli dostęp do specjalnej strefy proponującej wachlarz produktów i usług ułatwiających optymalne użytkowanie samochodu, takich jak na przykład możliwość pobrania map do systemu nawigacji pokładowej, podpisania dodatkowego kontraktu serwisowego, itd.
KONTYNUACJA SPORTOWEJ PRZYGODY WRAZ Z CITROËNEM DS3 WRC
CITROËN RACING rozpoczyna nowy rozdział w swojej historii, angażując do Rajdowych Mistrzostwach Świata 2011 DS3 WRC i stawiając sobie za cel zdobycie siódmego tytułu Mistrza Świata w kategorii Producentów. CITROËN Total World Rally Team wystawia do rywalizacji 2 załogi: Sébastien LOEB/Daniel ELENA i Sébastien OGIER/Julien INGRASSIA. Trzy inne DS3 powierzone zostaną w ręce prywatnych kierowców.
CITROËN DS3 WRC to auto będące prawdziwą kwintesencją Créative Technologie, które odpowiada wymogom nowego regulaminu: jest bardziej kompaktowy niż C4 WRC i napędzany silnikiem o pojemności 1,6 litra z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem. Natomiast 6-przełożeniowa skrzynia biegów jest mechaniczna i sprzężona została z napędem na 4 koła.
ODWAGA I KREATYWNOŚĆ W PROTOTYPACH CITROËN METROPOLIS, C3 RED BLOCK I C6 SCALA
CITROËN METROPOLIS: LUKSUS EKSTREMALNY
CITROËN METROPOLIS wpisuje się w filozofię znamienitych modeli Marki. To limuzyna o rasowym designie i harmonijnych proporcjach, która urzeczywistnia pragnienie CITROËNA, aby oferować innowacyjne produkty w kategorii aut prestiżowych, zarówno w Europie jak i w Chinach. Aby precyzyjnie odpowiedzieć na oczekiwania tego dynamicznie rozwijającego się rynku, prototyp zaprojektowany został od początku do końca przez międzynarodową ekipę designerów CITROËNA, pracujących w Szanghaju od 2008 roku.
METROPOLIS zaszczepia wartości luksusu i niezaprzeczalnego uroku na gruncie Créative Technologie Marki. Urzeczywistnia wizję kreatywnego i wyrafinowanego luksusu zamkniętego w imponującej posturze (5,30 m długości, 2 m szerokości i 1,40 m wysokości), będącej odzwierciedleniem ambicji i skali kraju, dla którego prototyp został stworzony.
CITROËN METROPOLIS, prezentowany w ramach Wystawy Światowej w Szanghaju od maja do października 2010 roku, podziwiany był przez ponad 10 milionów zwiedzających, którzy złożyli wizytę w najczęściej odwiedzanym podczas tej światowej ekspozycji pawilonie francuskim.
CITROËN C3 RED BLOCK: BUNTOWNICZA WIZJA NAJLEPIEJ SPRZEDAWANEGO MODELU Z GAMY
CITROËN zaskakuje, proponując C3 Red Block, muskularną wersję o przyjaznej i ekstrawertycznej osobowości.
Model ten, prezentowany w kolorze Thorium mat, obniżony został o 15 mm i zaopatrzony w koła 17” z diamentowanymi obręczami w czarnym błyszczącym kolorze. Na zewnątrz, obwódki szyb i osłony śrub na kołach ozdobione zostały zupełnie wyjątkowym, czerwonym perłowym lakierem. Błyszcząca czerń to kolor wykończenia obwódek kratki wlotu powietrza na zderzaku przednim, dolnej listwy pokrywy bagażnika, oprawy reflektorów, obudowy lusterek bocznych i elementów ozdobnych na przedniej szybie Zenith, dla silnego zaakcentowania kontrastów. We wnętrzu, kolor czerwony powtórzony został na fotelach. Ponadto, C3 Red Block przełamuje schematy, proponując deskę rozdzielczą z trójwymiarową, rzeźbioną listwą, która przedstawia buldoga.
CITROËN C6 SCALA: WYSOKIEJ KLASY KOLORY I MATERIAŁY
Genewa jest dla Marki okazją do zaprezentowania swojego sztandarowego modelu w nowym wydaniu, łączącym nowoczesność z dynamizmem i będącym owocem pracy działu kolorów i materiałów Centrum Stylu.
CITROËN C6 Scala z nadwoziem w białym perłowym kolorze z aksamitnym połyskiem i czarnym błyszczącym dachem, ożywionym lekko wypukłymi motywami, wyposażony został w diamentowane obręcze kół 18”, błyszczący chromowany otok szyb i obudowy lusterek zewnętrznych w czarnym błyszczącym kolorze.
Wewnątrz, fotele i półksiężyce na panelach drzwi zdobi czarna skóra club, kontrastująca ze skórą club w kolorze białym na «podkowie» i białymi lakowanymi dekorami o efekcie perły. Deska wykonana została z przyjemnej w dotyku mikrofibry przypominającej w dotyku skórkę brzoskwini.
Źródło: Citroën Polska
Najnowsze komentarze