Nie wiecie, co to jest Reatech? Przyznam się szczerze, że ja też nie wiedziałem. To Międzynarodowe Targi Technologii w rehabilitacji, integracji i dostępności odbywające się w Brazylii. A skoro jesteśmy już w Ameryce Południowej, to nie sposób nie wspomnieć o silnej tam, i rosnącej obecności marek francuskich. Na targach Reatech Citroën prezentuje modele świetnie odpowiadające potrzebom osób niepełnosprawnych.
Niewątpliwie najważniejszym modelem Citroëna na tegorocznych targach Reatech jest C4 Lounge napędzany 2-litrowym silnikiem z szesnastozaworową głowicą łączonym z sześciobiegową sekwencyjną automatyczną skrzynią biegów. To jeden z nielicznych na brazylijskim rynku sedanów, który umożliwia uzyskanie pełnego zwolnienia podatkowego osobom niepełnosprawnym przy zakupie samochodu.
„Prezentujemy na Reatech gamę samochodów przygotowanych z myślą o osobach niepełnosprawnych” – mówi Luiz Eduardo Pacheco, Dyrektor Sprzedaży Korporacyjnej marek Citroën, Peugeot i DS. – „Nasze propozycje w tym względzie startują od poziomu 70.000 reali”.
Kolejnym modelem pokazywanym przez Citroëna na Reatech’2015 jest C3. To pionier na rynku określanym w Brazylii segmentem aut kompaktowych premium, który jest przystosowany do jazdy dla osób niepełnosprawnych. Wraz z nim pojawiły się także C3 Picasso i C3 Aircross, również z automatycznymi skrzyniami biegów i oprzyrządowaniem dla osób z dysfunkcjami organizmu. Wszystkie te trzy modele dostępne są w dwóch wersjach wyposażeniowych – Tendance i Exclusive – a zastosowane w nich skrzynie mają po cztery biegi.
Stoisko Citroëna na Reatech’2015 ma 237 m² i przyjmuje zamówienia na poszczególne modele od razu na targach, by niepełnosprawni nie musieli odwiedzać w tym celu dealerów. „Ważne jest, by mieć blisko kontakt z klientami – dzięki temu możemy zrozumieć, jakie są ich oczekiwania, a tym samym zaoferować im najlepsze możliwe rozwiązania, z reguły odmienne dla każdego niepełnosprawnego człowieka” – podkreśla Luiz Eduardo Pacheco.
C4 Lounge Tendance 2.0i 16V Flex z automatyczną skrzynią biegów, to samochód skonstruowany z myślą o komforcie. Ma nowoczesny silnik generujący 143 KM przy zasilaniu benzyną i 151 KM przy napędzaniu etanolem (w przypadku obu paliw moc maksymalna osiągana jest przy 5.250 obr./min.). Ta jednostka ma zmienne fazy rozrządu i aluminiowy blok, dzięki czemu jest najlżejszym silnikiem w swojej klasie i ma najwyższą wydajność cieplną. Bagażnik mieści 450 litrów, a po złożeniu kanapy – nawet około 1.500 litrów. Czujniki parkowania, czy system multimedialny, to standard. Auto objęte jest 3-letnią gwarancją i planem serwisowym ze stałą wartością przeglądów, na które powinno się przyjeżdżać co 10.000 km. Co ciekawe koszty przeglądów można rozbić na cztery miesięczne raty – to naprawdę przystępna oferta.
Zaliczany w Brazylii do kompaktowych aut premium Citroën C3 odniósł duży sukces w tym kraju – od chwili wprowadzenia na rynek sprzedano ponad 330.000 egzemplarzy. Łatwy w prowadzeniu nie nastręcza też problemów przy parkowaniu dzięki kompaktowym wymiarom. To auto, które świetnie spisze się zarówno w mieście, jak i podczas dalszych podróży. Charakteryzuje je sporo nowoczesnych i nowatorskich rozwiązań, jak choćby światła LED do jazdy dziennej, czy spektakularna panoramiczna przednia szyba Zenith®. Wersja 1.6 Tendance Flex BVA jest najbardziej przystępną odmianą pozwalającą cieszyć się z komfortu automatycznej przekładni. Droższa odmiana Exclusive Flex 1.6 16V BVA oferuje jeszcze lepsze wyposażenie, m.in. podłokietniki przy przednich fotelach, tempomat z ogranicznikiem prędkości, czy czujniki cofania. Bagażnik mieści 300 litrów, a po złożeniu kanapy – nawet 1.000 litrów. Silnik z powodzeniem akceptuje zarówno benzynę, jak i etanol i dostarcza 122 KM (przy 5.800 obr./min.) oraz 161 Nm maksymalnego momentu obrotowego (przy 4.000 obr./min.). Trzyletnie gwarancja i stałe kwoty przeglądów w planie serwisowym (również z możliwością ich rozbicia na cztery miesięczne raty) sprawiają, że koszty utrzymania auta nie są wysokie, nawet przy reżimie wykonywania przeglądów co 10.000 km.
Aby maksymalnie wyjść naprzeciw oczekiwaniom osób niepełnosprawnych francuska marka oferuje program Citroën Mobilité. Pozwala on na przyjazny kontakt klienta z doradcą handlowym, specjalnie przeszkolonym w zakresie potrzeb osób z dysfunkcjami ruchu. Ci handlowcy doskonale orientują się także w brazylijskich przepisach mogąc służyć radą w jak najlepszym „uszyciu” oferty motoryzacyjnej na miarę, a także wykorzystaniu wszelkich możliwych do uzyskania ulg przysługujących niepełnosprawnym. Ponadto w brazylijskiej sieci handlowej Citroëna wydzielono 18 salonów, w których osoby niepełnosprawne mogą odbyć jazdę próbną wybranym modelem.
KG; zdjęcia: Citroën Brasil
Najnowsze komentarze